بررسی برنامه بازی‌های تیم‌های در منطقه خطر؛

در ناامیدی بسی امید است!

۱۴۰۰/۰۳/۲۲ - ۲۳:۰۱:۰۲
کد خبر: ۱۱۹۱۶۶۴
در ناامیدی بسی امید است!
در حال حاضر 5 تیم در لیگ برتر فوتبال برای سقوط نکردن می‌جنگند و از بین آنها سقوط یک تیم قطعی شده است.

به گزارش برنا؛ لیگ برتر فوتبال به هفته های پایانی نزدیک می شود و همان طور که رقابت برای قهرمانی و کسب سهمیه داغ است، تیم های انتهای جدول هم برای ماندن در لیگ برتر تلاش می کنند.

نکته جالب درباره جدول لیگ برتر این است که تقریبا از نیمه دوم جدول به پایین امتیازات تیم ها بسیار نزدیک است. تیم هایی مثل شهرخودرو و مس رفسنجان در رتبه های هشتم و نهم با 28 امتیاز قرار دارند و پیکان و نفت مسجدسلیمان هم با 27 امتیاز در رتبه های دهم و یازدهم ایستاده اند.

اگر تیم های در خطر سقوط را از رده دوازدهم تا شانزدهم حساب کنیم، تیم های صنعت نفت آبادان، سایپا، نساجی، ذوب آهن و ماشین سازی تیم هایی هستند که خطر سقوط را بیشتر از تیم های بالاسری خود حس می کنند که البته از بین این تیم ها ماشین سازی با 11 امتیاز سقوطش تا حد زیادی قطعی شده است.

در حال حاضر صنعت نفت با 26، سایپا با 25، نساجی با 22، ذوب آهن با 21 و ماشین سازی با 11 امتیاز در رده های 12، 13، 14، 15 و 16 قرار دارند که 2 تیم سقوط خواهند کرد اما با توجه به امتیاز ماشین سازی، از بین 4 تیم یکی دیگر هم سقوط خواهد کرد.

از بین این تیم ها در حال حاضر نساجی و ذوب آهن خطر بیشتری را نسبت به صنعت نفت و سایپا حس می کنند اما با توجه به اینکه 7 هفته از مسابقات باقی مانده تیم ها هم این فرصت را دارند که خودشان را بالا بکشند هم خطر سقوط تهدیدشان می کند.

نکته جالب اینجاست که در تاریخ لیگ حرفه ای، پرسپولیس، استقلال، ذوب آهن، سپاهان و سایپا تنها تیم هایی هستند که در تمام ادوار مسابقات فوتبال لیگ حرفه ای در میدان حضور داشته اند و هیچ گاه سقوط نکرده اند که اگر ذوب آهن و سایپا به لیگ دسته اول بروند آن وقت از بین این تیم ها خارج می شوند.

در ادامه به بررسی شرایط تیم ها و بازی هایی که در 7 هفته باقیمانده دارند می پردازیم. در هفته های پایانی اغلب کاندیداهای سقوط با هم بازی دارند و همین موضوع به حساسیت هفته های پایانی دامن می زند.

هفته بیست و چهارم:

در این هفته ماشین سازی و نساجی به مصاف هم می روند تا دوئل جانانه ای داشته باشند. از آنجایی که سقوط ماشین سازی تقریبا قطعی شده بقیه تیم ها امیدوارند شاگردان اکبرپور بازی های باقیمانده را جدی بگیرند. ذوب آهن با آلومینیوم و سایپا هم با صنعت نفت دیدار می کند.

هفته بیست و پنجم:

ذوب آهن با تراکتورسازی دیدار می کند. نساجی به مصاف پیکان می رود، سایپا با شاگردان سیدمهدی رحمتی در مشهد بازی دارد، ماشین سازی با سپاهان رقابت می کند و صنعت نفت هم تقابل جذابی با نفت مسجدسلیمان دارد.

هفته بیست و ششم:

در این هفته ماشین سازی با مس رفسنجان دیدار می کند و نساجی و نفت آبادان هم دوئلی جانانه دارند. سایپا و ذوب آهن دیگر کاندیداهای سقوط هم باید با هم بجنگند که 3 امتیاز این دیدار تاثیر زیادی بر سرنوشت هر 2 تیم خواهد گذاشت.

هفته بیست و هفتم:

در هفته بیست و هفتم هم دیدارهای حساسی برای تیم های کاندیدای سقوط برگزار می شود. نساجی با شهرخودرو، ذوب آهن با نفت مسجدسلیمان، سایپا با استقلال، ماشین سازی با فولاد و نفت آبادان هم با سپاهان دیدار می کنند.

هفته بیست و هشتم:

در فاصله 2 هفته مانده تا پایان لیگ بیستم قطعا رقابت بین تیم های در منطقه خطر سقوط حساس تر خواهد شد. در این هفته سایپا با گل گهر دیدار می کند، نساجی و ذوب آهن دوئل ته جدولی ها را برگزار می کنند، ماشین سازی سقوط کرده به مصاف پرسپولیس می رود و صنعت نفت هم با مس دیدار می کند.

هفته بیست و نهم:

به احتمال زیاد در یک هفته مانده تا پایان لیگ تا حدود زیادی تکلیف تیم های سقوط کرده روشن شده است. در این هفته ذوب باید به مصاف سپاهانی برود که احتمالا تا آن موقع تکلیف رقابتش با پرسپولیس برای قهرمانی روشن شده است. سایپا با آلومینیوم دیدار می کند، پیکان به مصاف ماشین سازی می رود، صنعت نفت با فولاد بازی می کند و نساجی در دیداری دشوار با استقلال بازی دارد.

هفته سی ام:

هفته پایانی و سرنوشت ساز برای تیم های لیگ برتری از راه خواهد رسید. در این هفته از بین تیم های در منطقه خطر، ماشین سازی و صنعت نفت با هم دیدار می کنند. نساجی به مصاف گل گهر می رود و ذوب آهن با مس بازی دارد و در آخر هم سایپا مصاف حساس و دشواری با تراکتور دارد. 4

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز