مجید صافی در گفت‌وگو با خبرگزاری برنا:

فدراسیون کم‌توجهی کرد/ سهمیه‌ای که به سختی به دست آمد به راحتی در حال از دست رفتن است

۱۴۰۰/۰۴/۰۶ - ۰۵:۲۴:۳۳
کد خبر: ۱۱۹۸۴۹۹
فدراسیون کم‌توجهی کرد/ سهمیه‌ای که به سختی به دست آمد به راحتی در حال از دست رفتن است
مربی کاراته گفت: مقصر اصلی در مثبت شدن تست دوپینگ بهمن عسگری فدراسیون کاراته است.

سی و دومین دوره بازی‌های المپیک تابستانی از اول تا هفدهم مردادماه سالجاری به میزبانی توکیو ژاپن برگزار خواهد شد و کاروان ورزش ایران با 65 سهمیه‌ای که تاکنون کسب کرده در این دوره از بازی‌ها شرکت خواهد کرد ولی در فاصله کمتر از یک ماه تا شروع این رویداد بزرگ نمونه اول تست دوپینگ بهمن عسگری ملی پوش اعزامی به توکیو مثبت شده و به احتمال فراوان کاراته کای ایران حضور در المپیک را از دست خواهد داد.

مجید صافی، مربی کاراته در این رابطه در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی برنا اظهار کرد: با شناختی که از بهمن دارم سخت است باور کردن این خبر، عسگری بازیکن بسیار با اخلاق و باهوشی است. سالها برای گرفتن این سهمیه تلاش کرد و واقعا هم بر اساس قوانین جدید مسیر دشواری را پشت سر گذاشت. این خبر همه را شوکه کرد و امیدوارم و فقط دعا می کنیم که ختم به خیر شود.

او ادامه داد: حالا اینکه عمد بوده یا غیرعمد هنوز چیزی قطعی نیست. فقط با شناختی که از عسگری دارم این اتفاق را محال می‌دانم و متاسفانه در آستانه از دست دادن سهمیه با ارزش هستیم. یکی از ایرادهایی که وارد است، این است که هیچ کنترلی روی ورزشکاران نداریم. فقط در اردو است که زیر نظر هستند و حالا بعد از اردو از عمد یا غیرعمد کاری کنند توجه ای نمی شود. بحث آموزش ما در این موارد فقط شعار است و کاری نمی‌کنیم. هرچند که نمی توان اشتباه عسگری را هم که یک ورزشکار حرفه ای است و خودسرانه دارو مصرف کرده را نادیده بگیریم.

صافی گفت: این اتفاق تلخ کام همه جامعه ورزش را تلخ کرد و مقصر هم فقط عسگری نیست بلکه مجموعه فدراسیون است. امیدوارم این اتفاق از نظر روحی و روانی روی سایر ورزشکاران این رشته به ویژه سجاد گنج زاده که از دوستان بهمن است تاثیر منفی نگذارد. 3

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز