تختی روح ماندگار ورزش ایران است؛

صالحی امیری: قدردان دولتمردانی که از ورزش حمایت می‌کنند، هستیم

۱۴۰۰/۰۴/۰۱ - ۱۳:۱۹:۴۸
کد خبر: ۱۱۹۶۷۴۱
صالحی امیری: قدردان دولتمردانی که از ورزش حمایت می‌کنند، هستیم
رییس کمیته ملی المپیک گفت: قدردان دولتمردانی هستم که در ورزش حضور ندارند اما بیشترین کمک و حمایت را به ورزش داشتند.

به گزارش برنا، دکتر سیدرضا صالحی امیری در آیین رونمایی از سردیس قهرمانان تاریخ المپیک و پارالمپیک اظهار داشت: ورزش یک جسم دارد که قهرمانی و مدال و سکو است و یک روح دارد که پهلوانی است و اگر کسی را بعد از سالها تجلیل می کنیم به خاطر روح پهلوانی است نه مدال و سکویی که کسب کرده است.

صالحی امیری با بیان اینکه پهلوان تختی روح ماندگار ورزش ایران است، افزود: خیلی ها روی سکو رفتند ولی امروز نامی از آنها نیست و این درحالی است که جامعه ورزش از جهان پهلوان تختی یاد می کنند چون تختی روح ماندگار ورزش ایران است.

وی بایان اینکه در کشور کمتر زبان شکر و بیشتر زبان انتقاد داریم، گفت: ما می دانیم که دکتر قاضی زاده هاشمی وزیر سابق بهداشت چقدر به سلامت مردم خدمت کرد و دکتر نوبخت چقدر به کمک ورزش و سلامت مردم آمده یا دکتر سلطانی فر و همکارانشان همه آبروی خود را گذاشتند تا کام مردم را شاد کنند همچنین دکتر حناچی شخصیت فرهنگی است که همیشه به کمک ما آمده و کمترین نقش را بنده داشتم.

صالحی امیری با پاس داشتن نام و یاد پهلوانان و پیشکسوتان ورزشی اظهار داشت: همه باید بدانیم که اگر ریشه ها را قطع کنیم حتما می خشکیم و یعنی اگر گذشته ورزش را فراموش کنیم این درخت تنومند ورزش خشک می شود.

وی با بیان این در ورزش خط کشی وجود ندارد افزود: دست هر فردی که بنای کمک به ورزش داشته باشد را می بوسیم. همه عزیزان که امروز دعوت شدند خدمات بزرگی به ورزش کردند که از آنها به نوبه خودم قدردانی می کنم و امیدوارم این روح فتوت و مردانگی همیشه باقی بماند و همیشه قدردان آن باشیم.

رئیس کمیته ملی المپیک اظهار داشت: قدردان دولتمردانی هستم که در ورزش حضور ندارند اما بیشترین کمک و حمایت را به ورزش داشتند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز