گزارش ورزشی هفته؛

محک تیم ملی والیبال با مسابقات لیگ ملت‌ها/ شاگردان آلکنو برای المپیک توکیو تجربه اندوزی می‌کنند

۱۴۰۰/۰۳/۱۲ - ۲۳:۰۱:۰۲
کد خبر: ۱۱۸۷۹۳۹
محک تیم ملی والیبال با مسابقات لیگ ملت‌ها/ شاگردان آلکنو برای المپیک توکیو تجربه اندوزی می‌کنند
هفته نخست سومین دوره مسابقات لیگ ملت‌های 2021 والیبال با دو شکست و یک پیروزی برای تیم ملی کشورمان همراه بود.

به گزارش برنا؛ سومین دوره رقابت‌های لیگ ملت‌های والیبال در حالی از 7 خردادماه به میزبانی ایتالیا در حال برگزاری است که تیم ملی کشورمان در هفته نخست این مسابقات با دو شکست و یک پیروزی در مکان 12 جدول رده بندی قرار دارد. ملی پوشان والیبال ایران در اولین دور از مسابقات لیگ ملت های والیبال به مصاف ژاپن رفتند که این بازی در کمال ناباوری با نتیجه سه بر صفر به سود رقیب آسیایی به پایان رسید. ژاپن یک رقیب جدی برای ایران در المپیک به شمار می رود بنابراین هر نتیجه ای مقابل این تیم برای ایران بسیار حائز اهمیت بود که در نهایت هم نتیجه دلخواه والیبالدوستان حاصل نشد. بازی دوم تیم ملی با روسیه هم برای بلندقامتان کشورمان همراه با باخت بود اما یکی از نکات مثبت این بازی استفاده و اعتماد آلکنو مربی سرشناس تیم ملی کشورمان به بازیکنان جوان بود. اتفاقی که شاید سالهاست جامعه والیبال به دنبال آن در تیم ملی هستند. شاگردان آلکنو در آخرین بازی خود در هفته نخست رقابت‌ها مقابل هلند صف آرایی کردند که این بازی با نتیجه 3 بر صفر به سود ایران به پایان رسید، نتیجه ای که کمی والیبال دوستان را به آینده امیدوارتر کرده است.

photo_۲۰۲۱-۰۵-۲۸_۱۸-۵۹-۱۴

محمدرضا داورزنی، رئیس فدراسیون والیبال در رابطه با نتایج تیم ملی در هفته نخست مسابقات به خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا گفت: مسابقات تیم طبق برنامه پیش می رود. فقط در بازی اول اتفاقی برای سعید معروف رخ داد که طبیعتا از نظر روحی روی تیم تاثیر گذاشت. در واقع تیم شوکه شد اما به تدریج تیم به خودش برگشت. در بازی مقابل روسیه خوب بودیم و در دیدار با هلند هم بازیکنان جوان ما فوق العاده کار کردند. به امید خدا در بازی های هفته دوم که از پنج شنبه آغاز خواهد شد تیم در حالت عادی و در یک شرایط بهتر به مصاف کانادا و سایر رقبا خواهد رفت. ما از اول هم هدف مان آماده سازی تیم و به ویژه جوانترها برای المپیک بوده، بنابراین در المپیک تیم متفاوتی را شاهد خواهیم بود.

ناصر شهنازی، کارشناس والیبال، در گفت‌و‌گو با خبرنگار برنا اظهار کرد: وقتی در تورنمنتی شرکت می‌کنیم و اهداف در آن مشخص است طبیعتا انتظارات هم بر اساس همان هدف ترسیم شده خواهد بود. قبل از شروع مسابقات هدف فدراسیون از حضور در لیگ ملت‌ها انجام بازی تدارکاتی برای المپیک است. در نشست خبری، آلکنو هم از این مسابقات فرصتی برای شناخت بیشتر تیم یاد کرد، بنابراین در چنین شرایطی و با این اهداف مشخص شده توقع مردم هم صرفا نتیجه‌گرایی نخواهد بود.

او با اشاره به باخت مقابل ژاپن خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم نگاه کلی داشته باشیم تا الان نتایج خوبی به دست نیاوردیم، به ویژه مقابل ژاپن خیلی بد بازی کردیم. در بازی با روسیه و هلند با توجه به میدان دادن به جوان‌ها شاهد اتفاق خوبی در تیم ملی بودیم. به هر جهت باید روزی این بازیکنان در یک تورنمنت حساس محک می‌خوردند.

شهنازی در پاسخ به این سوال که آیا می‌شود با این روند به المپیک امیدوار بود؟ گفت: بازی اول نباید اینطور می‌شد. باخت به ژاپن در المپیک هم می‌تواند از نظر روانی روی تیم تاثیرات منفی داشته باشد. البته ما در هفته‌های آینده بازی‌های آسان‌تری خواهیم داشت باید دید در این دیدارها چه نوع بازی را به نمایش خواهیم گذاشت. به هر جهت این تیم‌ها در المپیک جزو رقبای اصلی ما هستند. اولین هدف ما باید در المپیک عبور از مرحله گروهی باشد و بعد به کسب عنوان فکر کرد.

photo_۲۰۲۱-۰۵-۳۰_۱۵-۲۰-۴۲

مصطفی کارخانه، مربی والیبال هم درباره باخت تیم‌ ملی ایران مقابل ژاپن و روسیه در گفت‌و‌گو با خبرنگار برنا بیان کرد: بازی اول ما شرایط خوبی نداشتیم. به هر جهت تعدادی از بازیکنان مشکوک به کرونا بودند که این مسئله از نظر روانی روی تیم اثرات منفی داشت. در کل می‌توانم بگویم روز خوب ما نبود و خوب شروع نکردیم، هرچند گیم به گیم بهتر می‌شدیم اما ژاپنی‌ها با سرویس‌های قدرتی که داشتند موفق شدند تیم ایران را شکست دهند. این بازی آنقدر برای ژاپن ارزشمند بود که کاپیتان تیم در صحبت‌هایش اظهار می‌کند با بردن ایران اعتماد به نفس‌ پیدا کردیم.

او اضافه کرد: آلکنو هرچند مربی صاحب نامی است ولی هنوز به شناخت کامل تیم نرسیده است. در کنار آن تیم‌ هم آمادگی 100 درصدی را ندارد. تیم به زمان نیاز دارد تا به آمادگی لازم برسد و خودش را پیدا کند. البته فراموش هم نکنیم که هدف ما المپیک است. مسابقات حتما اگر با برد باشد بهتر است اما در باخت هم یکسری تجربه‌ها به دست می‌آید.  

کارخانه همچنین گفت: تیم‌ ملی را سرزنش نکنیم این‌ها همان کسانی هستند که بارها برای ما افتخارآفرینی کردند. هرچند که به روسیه هم باختیم ولی به آینده و بازی‌های بعد امیدواریم. روسیه نایب قهرمان المپیک است و بردن آن چندان هم آسان به نظر نمی‌رسد. همانطور که دیدیم روسیه با تیم اصلی آمده بود و این در حالی است که ما بیشتر از بازیکنان کم تجربه‌تر و جوانتر استفاده کردیم.

تیم ملی کشورمان در ادامه رقابت‌های لیگ ملت‌های والیبال به مصاف کانادا، ایتالیا، بلغارستان، آمریکا، صربستان، آلمان، استرالیا، برزیل، اسلوونی، فرانسه، لهستان و آرژانتین خواهد رفت. 5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز