عباس آقاکوچکی:

اختصاص ۳۰۰ میلیون به بسکتبال با ویلچر اقدام مناسبی برای استانداردسازی تجهیزات است

۱۴۰۰/۰۴/۰۷ - ۰۹:۴۳:۱۰
کد خبر: ۱۱۹۹۲۱۷
اختصاص ۳۰۰ میلیون به بسکتبال با ویلچر اقدام مناسبی برای استانداردسازی تجهیزات است
سرمربی تیم ملی بسکتبال با ویلچر درباره کمک 300 میلیون تومانی کمیته ملی پارالمپیک به عنوان کمک هزینه برای بازیکنان بسکتبال با ویلچر اعزامی به توکیو گفت: اختصاص این مبلغ کمک بزرگی برای بازیکنان تیم ملی است تا قبل از اعزام به توکیو نسبت به بازسازی و تهیه ویلچرهای مدرن اقدام کنند.

به گزارش برنا و به نقل از فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولین، عباس آقا کوچکی گفت: اختصاص مبلغ ۳۰۰ میلیون از سوی کمیته ملی پارالمپیک به عنوان کمک هزینه برای ۱۲ بازیکن اعزامی به توکیو کمک بزرگی است که جا دارد از کمیته ملی پارالمپیک و فدراسیون جانبازان و معلولان به خاطر چنین اقدامی تشکر کرد.

او در پاسخ به این پرسش که آیا تخصیص ۲۵ میلیون به هر بازیکن تیم ملی برای خرید یک ویلچر مدرن و استاندارد کافی است یا خیر؟ افزود: مبلغ یک ویلچر مدرن و استاندارد که برای شرکت در بازیهای پارالمپیک مناسب باشد چیزی حدود ۱۵۰ میلیون است که البته باریکنان تیم ملی می توانند با مبلغ اختصاص یافته اقدام به بازسازی ویلچرهای خود کنند و یا با تعامل با هیات های استانی، ادارات کل و یا سایر ارگانها و نهادهای مربوطه نسبت به تهیه ویلچرهای مدرن و استاندارد قبل از شرکت در بازیهای پارالمپیک اقدام کنند.

سرمربی تیم ملی بسکتبال با ویلچر با بیان این که ظرف چند روز آینده ۱۲ بازیکن اعزامی به توکیو مشخص خواهد شد، خاطرنشان کرد: چهارمین اردوی آماده سازی تیم ملی بسکتبال با ویلچر مردان روز یکشنبه ششم تیرماه به پایان رسید و ترکیب ۱۲ بازیکن اعزامی به توکیو بعد از جلسه کادر فنی و با تایید کمیته ملی پارالمپیک ظرف چند روز آینده مشخص خواهد شد.

آقا کوچکی زمان برگزاری اردوی پنجم تیم ملی بسکتبال با ویلچر را ۲۰ تیر در قم عنوان کرد و گفت: اردوی پنجم تیم ملی بسکتبال با ویلچر با ترکیب ۱۲ بازیکن اعزامی به توکیو از ۲۰ تیر در قم آغاز می شود و تا ۲۶ تیر قبل از اعزام به اردوی تدارکاتی ترکیه ادامه خواهد داشت. البته هنوز این اردو قطعی نشده و ما منتظر تهیه بلیت هستیم تا مشکلی برای اعزام نداشته باشیم.

او  همچنین در ارزیابی از وضعیت تیم ملی بسکتبال با ویلچر تصریح کرد: روند آماده سازی بازیکنان طی برگزاری چهار مرحله اردو راضی کننده و رو به رشد بوده و به اهداف پیش بینی شده تا حدودی دست پیدا کرده ایم، امیدوارم در طی ۳ مرحله اردویی که تا زمان اعزام به بازیهای پارالمپیک داریم، این روند تداوم داشته باشد تا تیم آماده و خوبی را عازم توکیو کنیم.

نظر شما