مروری بر تقابل‌های رحمتی با استقلال؛

بازنده بزرگ!

۱۴۰۰/۰۳/۲۹ - ۰۴:۵۰:۰۵
کد خبر: ۱۱۹۴۴۵۳
بازنده بزرگ!
تقابل‌های سیدمهدی رحمتی با استقلال چه با لباس دروازه‌بانی و چه در کسوت سرمربیگری همیشه جالب و جذاب بوده است.

به گزارش برنا؛ نام سیدمهدی رحمتی عجین شده با استقلال است. دروازه بانی که به واسطه سالها حضور در استقلال و کسب 2 قهرمانی در لیگ برتر و جام حذفی با آبی ها و زدن رکوردهای مختلف و کسب بیشترین کلین شیت در تاریخ لیگ برتر، به محبوبیت زیادی بین استقلالی ها دست پیدا کرد. رحمتی در سال های حضورش در استقلال بارها بازوبند کاپیتانی این تیم را بر بازو بست و به عنوان نفر اول آبی ها وارد میدان شد اما اختلافاتی که با مدیریت باشگاه استقلال پیدا کرد باعث شد نتواند فوتبالش را در این تیم به پایان برساند.

رحمتی اگرچه در جوانی به پیراهن استقلال رسید اما در گذشته نیز چند بار به دلایل مختلف این تیم را ترک کرد و دوباره برگشت. او بار اولی که از استقلال رفت، به مس کرمان رفت و دوباره بازگشت. دو مقطع رفت و برگشت به سپاهان مرحله بعدی بود؛ همچنین او یک فصل هم در پیکان توپ زد و سال گذشته هم با پیراهن شهرخودرو مقابل استقلال قرار گرفت.

کاپیتان سابق استقلال در طول ادوار مختلف لیگ برتر فوتبال ایران، 20 بار با پیراهن تیم های مختلف مقابل استقلال قرار گرفته است. او با فجرسپاسی، مس کرمان، سپاهان، پیکان و شهرخودرو مقابل استقلال بازی کرد.

در 18 تقابل قبلی رحمتی با استقلال تیم او نتایج جالبی هم گرفته است؛ سیدمهدی در تقابل با استقلال 4 برد، 6 تساوی و 8 باخت عایدش شده که بهترین دورانش را در مس کرمان بوده است. او قبل از آنکه برای اولین بار پیراهن استقلال را برتن کند، با پیراهن فجرسپاسی 6 بار جلوی استقلال قرار گرفت.

حاصل کار تیم مهدی رحمتی در دوران جوانی با استقلال کسب یک پیروزی، 3 تساوی و 2 باخت در 6 مسابقه ممکن بود. رحمتی البته خیلی زود با بازی های خوب در فجرسپاسی پیشرفت کرد و برای اولین بار در لیگ چهارم پیراهن آبی ها را پوشید.

دروازه بان سابق تیم ملی در دو مقطع استقلال را به مقصد سپاهان ترک کرد که در این مدت 6 بار رودرروی استقلال قرار گرفت. کسب یک برد، دو تساوی و 3 باخت حاصل کار رحمتی و یارانش در آن مسابقات بوده است.

01535855

بار سومی که رحمتی از استقلال جدا شد، سر از مس کرمان در آورد. زمانی که او دو فصل پیراهن مس را بر تن کرد. مس آن زمان با هدایت پرویز مظلومی و امیر قلعه نویی بهترین نتایج را گرفت و دوران خوبی را سپری کرد. حاصل 4 تقابل مهدی رحمتی با استقلال در آن مقطع دو برد، یک تساوی و یک باخت در 4 مسابقه رودررو بود.رحمتی در یک فصلی که حضور در پیکان را تجربه کرد هم دو بار جلوی استقلال قرار گرفت که دو شکست با نتایج 3 بر صفر و یک بر صفر نصیبش شد.

نکته قابل توجه درباره این دروازه بان چنین است که او در 4 مسابقه آخری که مقابل استقلال قرار گرفته، موفق به کلین شیت نشده است. رکورددار کلین شیت در طول یک فصل لیگ برتر فوتبال ایران در 4 مسابقه آخر 3 شکست و یک تساوی را تجربه کرد که در مجموع این بازی ها  9 بار دروازه اش باشد. او 4 گل را در دو بازی با پیکان دریافت کرد؛ در جریان برتری 4 بر 3 استقلال مقابل سپاهان 3 گل خورد و یک گل هم در جریان تساوی یک بر یک این دو تیم دریافت کرد.

سال گذشته هم رحمتی با پیراهن تیم شهر محبوبش یعنی پدیده مشهد مقابل استقلال قرار گرفت. دیدار رفت دو تیم، با پیروزی یک بر صفر استقلال همراه شد و در بازی برگشت هم 2 تیم به تساوی 2 - 2 رضایت دادند. یعنی رحمتی با پیراهن شهرخودرو یک شکست و یک تساوی مقابل استقلال به دست آورد و 3 بار هم دروازه اش باز شد.

رحمتی در کسوت سرمربیگری هم یک بار مقابل استقلال قرار گرفت و تیمش با نتیجه 2 بر صفر شکست خورد. روز دوشنبه هفته جاری سیدمهدی رحمتی برای دومین بار مقابل استقلال به عنوان سرمربی قرار می گیرد.

باید منتظر ماند و دید رحمتی این بار مقابل تیم محبوبش چه عملکردی دارد و آیا استقلال را در راه کسب سهمیه کمک می کند یا اینکه باعث خوشحالی رقبای این تیم می شود. 4

نظر شما
پرونده ویژه