طبق فرمول اولیه اعلام شده از سوی فدراسیون جهانی؛

حضور تنیس روی میز ایران در مسابقات جهانی آمریکا با ۴ بازیکن

۱۴۰۰/۰۴/۰۶ - ۱۳:۰۴:۲۷
کد خبر: ۱۱۹۸۸۹۸
حضور تنیس روی میز ایران در مسابقات جهانی آمریکا با ۴ بازیکن
طبق فرمول اولیه اعلام شده از سوی فدراسیون جهانی تنیس روی میز و در رابطه با مسابقات جهانی آمریکا، ایران با 3 بازیکن مردان و یک بازیکن در بخش بانوان می‌تواند در این رویداد شرکت کند.

به گزارش برنا، بعد از المپیک (مردادماه - توکیو) و مسابقات قهرمانی آسیا (شهریورماه - قطر) که تنیس روی میز ایران در آنها نماینده خواهد داشت، مسابقات انفرادی قهرمانی جهان رویداد مهم دیگری است که پینگ پنگ بازان کشورمان باید مهیای حضور در آن شوند. این رقابت‌ها آذرماه به میزبانی آمریکا برگزار می‌شود آن‌هم با شیوه‌ای متفاوت نسبت به همیشه.

تا پیش از این تمام کشورها در صورت تمایل می‌توانستند بازیکن اعزامی به مسابقات انفرادی جهان داشته باشند. به همین دلیل ادوار مختلف این رقابت‌ها هر دو سال یکبار با حضور نزدیک به ۴۰۰ پینگ‌پنگ‌باز برگزار می‌شد. از سال ۲۰۲۱ اما بازیکنان کشورها از قاره‌های مختلف با گذر از فرمول های مورد تایید فدراسیون جهانی می‌توانند مجوز لازم برای شرکت در مسابقات انفرادی جهانی را به دست بیاورند و به همین دلیل تعداد کلی شرکت کنندگان در این رقابت‌ها به ۱۲۸ نفر کاهش پیدا کرده است.

کشورهای عضو فدراسیون جهانی تنیس روی میز می توانند با حداکثر سه بازیکن در رقابت های انفرادی قهرمانی جهان شرکت کنند البته منوط به اینکه بازیکنان آنها جزو ۲۵۶ نفر برتر رنکینگ جهانی باشند. بر این اساس کشورهایی که در رنکینگ جهانی بازیکن زیر رده ۲۰ دارند می توانند ۵ نماینده اعزامی داشته باشند، این تعداد برای کشورهایی که بازیکن زیر رده ۱۰۰ دارند ۴ نفر تعیین شده است.

طبق این فرمول ۱۰ کشور سهمیه ۵ بازیکنی برای حضور در مسابقات جهانی آمریکا دارند و ۲۹ کشور هم می توانند با ۴ بازیکن در مسابقت شرکت داشته باشند. ایران از جمله کشورهایی است که به واسطه حضور نوشاد عالمیان در میان ۱۰۰ بازیکن برتر تنیس روی میز جهان می تواند با چهار نماینده در رقابت های جهانی شرکت کند. نوشاد عالمیان در حال حاضر رده ۷۲ جهان را در اختیار دارد.

نیما عالمیان (رنکینگ ۱۲۷)، امیرحسین هدایی (رنکینگ ۱۶۹) و امین احمدیان (رنکینگ ۲۰۱) بازیکنانی هستند که همراه با نوشاد عالمیان به خاطر قرار داشتن در میان ۲۵۶ بازیکن برتر رنکینگ جهانی شرایط کسب سهمیه را دارند. در بخش بانوان اما ندا شهسواری تنها بازیکنی است که این شرایط را دارند. وی در رده ۲۲۱ رنکینگ فدراسیون جهانی تنیس روی میز قرار دارد.

بدین ترتیب تنیس روی میز ایران با حداکثر ۵ بازیکن می تواند در مسابقات جهانی آمریکا شرکت کند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز