کدام مربی آبی از بقیه پیشی می‌گیرد؛

رقابتی داغ و مهیج برای کسب سهمیه بین استقلالی‌ها

۱۴۰۰/۰۳/۱۸ - ۲۳:۰۱:۰۲
کد خبر: ۱۱۸۹۵۷۴
رقابتی داغ و مهیج برای کسب سهمیه بین استقلالی‌ها
رقابت کسب سهمیه بین مربیان استقلالی لیگ برقرار است.

به گزارش برنا؛ با نزدیک شدن به هفته های پایانی لیگ برتر تنور رقابت تیم هایی که دست شان از قهرمانی کوتاه مانده و تنها امیدشان کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا است، داغ شده است. در حال حاضر استقلال با 37، گل گهر و آلومینیوم با 35 و تراکتور با 33 امتیاز تیم هایی هستند که در رده های سوم تا ششم جدول قرار دارند. شاگردان فرهاد مجیدی بعد از دو شکست پی در پی در لیگ برتر نه تنها شانس قهرمانی را تا حدود زیادی از دست دادند، بلکه حالا حتی در کسب سهمیه آسیایی هم کار ساده‌ای در پیش ندارند و برای این منظور رقبایی جدی دارند.

اگر باور کنیم شانس قهرمانی را باید به دو تیم سپاهان و پرسپولیس داد، دو سهمیه آسیا برای فصل آینده در لیگ هم به این دو باشگاه تعلق می‌گیرد و در آن صورت رقابت برای کسب سهمیه سوم بین 3 تیم استقلال، گل گهر و آلومینیوم و تراکتورسازی داغ است. استقلالی‌ها در شرایط فعلی مجبورند تا لیگ را جدی بگیرند و برای حفظ جایگاه سوم جدول با رقبایی چون گل گهر سیرجان و فولاد خوزستان و حتی آلومینیوم اراک رقابت کنند. جالب اینکه تمام تیم‌های اول تا ششم جدول رده بندی در جام حذفی هم با یکدیگر رقابت دارند. استقلالی‌ها برای به دست آوردن سهمیه سوم آسیا از لیگ برتر، دو تیمی را به عنوان رقیب کنار خود دارند که هدایت آنها بر عهده علیرضا منصوریان و امیر قلعه نویی است که خود از استقلالی‌های سابق هستند و سابقه سرمربیگری این تیم را هم دارند. شاید حتی به زودی جواد نکونام هم به این جمع اضافه شود.

استقلال فعلا با 22 بازی و 37 امتیاز در رتبه سوم قرار دارد. گل گهر سیرجان با یک بازی بیشتر و 35 امتیار دوم است. آلومینیوم هم مانند گل گهر از 23 بازی توانسته 35 امتیاز جمع کند و فعلا در رتبه پنجم ایستاده و فولاد خوزستان با 21 بازی 31 امتیاز دارد. به این ترتیب 4 تیم با 4 سرمربی استقلالی برای جایگاه سوم جدول و کسب سهمیه تلاش و رقابت می‌کنند. استقلال اگر در بازی معوقه برابر پدیده برنده شود آنوقت 40 امتیازی خواهد شد و فاصله نسبتا خوب و مطمئنی از گل گهر و آلومینیوم خواهد گرفت. فولاد هم اگر در 2 بازی پیش رو از جمله بازی با سایپا برنده شوند آنوقت 37 امتیازی می‌شود و تبدیل به جدی ترین تعقیب کننده استقلال خواهد شد.

استقلالی‌ها در ادامه میزبان گل گهر هستند و پس از آن میهمان آلومینیوم اراک خواهند بود. بازی با تراکتور در تهران و مصاف با سایپا به میزبانی خودروسازان هم بازی‌های بعدی استقلال است. به عبارت دیگر فرهاد مجیدی در 5 بازی پیش رو برای حفظ استقلال در جایگاه سوم جدول باید 5 سرمربی استقلالی و تیم‌هایشان یعنی مهدی رحمتی، امیر قلعه نویی، رسول خطیبی و فیروز کریمی و سرانجام فراز کمالوند را از پیش رو بردارد. نفت مسجد سلیمان و محمود فکری در تهران هم رقیب بعدی هستند. نساجی مازندران و ساکت الهامی هم در مازندران پذیرای استقلالی‌ها خواهند بود. در واقع استقلال در 7 بازی بعدی باید با استقلالی ها مصاف بدهد. فقط آخرین بازی آن‌ها با یک تیم غیر استقلالی یعنی سپاهان است. پرسپولیس با آلومینیوم، فولاد با پرسپولیس، گل گهر با آلومینیوم اراک، پرسپولیس با گل گهر و فولاد با سپاهان  بازی هایی است که استقلالی‌ها امیدوار هستند تا رقبا در آنها امتیاز از دست بدهند. باید دید در این ماراتن کاملا استقلالی در نهایت کدام سرمربی استقلال کسب سهمیه را جشن خواهد گرفت. 3/5

نظر شما