حسین عبدی در گفت‌وگو با خبرگزاری برنا:

فتح این جام برای پرسپولیس قابل پیش‌بینی بود/ تیم گل‌محمدی لیاقت گلات قهرمانی در لیگ برتر را دارد/ شیرینی صعود تیم ملی را نباید پاک کرد

۱۴۰۰/۰۳/۳۱ - ۲۳:۱۰:۲۰
کد خبر: ۱۱۹۶۴۲۴
فتح این جام برای پرسپولیس قابل پیش‌بینی بود/ تیم گل‌محمدی لیاقت گلات قهرمانی در لیگ برتر را دارد/ شیرینی صعود تیم ملی را نباید پاک کرد
مربی اسبق پرسپولیس بر این باور است که این تیم از نظر فنی و انگیزشی توان این را دارد که در لیگ برتر هم جام قهرمانی را بالای سر ببرد.

مربی سابق پرسپولیس تهران بر این باور است که این تیم از نظر فنی و انگیزشی توان این را دارد که در لیگ برتر هم جام قهرمانی را بالای سر ببرد.

حسین عبدی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا درخصوص شرایط این روزهای پرسپولیس صحبت‌های جالبی را مطرح کرد که ماحصل آن را می‌توانید در زیر بخوانید:

ارزیابی‌تان از قهرمانی اخیر پرسپولیس در سوپرجام و دیدار برابر تراکتور چیست؟

امکان این را نداشتم که بازی پرسپولیس برابر تراکتور را به طور کامل ببینم اما در بخش هایی از این بازی برتری نسبی پرسپولیس را برابر حریفش را دیدم و با توجه به آن بر این باور هستم که پرسپولیس در این دیدار شرایط خوبی داشت و مستحق پیروزی و در نهایت قهرمانی در سوپرجام بود.

شرایط فنی این دیدار چطور بود؟ 

پرسپولیس این روزها ساختار و شرایط فنی و روحی خوبی دارد و با تکیه به این دو فاکتور مهم توانسته روند خوبی را داشته باشد، این موضوع در این دیدار هم  مشهود بود. با توجه به شرایط بازی های قبل من پیش بینی پیروزی پرسپولیس در این بازی را داشتم و بچه ها توانستند با وجود سختی ها و مشکلاتی که داشتند با گل تماشایی عیسی آل کثیر که خیلی فنی و زیبا بود به پیروزی رسیده و جام را بالای سر ببرند.

قبل از بازی نگرانی‌هایی وجود داشت که پرسپولیس نتواند در این بازی نتیجه لازم را بگیرد. چه عواملی باعث شد این اتفاق رخ ندهد؟

همان طور که اشاره کردم مشکلاتی از قیبل دوری ملی پوشان، برگزاری اردوهای بلندمدت برای تیم ملی و قبل از آن برای پرسپولیس و همینطور مصدومیت دو مهره تاثیرگذار و اصلی پرسپولیس یک مقدار کار را برای کادر فنی مشکل کرده بود اما در طول بازی مشخص شد در زمان اندکی که در اختیار کادر فنی قرار داشت تیم به خصوص ملی پوشان ریکاوری خوبی داشتند و توانستند در این دیدار با وجود خستگی حضور در تیم ملی نمایش خوبی را از خود ارائه دهند. ضمن اینکه عامل همدلی و هارمونی و همین طور مسائل انگیزشی که پرسپولیس از آنها برخوردار است را هم باید به دیگر عوامل موفقیت پرسپولیس اضافه کرد.

در ادامه فصل چه توصیه‌ای برای حفظ این روند خوب پرسپولیس دارید؟

هرچه قدر به پایان فصل های فوتبالی نزدیک تر می شویم مشکلاتی از قبیل مصدومیت ها، فشارهای روحی و روانی ناشی از فرسایشی شدن و پرفشار شدن بازی ها و همین طور بروز برخی مشکلات فنی برای تیم ها اجتناب ناپذیر است و در این زمان ریکاوری خوب و مناسب می تواند به رفع این موانع کمک کند. کادر فنی و مدیریتی پرسپولیس تا به امروز در این موضوعات خوب و موفق عمل کرده و من امیدوار هستم این روند تا پایان فصل ادامه دار باشد تا پرسپولیس که حالا با کسب جام قهرمانی در سوپرجام روحیه خوبی را کسب کرده در 3 جام دیگری که تا پایان فصل پیش روی دارد هم موفق عمل کند. پرسپولیس تا پایان فصل چالش های مهمی را پیش روی خود می بیند و باید بازی به بازی جلو برود و حواس کادر فنی به این موضوع جمع باشد که نفرات این تیم به ویژه ملی پوشان پرسپولیس در پایان فصل دچار فوتبال زدگی نشوند.

به نظرتان پرسپولیس می‌تواند در جام بعدی که در پیش روی دارد (لیگ برتر) هم قهرمان شود؟

تمام بازی های باقی مانده پرسپولیس برای این تیم یک فینال محسوب می شود و برای کسب همه امتیازات باید تلاش ویژه ای را داشته باشد. علاوه بر کسب امتیازات، با توجه به احتمال بالا رفتن ریسک مصدومیت ها و مشکلات جسمی برای بازیکنان باید یکسری مسائل را پیش بینی کند. در چنین شرایطی تیم هایی که اهداف بزرگتری دارند ممکن است بیشتر ضرر ببینند. در این شرایط مهم تر از آماده سازی تیم ها، ریکاوری شان از اهمیت زیادی برخوردار است. با تمام این صحبت ها توان فنی و پتانسیل پرسپولیس در حدی است که بتوانند بار دیگر در لیگ قهرمان شوند. پرسپولیس در مقایسه با تیم سپاهان که جدی ترین رقیبش برای قهرمانی است، بهتر و منطقی‌ تر بازی می کند و از هارمونی بیشتری برخوردار است و لیاقت گلات قهرمانی در لیگ برتر را دارد. 

درباره تیم ملی و نتایجی که این تیم در بحرین گرفت صحبتی ندارید؟

تیم ملی در شرایط خاص و با اما و اگر فراوان و بدون برگزاری بازی دوستانه و تدارکاتی به منامه رفت اما در نهایت نتایج خوبی را به دست آورد و با وجود مشکلاتی مثل میزبانی بحرین، شرایط جوی سخت و.... موفق شد در 4 بازی خود به پیروزی رسیده و به عنوان تیم اول به مرحله بعد صعود کند. کاری که از تیم ملی انتظار می رفت در این مرحله انجام شد و باید به کادر فنی و همینطور بازیکنان و دیگر اعضای تیم به خاطر این اتفاق تبریک گفت.

این روزها حرف و حدیث در مورد آینده کادر فنی تیم ملی زیاد است. در این خصوص چه نظری دارید؟

قبل از آغاز این بازی ها اما و اگرهای زیادی برای صعود ایران بود و حتی این شرایط در آستانه بازی با عراق هم برای ما ادامه داشت ولی اگر بخواهیم صادقانه درباره این موضوع صحبت شود باید بگوییم کار کادر فنی به ویژه آقای اسکوچیچ خوب و قابل تقدیر است. به هر صورت نظر شخصی من این است که شیرینی این صعود را نباید پاک کرد. باید اجازه داده شود او و همکارانش همچنان در این مسئولیت به کار خود ادامه دهند مگر اینکه مدیران فوتبالی و مسئولان ورزش برنامه و فلسفه ویژه ای را برای ادامه کار تیم ملی در نظر داشته باشند. 6

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز