مصطفی هاشمی:

نیاز ما در کشور به مدرس بیشتر از مربی است

۱۴۰۰/۰۳/۰۹ - ۱۴:۴۹:۴۹
کد خبر: ۱۱۸۶۲۴۳
نیاز ما در کشور به مدرس بیشتر از مربی است
مصطفی هاشمی بازیکن اسبق و مربی بسکتبال در گفت و گو با صبح و ورزش گفت: استفاده از مربیان خارجی به این دلیل است که می خواهیم از یک چالشی جدا شویم در صورتیکه نیاز به تغییر باورهایمان داریم.

به گزارش برنا، لحظاتی پیش "صبح و ورزش" با مصطفی هاشمی بازیکن اسبق و مربی بسکتبال پیرامون استفاده از مربیان خارجی در ورزش کشور که موضوع برنامه امروز بود، صحبت کرد.

مصطفی هاشمی گفت: باید نگاه پایه ای به این مساله داشته باشیم و این امر منشاء و ریشه فرهنگی است و این که ما دوست داریم کارهای خود را به افراد دیگری واگذار کنیم. کسی در دنیا منکر علم نیست و زمینه هایی برای پیشرفت وجود دارد. ما باید حداقل هارو داشته باشیم و تعدادی از زیرساخت ها، و بدانیم در چه حوزه هایی نیازمندی های ما چیست و فکر می کنم این در ورزش ما نمود بیشتری دارد.

بازیکن اسبق بسکتبال با اشاره به نگاه ما به مربی خارجی ادامه داد: بعضی اوقات استفاده از این مربیان به این دلیل است که می خواهیم از یک چالشی جدا شویم. سالیان سال است که می گوییم مربی خارجی بیاوریم و ایرانی ها کنار آن ها رشد کنند و همیشه دچار روزمرگی می شویم. ورزش ما برای استفاده از علم روز باید زیرساخت های خود را درست کند.  اول باید دید چه زیرساخت هایی در اختیار داریم و سپس ببینیم علم را وارد کنیم یا نه. بعد از وارد کردن زیرساخت ها، کمبودهای موجود را رفع کنیم. در ابتدا باید مساله فرهنگی را درست کنیم. ما یک نسخه را برای همه رشته ها نمی توانیم تجویز نماییم و قطعا نیاز به تغییر باورهایمان داریم و در کشور نیاز ما به مدرس به مراتب بیشتر از مربی است.

او در پایان افزود: انگلستان با وجود اینکه خاستگاه فوتبال دنیاست ولی از مربیان خارجی و حتی بالعکس استفاده می کند و این همان مساله فرهنگی حاکم در اروپا است. کودکان از سنین خیلی پایین با یکسری قوانین آشنا می شوند که خارجی یا غیر از آن برایشان فرقی ندارد. در اروپا بهترین مربیان از لحاظ ابتکار، هوش و کاریزما با یکدیگر تفاوت دارند و آن ها را متمایز می کند در صورتی که ما این نگاه و باور را برای مربیان ایرانی نداریم و برخوردی که ما با مربی ایرانی می کنیم و معرفی که ما در باشگاه ها انجام می دهیم و نگاهی ک بازیکنان به او دارند بسیار متفاوت است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز