محمدرضا داورزنی در دیدار با ملی‌پوشان ساحلی زیر ۱۹ سال:

تحول در هر رشته ورزشی با کشف نسل جدید انجام می‌شود

۱۴۰۰/۰۴/۰۷ - ۱۳:۳۹:۲۵
کد خبر: ۱۱۹۹۴۲۹
تحول در هر رشته ورزشی با کشف نسل جدید انجام می‌شود
رئیس فدراسیون والیبال کشورمان در دیدار با ملی‌پوشان ساحلی زیر 19 سال گفت: در والیبال ساحلی استعدادهای بسیار خوبی در کشور وجود دارد و یقین دارم که با کشف و پرورش آنان، آینده روشنی در انتظار این رشته ورزشی است.

به گزارش برنا، محمدرضا داورزنی در دیدار با اعضای تیم‌های اعزامی به مسابقات والیبال ساحلی قهرمانی زیر 19 سال آسیا، افزود: والیبال ساحلی ایران خون تازه می‌خواهد و با جوانگرایی صورت گرفته به آینده آن امید زیادی داریم.

وی با بیان اینکه وقتی تحول ایجاد می‌شود که نسل جدیدی کشف و با سرمایه‌گذاری بازیکنان را برای میادین مهم روبرو آماده کنیم، گفت: بازیکنان ایران از نظر شرایط فیزیکی و ذهنی چیزی کمتر از بازیکنان دیگر کشورها ندارند و حتی از نظر استانداردهای فنی از بازیکنان بسیاری کشورها بهتر و بالاتر نیز هستند.

رئیس فدراسیون والیبال تصریح کرد: اعتقاد راسخ دارم که هر چه با برنامه کار کنیم و بازیکنان نیز تلاش کنند، موفق‌تر خواهیم بود. نمایندگان والیبال ایران قبل از ورود به مسابقه نباید از نظر ذهنی برابر تیمی ببازند، برای بازیکنان به ویژه جوانان این موضوع مهم است که باور کنند می‌توانند مقابل تمام تیم‌ها خوب بازی کنند. البته به شرطی که تمرکز کافی داشته باشند.

داورزنی در ادامه با بیان اینکه نمایندگان والیبال ایران قبل از رویارویی با حریفان باید در ذهن خود با آنان بازی کنند و به نقاط ضعف حریف و قوت خود تمرکز داشته باشند، گفت: باید در ذهن خود برای هر تکنیک حریف، یک بدل در نظر داشته باشند. امروزه تیمی در میدان پیروز می‌شود که از قبل شناخت کافی از حریفان داشته باشد. بنابر این اگر باور نداشته باشید و ذهن خود را آماده نکنید، نمی‌توانید خوب بازی کنید.

داورزنی ابراز امیدواری کرد که نسل جدید ساحلی ایران که در شرایط سخت از آنان حمایت شده است و به مسابقات اعزام می‌شوند، موفق عمل کنند تا مسیر همواری برای آینده والیبال ساحلی ایران باشد.

وی به استعدادهای ساحلی کشور به ویژه در استان‌های شمالی و جنوبی کشور اشاره کرد و گفت: بعد از برطرف شدن شرایط کرونایی کشور این استان‌ها باید مسابقات متعدد در والیبال ساحلی برگزار کنند، به گونه‌ای که فرصت خالی نداشته باشند.

رئیس فدراسیون والیبال در پایان با اشاره به استراتژی فدراسیون مبنی بر کسب سهمیه المپیک در والیبال ساحلی، گفت: در این دوره موفق به کسب سهمیه نشدیم، اما در آینده و با استفاده از توانایی بازیکنان جوان به این هدف خواهیم رسید.

سرپرست کمیته ساحلی فدراسیون والیبال در این نشست گزارشی از نحوه میزبانی تایلند و رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی در مسابقات انتخابی المپیک ارائه کرد و گفت: در مسابقات والیبال ساحلی قهرمانی زیر 19 سال آسیا 30 تیم از 15 کشور حضور دارند.

توفیق کابلی به برنامه‌های کمیته ساحلی برای آماده سازی تیم‌های زیر 19 و 21 سال ساحلی کشور اشاره کرد و گفت: امیدوارم این تیم‌ها بر اساس توانایی و میزان آمادگی خود، عملکرد مناسبی در رقابت‌های قهرمانی آسیا و انتخابی جهان داشته باشند.

سرمربی تیم‌های زیر 19 سال ساحلی نیز گزارشی از روند آماده سازی تیم‌ها ارائه کرد و گفت: حضور بازیکنان منتخب در لیگ برتر والیبال ساحلی نیز در آماده سازی آن‌ها نقش بسیار مهمی داشت.

مازیار هوشمند تصریح کرد: این بازیکنان با میانگین 18 سال سن، حدود سه تا چهار سال تجربه بازی در والیبال ساحلی دارند و از بازیکنان آینده دار کشور در این رشته ورزشی محسوب می‌شوند.

مسابقات والیبال ساحلی قهرمانی مردان زیر 19 سال آسیا از 12 تا 15 تیرماه به میزبانی تایلند برگزار می‌شود. این رقابت‌ها حکم انتخابی جهان در قاره کهن آسیا را دارد. تیم‌های زیر 19 سال ساحلی کشورمان عصر امروز راهی تایلند می‌شوند.

ابوالحسن خاکی‌زاده، علی قربان پسندی، امیررضا زمانی و آرمین کمی بازیکنان تیم‌های الف و ب زیر 19 سال کشورمان در این رقابت‌ها هستند و مازیار هوشمند نیز به عنوان سرمربی آنان را همراهی می‌کند.

نادر راهجردیان به عنوان سرپرست و اکبر مسیبی داور کاندید آسیایی ساحلی کشورمان نیز از دیگر نفرات اعزامی به این رقابت‌ها هستند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز