در نشست مشترک مسئولان وزارت ورزش ایران و رئیس کمیته ملی المپیک افغانستان؛

صالحی امیری: روابط ورزشی بین ایران و افغانستان مستمر و دائمی باید باشد‌/ علی‌نژاد: همکاری ایران و افغانستان در روابط منطقه‌ای موثر خواهد بود

۱۴۰۰/۰۳/۰۹ - ۰۹:۵۰:۴۵
کد خبر: ۱۱۸۵۹۷۳
صالحی امیری: روابط ورزشی بین ایران و افغانستان مستمر و دائمی باید باشد‌/ علی‌نژاد: همکاری ایران و افغانستان در روابط منطقه‌ای موثر خواهد بود
نشست مشترک بین مسوولان وزارت ورزش ایران و افغانستان برگزار شد.

به گزارش برنا، حفیظ‌اله ولی‌رحمی، رئیس کمیته ملی المپیک و وزیر ورزش افغانستان، محمود یونس، دبیرکل، باورخان هوناک و محمد هاشم کریمی، نواب رئیس کمیته ملی المپیک افغانستان که روز گذشته (شنبه)  به ایران سفر کردند، صبح امروز ضمن بازدید از موزه ورزش جلسه مشترکی را با رضا صالحی امیری، رئیس کمیته ملی المپیک ایران، برگزار کردند. 

مهدی علی‌نژاد، معاون  قهرمانی وزارت ورزش، کیکاووس سعیدی، دبیرکل کمیته ملی المپیک و سیدعبدی افتخاری، عضو هیات اجرایی، نیز در مراسم حضور داشتند‌.

رضا صالحی امیری در ابتدای نشست گفت: ما و وزارت ورزش  با هم برادریم و این رابطه ما در ورزش زبانزد است. هر چیزی که در کمیته می گذرد دوستان در وزارت ورزش مطلع هستند و هر چه در وزارت ورزش بگذرد ما هم در آن ورود داریم.   

او ادامه داد: دلایل کافی برای همکاری ایران و افغانستان وجود دارد و درد و شیرینی این کشور، برای ما نیز می باشد. در هر زمینه ای که علاقه مند به همکاری باشید ، از جانب ما هیچ مشکلی نیست. روابط ورزشی بین ایران و افغانستان مستمر و دائمی باید باشد‌ و این روابط برای ما اهمیت دارد. در تبادل مربی نیز در هر رشته‌ای متقاضی باشید، مربی در اختیارتان می‌گذاریم و این به صورت رایگان خواهد بود. اگر خواستید می‌توانید برای آموزش، تیم به ایران بفرستید و خراسان که نزدیک شما هست، امکانات لازم را داریم.

رئیس کمیته ملی المپیک در پایان گفت: یکی از پیشنهادات ما این است المپیاد ورزشی در مجموعه آزادی برگزار کنیم. البته اگر مایل بودید می توان در کابل هم این رویداد را برگزار کرد تا تجربه، همدلی و همبستگی خود را منتقل کنیم.

ولی رحمی، رئیس کمیته ملی المپیک و وزیر ورزش و جوانان افغانستان، نیز اظهار کرد: ما همیشه علاقه مند به همکاری با ایران بودیم. فدراسیون های ما نیز به همکاری با فدراسیون‌های ورزشی علاقه مند بودند البته دو سال گذشته شیوع کرونا شرایط را برای ایجاد این ارتباط محدود کرد. از آنجا که اداره کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش افغانستان توسط یک نفر انجام گرفت در دو، سه سال اخیر توانستیم دستاورد های خوبی برای ورزش افغانستان داشته باشیم. سپس تصمیم گرفتیم با همسایه های خود همکاری نزدیک داشته باشیم. در حال حاضر با کشورهایی نظیر قزاقستان، کویت، امارات و آمریکا تفاهم نامه امضا کردیم.

او افزود: مهاجرین ما از دولت و مردم ایران تشکر می‌کنند. آتش جنگ هنوز در افغانستان تمام نشده و افغانستان در منطقه آرامش نداشته و مرکز جنگ‌های داخلی شده و هر روز صدها شهید و کشته داریم. از کشورهای همسایه به خصوص ایران که قشر زیادی از مهاجران را مانند برادر در کنار خود قبول کرده و برای آنها تسهیلات ایجاد کرده تشکر می‌کنم.

مهدی علی‌نژاد، معاون توسعه ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان، نیز در این نشست گفت: مجموعه وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک ایران سیاست های مشترکی را با هم پیش می برند. اعتقاد داریم همکاری این دو کشور در آینده می‌تواند در روابط منطقه ای هم موثر باشد. فردا نیز ملاقات رسمی را با وزیر ایران خواهید داشت.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز