علی لطیفی در گفت‌وگو با خبرگزاری برنا:

صعود از این مرحله نباید دغدغه تیم ملی باشد/ بحرینی‌ها با حاشیه‌سازی می‌خواهند ما را اذیت کنند

۱۴۰۰/۰۳/۱۵ - ۰۶:۱۷:۲۷
کد خبر: ۱۱۸۸۶۰۶
صعود از این مرحله نباید دغدغه تیم ملی باشد/ بحرینی‌ها با حاشیه‌سازی می‌خواهند ما را اذیت کنند
کارشناس فوتبال گفت: دغدغه ما در حال حاضر باید درخشش در جام جهانی و جهان باشد نه اینکه به این فکر کنیم که چطور با اما و اگر از گروه خود صعود کنیم.

علی لطیفی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا درباره دیدارهای تیم ملی فوتبال ایران در مرحله مقدماتی جام جهانی قطر، اظهار داشت: نفرات خوبی در ترکیب تیم ملی ایران حضور دارند و می‌توانیم به موفقیت تیم امیدوار باشیم. بازیکنان ایران در تک تک پست‌ها عالی هستند و امیدوارم با 4 برد به مرحله بعدی صعود کنیم. پتانسیل فوتبال ایران بالا است و نباید دغدغه ما صعود از گروهمان در مرحله مقدماتی باشد بلکه ما باید به فکر صعود از گروهمان در جام جهانی باشیم.

او با اشاره به دیدار ایران مقابل هنگ کنگ گفت: در بازی با هنگ کنگ تاحدودی بازیکنان را آشفته دیدم. اینکه تیم ملی بازی تدارکاتی نداشت یکی از دلایل این آشفتگی بود. اینکه تیم ملی چرا بازی تدارکاتی نداشت و فدراسیون نتوانست یا سرمربی درخواست نکرد اهمیت ندارد بلکه این مهم بود که ما نتوانستیم با تدارکات مناسب راهی این مسابقات شویم در صورتی که بقیه تیم های هم گروهی تدارکات مناسبی داشتند. هنگ کنگ اصلا تیمی در حد فوتبال ایران نیست و ما نباید بازی تیم ملی مقابل این تیم را سنگ محک قرار دهیم و بگوییم تیم اسکوچیچ خوب بود یا بد.

لطیفی ادامه داد: حتی تیم هایی مثل عراق و بحرین هم نباید رقبای جدی ما به شمار بیایند. البته در شرایطی که الان قرار داریم باید تمرکز خود را روی دو دیدار عراق و بحرین بگذاریم. عراق نزدیک به سبک ما فوتبال بازی می‌کند و بیشتر مبتنی بر فوتبال فیزیکی و خلاقیت بازیکنانش است و تیم خطرناکی به شمار می‌رود. فوتبال بحرین اما نشات گرفته از مربیان خارجی مثل آمریکایی جنوبی و اروپا و بیشتر متکی بر بازی صبورانه است و دچار هیجانات احساسی نمی‌شوند. آنها همان مسئله قدیمی وقت‌کشی‌های بی‌مورد را نیز در برنامه خود دارند و با حاشیه سازی می خواهند ما را اذیت کنند. دغدغه ما در حال حاضر باید درخشش در جام جهانی و جهان باشد نه اینکه به این فکر کنیم که چطور با اما و اگر از گروه خود صعود کنیم. پتانسیل فوتبال ایران خیلی بالاتر از اینهاست اما متاسفانه سوءمدیریت‌ها و انتخاب‌های بدون کارشناسی باعث ایجاد این چنین مشکلاتی  شده است.

کارشناس فوتبال در پایان گفت: بازیکنان تیم ملی مخصوصا لژیونرها در بهترین شرایط خود قرار دارند، از مهدی طارمی گرفته تا سردار آزمون همگی از بهترین‌های ایران در اروپا هستند. 2،3 بازیکن دیگر هم براساس شایستگی‌هایی که داشتند می‌توانستند به تیم ملی دعوت شوند اما نمی‌توانیم به کادر فنی تیم ملی انتقاد کنیم چون این موضوع سلیقه‌ای است. در مجموع تیم بسیار خوبی داریم و امیدوارم بازیکنان به وحدت تاکتیکی برسند و از 3 بازی آینده هم 9 امتیاز بگیریم. 4

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز