ایران- عراق؛

طلسم شکنی با چاشنی صعود؟!

۱۴۰۰/۰۳/۲۴ - ۲۳:۰۱:۰۲
کد خبر: ۱۱۹۲۶۶۱
طلسم شکنی با چاشنی صعود؟!
تیم ملی فوتبال ایران امشب در دیداری سرنوشت‌ساز به مصاف عراق می‌رود.

به گزارش برنا؛ تیم ملی فوتبال ایران در چهارمین دیدار ماراتن حساس مقدماتی جام جهانی از ساعت 21 امشب به مصاف عراق می رود. تیم ملی ایران در سه بازی قبلی خود در دور برگشت این مسابقات هنگ کنگ، بحرین و کامبوج را شکست داد و حالا در دشوارترین مصاف خود در این گروه به دیدار عراق خواهد رفت.

تیم ملی که با دو شکست متوالی در دور رفت مقابل بحرین و عراق، شرایط سختی برای صعود پیدا کرده بود، با نتایجی که در دور برگشت گرفته، این فرصت را دارد تا در صورت پیروزی در بازی مقابل عراق، به عنوان صدرنشین گروه C راهی مرحله نهایی انتخابی جام جهانی شود. ایران البته با مساوی هم تا حدود زیادی شانس صعود به مرحله بعدی را دارد اما اسکوچیچ و شاگردانش به چیزی جز پیروزی در بازی امشب فکر نمی‌کنند.

تیم ملی عراق با پیروزی یک بر صفر مقابل هنگ‌ کنگ در هفتمین دیدار خود در انتخابی جام‌ جهانی و شکست لبنان مقابل کره جنوبی، صعودش را به مرحله سوم انتخابی جام جهانی قطعی کرد و در بازی هشتم مقابل ایران به طور تشریفاتی به میدان خواهد کرد.

در واقع صعود عراق حداقل به عنوان یکی از تیم های دوم قطعی شده است. شاگردان کاتانچ در صورت تساوی و برد برابر ایران به عنوان تیم اول صعود خواهند کرد و با شکست برابر ایران هم دوم می شوند. این در حالی است که شکست ایران برابر عراق به معنای حذف تیم ملی خواهد بود و شاگردان اسکوچیچ باید به دنبال کسب 3 امتیاز برابر عراق باشند تا بدون توجه به سایر رقابت‌ها صعود خود را قطعی کنند.

البته صعود ایران با تساوی مقابل عراق به اما و اگرهای زیادی بستگی دارد. درست است که شکست لبنان برابر کره جنوبی شانس صعود تیم ملی به عنوان تیم دوم را افزایش داده است اما نتیجه دیدار استرالیا با اردن هم روی سرنوشت تیم ملی فوتبال ایران تاثیرگذار خواهد بود. بر این اساس در صورتی که استرالیا به اردن نبازد و این تیم را شکست دهد، ایران در صورت تساوی مقابل عراق هم می تواند به مرحله بعدی مسابقات مقدماتی جام جهانی صعود کند. تیم ملی ایران در دور برگشت یک گل مقابل هنگ کنگ دریافت کرده و 16 گل به ثمر رسانده است.

این روزها شاگردان اسکوچیچ در بهترین حالت روحی و بدنی هستند و جو فوق العاده ای در اردوی تیم ملی حاکم است و همه ملی پوشان از پیروزی مقابل عراق می گویند. همین وضعیت باعث شده همه کارشناسان و اهالی فوتبال امیدوار به صعود تیم ملی کشورمان از این مرحله باشند. ضمن اینکه عراق در بازی های اخیر خود کیفیت چندان بالایی از خود به نمایش نگذاشته و نمی تواند رقیب دردسرسازی برای تیم ملی باشد اما آنچه باعث نگرانی می شود جنگ روانی و مسایل حاشیه ای است که تیم های عربی همواره در آن استاد هستند.

با این وجود انتظار می رود ستاره های فوتبال ایران که از تجربه بالایی برخوردارند درگیر جوسازی‌ ها و جنگ های روانی بازیکنان عراق نشوند و تمرکز خود را برای پیروز شدن مقابل رقیب دیرینه بگذارند. نکته جالب درباره دیدار ایران و عراق این است که ایران در 10 سال گذشته موفق به شکست عراق در یک بازی رسمی نشده و امیدوار است بعد از شکست طلسم نبردن بحرین در خاک این کشور، امشب عراق هم را هم ببرد و دومین طلسم بزرگ را هم بشکند.

آخرین دیدار ایران و عراق آبان ماه سال 98 برگزار شد که در آن دیدار عراق با نتیجه 1-2 تیم مارک ویلموتس را شکست داد. در حال حاضر ایران با 15 امتیاز تیم دوم گروه است و عراق 17 امتیازی در صدر جدول رده بندی قرار دارد. اسکوچیچ برای این بازی فقط وحید امیری را به دلیل مصدومیت در اختیار ندارد و در آن سوی میدان هم علی فائز غایب سرشناس تیم ملی عراق است. 4

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز