گزارش ورزشی هفته؛

فوتسال نیازمند تدارکات مناسب‌تر/ تیم ملی باید با بهترین شرایط راهی جام جهانی شود

۱۴۰۰/۰۴/۰۲ - ۲۳:۰۱:۰۲
کد خبر: ۱۱۹۷۳۳۴
فوتسال نیازمند تدارکات مناسب‌تر/ تیم ملی باید با بهترین شرایط راهی جام جهانی شود
نهمین دوره مسابقات جام جهانی فوتسال از 21 شهریور تا 11 مهر 1400 به میزبانی کشور لیتوانی برگزار می‌شود و تیم ملی کشورمان در گروه ششم این رقابت‌ها با آرژانتین، آمریکا و صربستان هم‌گروه است.

 به گزارش برنا؛ تیم ملی فوتسال ایران 18 شهریور ماه سال جاری برای حضور در جام جهانی فوتسال راهی لیتوانی محل برگزاری مسابقات خواهد شد. بر همین اساس طبق برنامه ریزی فدراسیون، کادر فنی تصمیم داشت چند بازی تدارکاتی مهم از جمله بازی دوستانه با تیم ملی ژاپن و تورنمنت صدرا در شیراز را جهت آماده سازی تیم ملی قبل از حضور در مسابقات برگزار کند که یکی پس از دیگری لغو شد. پیش از این گفته می شد تیم‌های ملی فوتسال آنگولا، ونزوئلا، ارمنستان، عراق و عمان جزو کشورهایی هستند که قرار است در تورنمنت صدرا شرکت کنند که در نهایت برگزاری این تورنمنت هم به دلیل انصراف برخی تیم ها کنسل شد. برنامه های تیم ملی فوتسال که طی یک سال و نیم گذشته تحت تاثیر ویروس کرونا بود این روزها نیز با مشکل لغو بازی‌های تدارکاتی مواجه شده هرچند گفته می شود با رایزنی های صورت گرفته قرار است ملی پوشان در تاریخ 6 تا 10 شهریور دو بازی دوستانه با بلاروس را انجام دهد.

1398080412043673418746484

محمد کشاورز، کاپیتان سابق تیم ‌ملی فوتسال درباره آخرین وضعیت تیم‌ ملی جهت حضور در رقابت‌های جام جهانی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا اظهار کرد: در حال حاضر بزرگترین مشکل تیم‌ ملی نداشتن بازی های تدارکاتی است. هرچند برنامه‌ریزی شده بود که هم دیدار تدارکاتی با ژاپن داشته باشیم و هم تورنمنت صدرا را به میزبانی خودمان ولی هر دو متاسفانه لغو شد. با این اوصاف قطعا بزرگترین دغدغه تیم‌ ملی روند آماده‌سازی آن است چرا که فقط با تمرین خالی نمی‌توان یک تیم آماده داشت.

او درخصوص دیدار تدارکاتی با بلاروس توضیح داد: آن چیزی که من شنیده بودم قرار بود تیم ملی 7 بازی دوستانه قبل از اعزام به جام‌ جهانی داشته باشد اما فعلا که اکثر بازی ها لغو شدند و 2 بازی با بلاروس هم قطعا نمی‌تواند کمک چندانی به تیم کند. بلاروس تیم خوبی است ولی 2 بازی چندان مناسب نیست.

کشاورز درباره نتیجه احتمالی ایران در جام جهانی گفت: ارزیابی هر کسی از گروه بندی مسابقات متفاوت است. باید کلی به ماجرا نگاه کرد چون در جام جهانی هیچ بازی راحت نیست. تیمی که می‌خواهد مدعی باشد و روی سکو برود نباید به این فکر کند که قرار است مقابل چه تیم‌هایی بازی کند. برای تیم آرزوی موفقیت می‌کنم، تیم با تجربه‌ای داریم و امیدوارم نتایج خوبی را شاهد باشیم.

حمید بی‌غم، کارشناس فوتسال  نیز درباره آخرین وضعیت تیم ملی برای حضور در این دوره از مسابقات در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا اظهار کرد: با توجه به اینکه تیم ایران دوره قبل عنوان سومی را به دست آورده نباید نسبت به گروه واکنش منفی داشته باشد. به نظرم ایران در یک گروه معمولی قرار دارد و بنابراین باید خودمان را بیشتر درگیر روند آماده سازی تیم کنیم نه اسم تیم های رقیب و گروه بندی مسابقات.

1398080210004297718737014

او اضافه کرد: در حال حاضر اساسی ترین مشکل تیم ملی نداشتن بازی تدارکاتی است. البته گفته می شود دو بازی دوستانه قبل از شروع مسابقات با تیم بلاروس خواهیم داشت که به اعتقاد من بسیار خوب است چرا که بازی این تیم بی شباهت به صربستان نیست اما باید پذیرفت که این تعداد بازی چندان هم در آماده سازی تیم موثر نخواهد بود و نیاز است که بازی های بیشتری را داشته باشیم.

کارشناس فوتسال افزود: کار سختی در جام جهانی داریم. فارغ از شرایطی که کرونا در یک و اندی ماه اخیر برای تیم رقم زد. فوتسال ایران از نظر زیر ساخت های سخت افرازی هم وضعیت مطلوبی نداشت. هرچند تیم و بازیکنان باتجربه و میدان دیده داریم ولی برای نتیجه گرفتن فقط این فاکتور به درد نمی خورد.

بی‌غم با اشاره به لزوم جوانگرایی در تیم ملی گفت: متاسفانه هیچ وقت برای تیم های ملی پشتوانه سازی نمی‌کنیم. بنابراین مربی هم ریسک نمی کند که دست به تغییر و جوانگرایی بزند چون در هر صورت اگر نتیجه نگیرد فرقی ندارد چه کسی است و سریع برکنار خواهد شد. ما اگر در رشته ها به ویژه فوتسال تیم امید داشته باشیم مشکلاتمان در این زمینه حل می شود. برخی می گویند در آستانه جام جهانی جوانگرایی مناسب نیست که به نظرم اصلا حرف حرفه ای نیست. چه ایرادی دارد وقتی 80 درصد تیم را باتجربه ها و میدان دیده ها تشکیل دادند 2 بازیکن جوان را هم اضافه کنیم.

سخن آخر

نهمین دوره مسابقات جام جهانی فوتسال از 21 شهریور تا 11 مهر 1400 به میزبانی لیتوانی برگزار می‌شود و تیم ملی کشورمان در گروه ششم رقابت‌ها با آرژانتین، آمریکا و صربستان هم‌گروه است. تیم ملی فوتسال ایران پیش از این در هشتمین دوره مسابقات جام جهانی که سال 2016 به میزبانی کلمبیا برگزار شد با شکست تیم قدرتمند پرتغال برای نخستین بار به مقام سوم جهان رسید. ایران پیش تر نیز توانسته بود یک بار به جایگاه چهارم دست یابد. 5/5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز