امروز؛

دیدار روسای فدراسیون‌های ورزشی با مسئولان ورزش افغانستان برگزار شد

۱۴۰۰/۰۳/۰۹ - ۱۲:۰۰:۱۲
کد خبر: ۱۱۸۶۰۷۰
دیدار روسای فدراسیون‌های ورزشی با مسئولان ورزش افغانستان برگزار شد
تعدادی از روسای فدراسیون‌های ورزشی امروز با مسئولان ورزش افغانستان دیدار کردند.

به گزارش برنا، دیدار حفیظ الله ولی رحمی رئیس، محمود یونس دبیرکل، باورخان هوناک و محمد هاشم کریمی نواب رئیس کمیته ملی المپیک افغانستان با مسئولین ورزش ایران و روسای فدراسیون‌های ورزشی ظهر امروز در سالن فارسی آکادمی ملی المپیک برگزار شد.

محمدرضا داورزنی رییس فدراسیون والیبال در این نشست گفت: آمادگی دارم که در توسعه والیبال در کنار افغانستان کشور دوست و همسایه و برادر خود باشیم.

امیر صدیقی، رئیس فدراسیون ووشو تاکید کرد: ووشو در خصوص بخش مهاجران فعالیت خود را از سال 94 آغاز و 4700 ووشوکار افغان در کشور ایران ساماندهی شدند و از امکانات آموزشی و تمرینی فدراسیون استفاده می‌کنند. ووشوی ایران جزو برترین‌ فدراسیون‌های جهان است و میزبان اردوهای متعدد از کشور افغانستان بودیم و این ظرفیت برای بازی‌های آسیایی سال بعد نیز برای این کشور فراهم است.

 

وی افزود: بر خلاف برخی از رشته‌ها که ورزشکاران افغان پس از تمرین در ایران در لیگ‌ها و مسابقات داخلی افغانستان شرکت می‌کنند، این دوستان در ووشو چنین شرایطی ندارند. ورزشکاران خوبی هستند و از سال 96 به نمایندگی از افغانستان در لیگ‌پارس بودند و امیدوارم شرایطی فراهم شود تا در انتخابی تیم ملی افغانستان نیز شرکت کنند.

 

محمد پولادگر، رییس فدراسیون تکواندو نیز خاطر نشان کرد:  هر شرایطی برای تکواندوکاران کشورمان بوده برای برادران هم دین و هم زبانمان از افغانستان نیز فراهم کردیم‌. 10584 نفر از برادران افغان در سامانه تکواندو ثبت شده و همه شرایط برای حضور آنها در دوره‌های بین المللی وجود داشته است. در همه رویدادها حتی بیش از یک تیم از افغانستان حضور داشته و موفقیت آنها را موفقیت خود می‌دانیم‌. 

او ادامه داد: تنها مدال افغانستان در تکواندو توسط کسی که تکواندو را در ایران یاد گرفته است، کسب شد.مشکلاتی از ناحیه افغانستان وجود دارد و اجازه ورود آنها را نمی‌دهند. امسال یکی از بچه‌های افغان را تحت عنوان تیم پناهجویان در مسابقات انتخابی اردن شرکت دادیم و مدال برنز گرفت. از دکتر صالحی‌امیری خواستم برای وایلد کارت وی اقدام کنند و وی نیز پیگیری‌های لازم را انجام داد. پتانسیل خیلی بالایی در تکواندو ایران وجود دارد که می‌توانید از آن بهره ببرید.

پولادگر افزود: در قهرمانی آسیا نیز یک تیم از پناهجویان خواهیم داشت. کلاس کاری برخی از این بچه‌ها در تکواندو بسیار بالاست.

علیرضا پاکدل نیز یادآوری کرد: در دو سال گذشته حمایت های خوبی از تیم هندبال مهاجران شده است و تلاش کردیم که مشکلی در این بخش نداشته باشند. در بحث تجهیزات تا جای ممکن به دوستان کمک کردیم و در دو سال گذشته پیشرفت‌های خوبی داشتند به خصوص دختران نوجوان مهاجر افغانستان که در لیگ افغانستان هم دوم شدند.

 

رامین طباطبایی رئیس فدراسیون بسکتبال نیز در پایان گفت: ما جلسات زیادی با رئیس فدراسیون افغانستان داشتیم و در بخش مربیگری و داوری ارتباط خوبی وجود دارد. ما آمادگی این را داریم که برای افزایش سطح دانش داوران افغان اقدامات موثرتری انجام دهیم و کلینیک‌های داوری رسمی و غیر رسمی برگزار کنیم. در بخش پایه نیز آمادگی اعزام مربیان را داریم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز