روزهای بحرانی و تلخ برای تیم پرطرفدار تبریزی؛

قصه غم‌انگیز تراکتوری که پنچر شد!

۱۴۰۰/۰۴/۰۸ - ۰۳:۴۰:۰۴
کد خبر: ۱۱۹۹۴۶۲
قصه غم‌انگیز تراکتوری که پنچر شد!
اوضاع تراکتورسازی اصلا مساعد نیست و هواداران این تیم از ناکامی‌ها و شکست‌ها خسته هستند.

به گزارش برنا؛ باشگاه تراکتورسازی این روزها حال و اوضاع خوبی ندارد. تیمی که قرار بود یکی از قطب های موفق فوتبال ایران شود این روزها با بحران مواجه است و هیچ شانسی برای قهرمانی در سال فوتبالی که در آن قرار داریم، ندارد. تراکتوری ها در هفته اخیر لیگ مقابل تیم جوان و 10 نفره پدیده شکست خوردند و بیشتر از قبل حتی از کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا ناامید شدند.

تراکتور که از زمان حضور رسول خطیبی، سرمربی سابق خود در رأس کادر فنی خود نتایج غیر قابل قبولی در لیگ برتر کسب کرد نتوانست از اخراج نعمتی بازیکن پدیده در دقیقه 20 استفاده کرده و از برتری تعداد نفرات خود استفاده کند. نتیجه‌ای که اعتراض هواداران این تیم را در فضای مجازی از عملکرد کادر فنی به اوج رساند و از محمدرضا زنوزی مالک باشگاه خواستند تا سرمربی را اخراج کند.

مالکی که خود در تغییرات ناگهانی کادر فنی و مدیریتی باشگاه زبانزد عام و خاص است پس از تغییر دوباره مدیرعامل تبریزی‌ها تصمیم به کنار گذاشتن خطیبی و سپردن هدایت تیم به فیروز کریمی کرد. سرمربی سابق سرخ پوشان تبریزی که توانست تراکتور را در لیگ قهرمانان به مرحله حذفی برساند هنوز در فوتبال باشگاهی موفق نبوده است.

خطیبی که قبل از این مصاحبه‌های طوفانی درباره فشار برخی دلال‌ها در فضای مجازی علیه او انجام داده بود بار دیگر با این فضا روبرو شد اما این بار تعداد طرفداران پرشور تبریزی که عملکرد او را مورد نقد قرار دادند بیشتر از گذشته شد تا شرایط تیم در چند هفته پایانی رقابت‌های لیگ برتر با دشوارتر شود.

سرمربی سابق تراکتور از زمان حضورش در این تیم باعث جدایی نفراتی مثل مسعود شجاعی، اشکان دژاگه، احسان حاج صفی و حالا محمدرضا اخباری شده بود، روزهای سختی را سپری کرد. خطیبی که پیش از این هم ثابت کرده بود از اصول کار کردن با ستاره ها سر در نمی آورد تراکتور را از هر ستاره و نام بزرگی خالی کرد اما نتوانست روزهای خوشی را برای این تیم رقم بزند.

البته در ناکامی های این روزهای تراکتور نمی توان فقط خطیبی را مقصر دانست. شرایط اسفناک و بحرانی تراکتور در این روزها ماحصل تصمیمات عجیب و غریب مالک این باشگاه پرطرفدار است. باشگاهی که طی سال های اخیر با تغییرات مداوم در مدیریت و کادر فنی روبرو شده و نتوانسته اتفاقات خوشایندی را برای هواداران پرشمارش رقم بزند.

وقتی تراکتورسازی به محمدرضا زنوزی، کارآفرین متمول واگذار شد، هواداران این تیم انتظار وقوع اتفاقات خوبی برای تیمشان را داشتند اما واقعیت این است تیمی که می‌توانست به یکی از قطب‌های فوتبال ایران تبدیل شود تبدیل به تیمی شده که می‌توان لقب پرحاشیه‌ترین تیم لیگ را به آن اطلاق کرد؛ حاشیه‌هایی که مالک متمول این تیم پرهوادار بیشترین سهم را در آن داشته است. زنوزی با تصمیمات اشتباهش باعث شده تراکتور تبریز با وجود اینکه بیشترین هزینه ‌ها را در بین تیم‌ های ایرانی برای جذب بازیکن و مربی انجام داده نتواند قهرمان لیگ برتر شود.

تصمیمات اشتباه زنوزی در همه حوزه‌ ها اعم از انتخاب مدیرعامل تا انتخاب سرمربی تیم دیده می‌شود. اینکه سرمربیان متعددی برای تراکتور انتخاب می‌ شوند و خیلی زود کنار گذاشته می ‌شوند هم تنها یک دلیل می ‌تواند داشته باشد و آن انتخاب‌ های اشتباه زنوزی بوده اما مالک مرموز و متمول خودش را مقصر ناکامی ‌ها نمی‌داند.

در واقع مدیریت زنوزی در تراکتور نشان داد که در فوتبال همه مشکلات با «پول» برطرف نمی شوند بلکه مدیری می تواند در این آشفته بازار موفق باشد که قواعد مدیریت در فوتبال را بلد باشد. تراکتور امسال را هم مثل سال های گذشته با ناکامی پشت سر خواهد گذاشت و در نهایت با انبوهی از حواشی و جنجال‌ ها دست و پنجه نرم خواهد کرد. شاید با توجه به این مسئله در نهایت تصمیم گرفته شود که مالکیت باشگاه تراکتور تغییر کند اما لطماتی که این تیم در دوره مالکیت زنوزی متحمل شد هرگز جبران نخواهد شد. 3/5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز