مهدی علی‌نژاد:

نگاه وزارت ورزش و جوانان به فدراسیون‌ها حمایتی است/ طی دو ماه ۸۱ میلیارد تومان به فدراسیون‌ها پرداخت کردیم

۱۴۰۰/۰۳/۱۲ - ۱۳:۱۸:۰۲
کد خبر: ۱۱۸۷۷۹۸
نگاه وزارت ورزش و جوانان به فدراسیون‌ها حمایتی است/ طی دو ماه ۸۱ میلیارد تومان به فدراسیون‌ها پرداخت کردیم
معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای گفت: 19 خرداد مجمع انتخاباتی ورزش باستانی و زورخانه‌ای انجام می‌شود.

به گزارش برنا، مهدی علی نژاد، معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای در حاشیه مجمع انتخاباتی فدراسیون شطرنج اظهار داشت: امروز 2 مجمع داریم، انتخاباتی و عادی که مجمع انتخاباتی برگزار و رییس جدید فدراسیون انتخاب شد. فدراسیون شطرنج به مدت 15 ماه با سرپرستی نیکوخصال اداره می‌شد و خوشحالیم بعد از این چند ماه شاهد برگزاری انتخابات سالم و بدون حاشیه بودیم.

وی ادامه داد: 5 نفر برای این انتخابات کاندیدا بودند که یک نفر انصراف داد. در مرحله اول هیچ کدام از نامزدها نتوانستند حائز اکثریت آرا شوند که به همین دلیل به دور دوم رفت و در این مرحله آقای حسن تامینی برای 4 سال انتخاب شد.

معاون وزیر درباره جذب مربی خارجی و تشکیل اردوهای ملی و همکاری وزارت با شطرنج، گفت: این کار را فدراسیون باید انجام دهد. این طبعا کار فدراسیون است که حتما آقای تامینی به عنوان اصلی‌ترین موضوع از سوی وزارت آن را انجام خواهد داد.

علی‌نژاد درباره استعفای هیات مدیره استقلال و اینکه قرار بود جلسه‌ای برگزار شود، تصریح کرد: جلسه‌ای‌ با حضور مدیرعامل و هیات مدیره برگزار خواهد شد. سعی می‌کنیم که این اختلاف نظرات ایجاد شده را کاهش داده و تصمیم خوبی گرفته شود.

وی درباره برگزاری مجامع دیگر گفت: 19 خرداد مجمع انتخاباتی ورزش باستانی و زورخانه‌ای انجام می‌شود. با برگزاری این انتخابات، ما هیچ فدراسیونی را نداریم که با سرپرست باشد. فکر می‌کنم در 10-12 سال گذشته اولین بار باشد که هیچ فدراسیونی سرپرست ندارد.

معاون وزیر ادامه داد: 3 فدراسیون تیرماه دوره‌شان به پایان می‌رسد. اقدامات لازم برای ثبت نام آنها انجام شده و مراجع نظارتی در حال بررسی تایید صلاحیت است. هر زمانی اسامی تایید شود انتخابات را برگزار می‌کنیم. تلاش می‌کنیم تیرماه انتخابات آنها هم برگزار شود و دولت را در شرایطی انتقال دهیم که هیچ فدراسیونی بلاتکلیف نباشد.

معاون وزیر ورزش درباره وضعیت تیم ملی فوتبال و حمایت‌ها از سوی وزارت ورزش و همینطور بحث مطرح شدن استقلال فدراسیون، خاطرنشان کرد: واقعیت این است تیم ملی نماینده بیش از 80 میلیون ایرانی است. مطمئنا همه مردم ما در همه رده‌ها، زنان و مردان عنایت ویژه ای به این تیم دارند. با توجه به وضعیت بازی‌های دور رفت و نتایجی که خوب نبود، کار برای این دور مشکل شد.

او افزود: فکر می‌کنم با توجه به پتانسیل هایی که بازیکنان ما دارند که خیلی‌ها بازیکن برتر تیم خودشان حتی در تیم ‌های اروپایی هستند، با همت و غیرتی که به خرج می‌دهند و با تدابیر فدراسیون، از این مرحله صعود کنند. مسئولیت کارهای فدراسیون و تدارک تیم ملی با خودشان است. ما هم دخالتی نداریم اما به خاطر شرایط حاکمیتی خودمان و حمایت سازمان برنامه و بودجه توانستیم تا الان 30میلیارد به فدراسیون پرداخت کنیم تا دغدغه‌ای برای تدارکات در هیچ زمینه‌ای نداشته باشند. امیدواریم ورزشکاران و کادر هم با تمام توان در این بازی‌های دشوار حاضر شوند و ما 25 خرداد صعود به مرحله بعدی را جشن بگیریم.

مهدی علی‌نژاد گفت: غیر از مبلغی که برای فوتبال گفتم، 81 میلیارد تومان به فدراسیون ها کمک کردیم که این عدد بسیار بزرگ است. بی سابقه بوده که در دو ماه 81 میلیارد تومان به فدراسیون ها کمک شود. اگر قرار بود بر اساس یک دوازدهم بودجه را تخصیص دهیم، باید تا الان 2 دوازدهم پرداخت می‌کردیم که حدود 35 میلیارد می‌شود. با توجه به اینکه ما المپیک و پارالمپیک را پیش رو داریم، این مبلغ پرداخت شده است.

او افزود: تلاش کردیم تیم‌ها و فدراسیون‌ها مشکل مالی کمتری داشته باشند. نگاه وزارت ورزش حمایتی است اما فدراسیون‌ها موظف هستند خودشان درآمدزایی داشته باشند. اساسا دوستان در مجامع انتخاباتی یکی از وعده‌هایی که می‌دهند این است که منابع مالی می‌آورند. لازم نیست وزارت ورزش و کمیته تمام بار مالی فدراسیون‌ها را بردوش بکشند و اصلا شدنی نیست. هزینه‌های فدراسیون‌ها بیشتر از منابع دولتی است و آنها باید برای درآمدزایی برنامه داشته باشند. خوشبختانه الان نمی‌توانیم بگوئیم فدراسیونی دغدغه مالی دارد و مواردی که وجود دارد کمک می‌کنیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز