ایران یک- عراق صفر

انتقام شیرین یوزها از عراق/ حکم صعود تیم ملی با صدرنشینی امضا شد

۱۴۰۰/۰۳/۲۵ - ۲۱:۵۳:۰۸
کد خبر: ۱۱۹۳۳۳۹
انتقام شیرین یوزها از عراق/ حکم صعود تیم ملی با صدرنشینی امضا شد
تیم ملی فوتبال ایران با شکست عراق به عنوان تیم صدرنشین گروه خود معرفی شد.

به گزارش برنا؛ تیم ملی فوتبال ایران که برای رسیدن به مرحله بعدی انتخابی جام جهانی قطر نیاز به پیروزی داشت، از ساعت 21 امشب در ورزشگاه المحرق بحرین به مصاف تیم ملی عراق رفت و توانست حریف خود را با یک گل شکست بدهد تا به عنوان صدرنشین گروه معرفی شود.

تیم ملی فوتبال ایران شروع کننده این دیدار بود و یک دقیقه توپ را با آرامش در زمین به گردش درآورد. در این لحظات ملی پوشان ایران در نظر داشتند با گردش توپ در زمین آرامش را در زمین حاکم کنند. در دقیقه 5 برخوردی که عزت الهی با بازیکن عراقی داشت منجر به مصدوم شدن بازیکن حریف شد اما داور خطای بازیکن عراق را گرفت و دو دقیقه بعد ایران بازی را از همین نقطه شروع کرد و بازهم سعی در آرام کردن بازی داشت. در دقیقه 8 ایران صاحب اولین ضربه کرنر شد. احمد نورالهی در دقیقه 9 این دیدار به دلیل بالا آوردن بیش از اندازه پا از سوی داور ازبکستانی اولین کارت زرد دریافت کرد. در دقیقه 13 هم طارق همام به خاطر خطا روی جهانبخش کارت زرد دریافت کرد. در دقیقه 15 عراقی ها در یکی از معدود ورودهایشان به منطقه خطر تیم ملی ایران شوتی را به سمت دروازه زدند که توپ درون محوطه جریمه به بدن شجاع خلیل زاده برخورد کرد که بازیکنان حریف اعتقاد داشتند توپ به دست برخورد کرده و داور باید پنالتی می گرفت اما اعلام ضربه کرنر شد. پس از ارسال توپ درگیری بین بیرانوند و بازیکن عراق صورت گرفت که با تذکر داور ختم شد.

دقیقه 18 سردار آزمون از خط دفاعی عراق جلوتر رفت و توپ ارسالی نورالهی را به گل تبدیل کرد اما کمک داور اعلام آفساید کرد و گل پذیرفته نشد. دقیقه 28 حرکت بازیکنان ایران فرصت را برای سردار آزمون درون محوطه جریمه فراهم کرد که دروازه عراق را با خطر مواجه کند اما ضربه او به بدن مدافعان برخورد کرد و ثمری برای ایران نداشت. در دقیقه 35 احسان حاجی صفی پس از دریافت توپ از علی قلی زاده، از جناح چپ وارد محوطه جریمه عراق شد و با یک پاس عرضی زمینی سردار آزمون را در موقعیت گل قرار داد که ضربه آرام و زمینی این بازیکن به گل اول تیم ملی ایران تبدیل شد. در دقیقه 42 علیرضا جهانبخش به خاطر خطا روی بازیکن حریف از داور کارت زرد گرفت. در 5 دقیقه پایانی نیمه اول عراقی ها از لاک دفاعی خارج شدند و سعی کردند دروازه ایران را با خطر جدی مواجه کنند اما دفاع خوب ایرانی ها فرصت را از حریف سبزپوش گرفت تا گل خورده را در نیمه اول جبران کند.

22

در ابتدای نیمه دوم عراق در آستانه گلزنی بود که ضربه بشار رسن را بیرانوند به خوبی مهار کرد.  عراقی‌ها که نتیجه را از دست رفته می‌دیدند در ادامه تلاش زیادی برای جبران انجام دادند. تیم ایران هم عقب‌نشینی کرد و در اندیشه کنترل سرعت بازی بود تا از اندوخته‌اش محافظت کند اما در ادامه دوباره تیم ایران بر روند بازی مسلط شد و فرصت‌های خوبی برای گلزنی داشت. در دقیقه 73 همکاری عالی آزمون و طارمی موجب شد که ایران در آستانه گل دوم باشد اما ضربه آزمون را دروازه‌بان عراق مهار کرد. در دقیقه 80 و در ضدحمله، قلی‌زاده می‌توانست گلزنی کرد اما ضربه ضعیفی به توپ زد. در نهایت این دیدار با برتری یک بر صفر ایران به اتمام رسید تا ایران ضمن گرفتن انتقام شکست دیدار رفت به ‌عنوان صدرنشین راهی مرحله نهایی انتخابی جام جهانی شود. ایران با این پیروزی به امتیاز 18 رسید و به عنوان صدرنشین راهی مرحله نهایی انتخابی جام‌جهانی راه یافت. این در حالی است که تیم کشورمان در پایان دور رفت عملکرد خوبی نداشت اما با هدایت دراگان اسکوچیچ در هر چهار دیدار دور برگشت به برتری دست یافت و صعود کرد.

داور: ایلگیز تانتاشف

ترکیب تیم ملی ایران: علیرضا بیرانوند، صادق محرمی، احسان حاج‌صفی (69- میلاد سرلک)، شجاع خلیل‌زاده، سعید عزت‌الهی (69- میلاد محمدی)، علیرضا جهانبخش (78- سامان قدوس)، مهدی طارمی، محمدحسین کنعانی‌زادگان، احمد نورالهی، علی قلی‌زاده و سردار آزمون (78- مهدی قایدی).

ترکیب تیم ملی عراق: جلال حسن، سعد ناطق (86- شیرکو کریم)، میثم جبار، احمد ابراهیم، علی عدنان، امجد عطوان، صفا هادی، علاء مهاوی، همام طارق، بشار رسن (86- محمد قسیم) و مهند علی (60 - ایمن حسین).

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز