پرسپولیس تهران یک- تراکتور تبریز صفر

پوکر پرسپولیس در سوپرجام/ شاگردان یحیی جشن قهرمانی گرفتند

۱۴۰۰/۰۳/۳۰ - ۲۰:۵۴:۵۱
کد خبر: ۱۱۹۵۹۱۷
پوکر پرسپولیس در سوپرجام/ شاگردان یحیی جشن قهرمانی گرفتند
تیم فوتبال پرسپولیس تهران با غلبه بر تیم تراکتور تبریز فاتح سوپرجام شد.

به گزارش برنا؛ دو تیم فوتبال پرسپولیس تهران و تراکتور تبریز در چارچوب دیدار سوپرجام از ساعت 19:50 در ورزشگاه آزادی به مصاف هم رفتند و پرسپولیس موفق شد با نتیجه یک بر صفر حریف خود را شکست بدهد و برای چهارمین بار فاتح سوپرجام شود.

پرسپولیس بازی را هجومی‌تر از حریف آغاز و سعی کرد و با فرار از جناحین و به خصوص از سمت چپ، دروازه حریف را تهدید کند. نخستین موقعیت جدی در دقیقه 10 رخ داد که فرار مهدی ترابی از سمت چپ با پاس در عرض و خطرناک این بازیکن همراه شد که مدافعین تراکتور توپ را دفع کردند. در دقیقه 16 و روی اشتباه مدافع و دروازه‌بان پرسپولیس، تراکتور می‌توانست به گل برسد اما ضربه سامان نریمان‌جهان از کنار دروازه به بیرون رفت. دو دقیقه بعد این احمد نورالهی بود که با شوتی سنگین دروازه محمدرضا اخباری را تهدید کرد اما واکنش این دروازه‌بان توپ را به کرنر فرستاد. پس از این توپ، بازیکنان تراکتور بودند که برای دقایقی توپ و زمین را در اختیار گرفتند و حتی می‌توانستند در دقیقه 22 به گل برسند اما شوت محکم بوحمدان به شکلی خطرناک از بالای دروازه به بیرون رفت.

بازی در اواسط نیمه نخست با سرعت بالایی دنبال می‌شد و دو تیم دائم به محوطه جریمه یکدیگر نزدیک می‌شدند اما بی‌دقتی در پاس‌های آخر مانع از موقعیت‌سازی می‌شد. پس از وقت استراحتی که داور به خاطر گرمای هوا در دقیقه 30 به دو تیم داد، بازی آرام‌تر دنبال شد و سرعت بازی کاسته شد. در 15 دقیقه پایانی نیمه اول، توپ و میدان دست شاگردان یحیی گل محمدی بود اما پرسپولیسی‌ها علیرغم نزدیک شدن به محوطه جریمه تراکتور، توان ایجاد فرصت‌های خطرناک روی دروازه تراکتور نداشتند تا بازی در این نیمه با تساوی بدون گل خاتمه پیدا کند.

44

نیمه دوم هم با روال نیمه اول شروع شد و رسول خطیبی به شاگردانش تاکید کرده بود هدف اولشان گل نخوردن باشد. به همین خاطر همان دفاع منطم و کم اشتباه نیمه اول ادامه داشت تا اینکه در دقیقه 61 امید عالیشاه با عبور از بازیکنان تراکتور در میانه میدان توپی را پشت محوطه جریمه برای عیسی آل کثیر ارسال کرد که این بازیکن پا به توپ وارد محوطه جریمه شد و پس از عبور از یار مستقیمش با ضربه ای فنی دروازه تراکتور را باز کرد. در ادامه تراکتور از لاک دفاعی خارج شد و تلاش برای رسیدن به گل تساوی را آغاز کرد. این اتفاق فضا را برای پرسپولیس باز کرد تا در ضدحملات دروازه مهمان تبریزی را تهدید کند.

در حالی که تراکتور تلاش می کرد به گل تساوی دست پیدا کند در دقیقه 78 مهدی تیکدری خطایی را روی سعید آقایی انجام داد که با کارت قرمز مستقیم علی صفایی از بازی اخراج شد تا آب سردی بر پیکر تیمش بریزد. با این حال تیم تبریزی دست از تلاش برنداشت و حملاتی را روی دروازه سرخ پوشان پی ریزی کرد اما نتوانست به دروازه برسد. در شرایطی که 90 دقیقه بازی به پایان رسیده بود و بازی وارد 6 دقیقه وقت اضافه شده بود سیامک نعمتی که اواخر بازی به زمین آمده بود به دلیل مصدومیت از ناحیه کتف راست مصدوم شد و جایش را به علی شجاعی داد. این دیدار در نهایت با برتری یک بر صفر پرسپولیس خاتمه یافت تا سرخ‌پوشان برای چهارمین بار فاتح این جام شوند.

داور: علی صفایی

ترکیب پرسپولیس تهران: حامد لک، سیدجلال حسینی، محمدحسین کنعانی‌زادگان، مهدی شیری، سعید آقایی، میلاد سرلک، احمد نورالهی، مهدی ترابی (88- سیامک نعمتی (4+90- علی شجاعی)، امید عالیشاه (71- مهدی عبدی)، احسان پهلوان و عیسی آل‌کثیر (71- شهریار مغانلو).

سرمربی: یحیی گل‌محمدی

ترکیب تراکتور تبریز: محمدرضا اخباری، هادی محمدی، محمدرضا خانزاده، میلاد فخرالدینی، میثم تیموری (74- اکبر ایمانی)، ابوالفضل رزاق‌پور، حمید بوحمدان، محمد قادری (74- علی فتحی)، سامان نریمان جهان، مهدی تیکدری و محمد عباس‌زاده.

سرمربی: رسول خطیبی

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز