حمیده عباسعلی:

مثل همیشه قول تلاش را در المپیک توکیو می‌دهم

۱۴۰۰/۰۴/۰۲ - ۰۸:۲۷:۳۳
کد خبر: ۱۱۹۶۹۹۷
مثل همیشه قول تلاش را در المپیک توکیو می‌دهم
قهرمان کاراته کا دارای سهمیه المپیک توکیو گفت: من همیشه در همه مسابقات تلاشم را کردم که جای خوبی بر سکو قرار بگیرم.

به گزارش برنا، برنامه " حالا المپیک " با حمیده عباسعلی، کاپیتان تیم ملی کاراته بانوان و قهرمان دارای سهمیه المپیک توکیو به گفت و گویی زنده پرداخت.

حمیده عباسعلی گفت: هدف اصلی من حضور موثر در المپیک و رقابت های توکیو است. در حال حاضر هم در اردوهای آماده سازی هستیم و تا برگزاری المپیک هم ۲ اردوی دیگر داریم. تمرینات بسیار خوبی را با حمایت کادر فنی و دیگر اعضای تیم انجام دادیم.

وی درباره وضعیت دیگر کاراته کاران دارای سهمیه افزود: کاراته کشور برای اولین بار هست که وارد المپیک می شود. کاراته کاران ایران هم سالیان سال است که خودشان را ثابت کردند. ما از طریق رنکینگ جهانی سهمیه حضور را کسب کردیم. بسیار به ما سخت گرفتند و من در لیگ جهانی وان لیسبون مدال برنز را گرفتم و به همراه ۳ کاراته کار دیگر کشور از جمله سارا بهمنیار موفق به کسب سهمیه توکیو شدیم.

قهرمان کاراته بانوان کشور در پاسخ به رنگ مدال در توکیو اظهار کرد: آرزوی همه ورزشکاران کسب مدال طلاست و اصلا قابل پیش بینی نیست. من همیشه در همه مسابقات تلاشم را کردم که جای خوبی در سکو قرار بگیرم و هیچ وقت قولی ندادم و هیچ ورزشکاری قول مدال نمی دهد و مثل همیشه قول تلاش را می دهم.

عباسعلی با اشاره به آسیب دیدگی اش گفت: رباط صلیبی پای من دچار مشکل شده بود و به دلیل ترس از حضور در رقابت ها من در لیگ جهانی شرکت کردم که یک ماه پیش برگزار شد. در این مسابقات می خواستند آمادگی من را بعد از دوری از میادین و آسیب دیدگی ببینند. خدا را شاکرم که در همان بازی اول همه ترس های من رفت و مجدد تمرینات خود را شروع کردم.

کاپیتان تیم  کاراته بانوان از تصویرسازی رقبای دیگر خود گفت: در المپیک ۴ وزن جهانی داریم که وزن من با وزن پایینی ادغام شده است. ۴ نفر از حریفان در وزن پایین تر من هستند که تاکنون هم مسابقه ای با آنان نداشتم. از لحاظ ذهنی باید آمادگی کامل را کسب کنم چرا که اگر ذهن آماده باشد نتایج بهتری را کسب می کنم و من هم مدام در حال آنالیز و تصویرسازی رقبای خود هستم.

عباسعلی در پایان عنوان کرد: روی سکو قطعا احساس غرور داری و با توجه به محدودیتی که برای بانوان به لحاظ حجاب و پوشش وجود دارد، حضور بانوان مسلمان ورزشکار گویی دفاع از آرمان ها و اعتقادات کشور می باشد. وقتی به زمین وارد می شوی دیدگاه ها متفاوت است و حضور بانوان توجه بیشتری را جلب می کند و من همیشه به زن بودن خود افتخار می کنم. مردم همیشه به ورزشکاران لطف داشتند و واقعا هیچ ورزشکاری از قصد کاری را اشتباه انجام نمی دهد و حتی بعد از باخت هم باید در کنار آنان باشیم. مردم با محبت کشورمان هم همیشه کنار ما بودند و از آن ها می خواهم که مجدد با دعا و انرژی های خوبشان ما را راهی توکیو کنند.

نظر شما