علی مرادی:

سهراب مرادی قصد خداحافظی ندارد/ نمی‌توانیم نتیجه المپیک را پیش‌بینی کنیم

۱۴۰۰/۰۴/۰۱ - ۱۰:۳۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۹۶۶۰۹
سهراب مرادی قصد خداحافظی ندارد/ نمی‌توانیم نتیجه المپیک را پیش‌بینی کنیم
رییس فدراسیون وزنه برداری گفت: سهراب مرادی قصد خداحافظی از این رشته را ندارد.

به گزارش برنا، علی مرادی، رییس فدراسیون وزنه برداری درباره حضور وزنه‌برداران کم تجربه در المپیک اظهار کرد: المپیک جایگاه شگفتی‌هاست. سال ۲۰۰۰ کسی باور نداشت توکلی قهرمان شود، ۲۰۱۶ بهداد مدال نقره را از دست داد. پیش‌بینی المپیک با توجه به تلاطم یک سال و نیم قبل و آسیب دیدگی ورزشکاران جهان از جمله ما، سخت است. تمام عزیزان ما از جمله این ۲ ورزشکار انتخابی تلاش می‌کنند عملکرد خوبی داشته باشند.

او درباره اینکه سهراب مرادی هم جزو لیست بوده، شما چرا او را انتخاب نکردید، توضیح داد: فدراسیون وزنه‌برداری ۳ ماه روی هوا نگه داشته شد، تعداد افرادی که خود را خیرخواه این رشته می‌دانند اما دنبال این هستند کم لطفی شود، ۲ هفته هم حکم من زده نشد و در همان فاصله سهراب مرادی آسیب دید. با وجود تلاش‌هایی که صورت گرفت سهراب به آلمان برود آسیب دیدگی شدید او باعث شد سهراب عقب بیفتد و امتیازات لازم را به دست نیاورد. کیانوش با توجه به روش قبلی که دنبال می‌کرد می‌خواستیم با همان شرایط کار کند، ما هم حمایت می‌کردیم. او هم امتیاز لازم را کسب نکرد. 

رییس فدراسیون وزنه برداری افزود: سهراب و کیانوش درخواست‌هایی در جریان مسابقات بزرگسالان آسیا دادند. فدراسیون بین‌المللی بعد از اعلام اسامی پاسخ کیانوش را اعلام کرد و گفت نمی‌توانیم امتیاز سوئیس را بپذیریم. 

مرادی اضافه کرد: درباره سهراب هم باید بگویم در وزن ۹۶ کیلو تعدادی از ورزشکاران ما در سطحی بودند که می‌شد از آنها هم‌حمایت کرد. تکلیف کیانوش مشخص بود ما جا را برای سهراب باز کردیم. فدراسیون جهانی اعلام کرد وزن سهراب و پریسا جهان فکریان را اعلام کنیم، این حکم گزینشی نبود. ما اعلام کردیم سهراب ۹۶ کیلوست و پریسا هم ۸۷ کیلو. ژاپن ثبت نام کرده بود و آنها اول تا هشتم قاره هستند. جهان فکریان در سطح اول قاره نبود که حذف شد. سهراب هم نتوانست از سد قرقیزستان بگذرد. الان سطح بالای آسیا ورزشکار قرقیزستان است. فدراسیون بین‌المللی طبق ضوابط گفت سهراب مرادی نمی‌تواند المپیک برود. به ما از بین ۳ نفر (مرادی، هاشمی و داودی) گفتند ۲ نفر انتخاب کنیم. اگر سهراب را معرفی می‌کردیم چون نماینده ژاپن بود او حذف می‌شد و حتی سهمیه علی هاشمی هم سوخت می‌شد. 

او درخصوص احتمال خداحافظی سهراب مرادی از دنیا ورزش قهرمانی گفت: قهرمانان عزیز را حفظ خواهیم کرد. مهرماه مسابقات بزرگسالان جهان را در گرجستان داریم. الان کنار بچه‌های تیم ملی، تعداد قابل توجهی از وزنه‌برداران دیگر تیم خوبی داریم که در حال تمرین هستند. 

رئیس فدراسیون وزنه‌برداری در پایان درباره نتیجه احتمالی تیم‌ملی در توکیو بیان کرد: منابع ما ضعیف و محدود  است. آقای دبیر با اینکه سهمیه‌های زیادی کسب کرده و منابع جاری زیادی دارد گفته نمی‌دانیم چه مدالی می‌گیریم. ما نمی‌توانیم برای مدال قول دهیم، تلاش خواهیم کرد نتایج خوبی بگیریم.

نظر شما
پرونده ویژه