دکتر مسعود سلطانی‌فر:

جامعه توسعه یافته مردمی مطلع و اهل تحلیل دارد/ نقش رسانه‌ها در توسعه جوامع انکار ناپذیر است/ تعداد سهمیه‌های کسب شده در المپیک توکیو نسبت به دوره‌های قبل بی‌نظیر است

۱۴۰۰/۰۴/۰۸ - ۲۰:۰۸:۳۸
کد خبر: ۱۲۰۰۰۳۵
جامعه توسعه یافته مردمی مطلع و اهل تحلیل دارد/ نقش رسانه‌ها در توسعه جوامع انکار ناپذیر است/ تعداد سهمیه‌های کسب شده در المپیک توکیو نسبت به دوره‌های قبل بی‌نظیر است
وزیر ورزش وجوانان با بیان اینکه نقش رسانه ها در توسعه جوامع غیر قابل انکار است ، گفت :جامعه ای توسعه یافته است که مردم بالغ ، آگاه ، مطلع ، مسلط ، اهل تحلیل و هوشیار داشته باشد.

به گزارش برنل ؛ مسعود سلطانی فر در مراسم بیست و سومین سالگرد تأسیس رادیو ورزش با بیان اینکه فعالیت رسانه ها در هر جامعه ای موجب افزایش سطح آگاهی های مردم می شود، اظهار داشت :جامعه ای توسعه یافته است که مردم بالغ ، آگاه ، مطلع ، مسلط ، اهل تحلیل و هوشیار داشته باشد.

وی افزود : همه می دانیم که مبنا و اساس توسعه در هر جامعه ای توسعه منابع انسانی است و هر زمان توسعه منابع انسانی رخ داد ، توسعه جامعه هم سرعت خواهد گرفت و در این بین نقش رسانه ها غیر قابل انکار است .

وزیر وررش وجوانان در ادامه رویدادهای مهم بازی های المپیک، پارالمپیک ، مرحله دوم مقدماتی جام جهانی فوتبال و مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا به عنوان رویدادهای مهم پیش روی ورزش کشور را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد : بازی های المپیک بزرگترین آوردگاهی است که نخبه ترین ورزشکاران دنبا در آن رقابت خواهند کرد و مزیت این رویداد آن است که برخلاف بسیاری از رویدادها ، بازی های المپیک ، دارای فرایند کسب سهمیه است بطوریکه این فرایند از سه سال قبل المپیک آغاز می شود .

دکتر سلطانی فر گفت : در دنیا ٢٠٠ کشور عضو فدراسیون جهانی بسکتبال و همچنین والیبال هستند اما تنها ١٢ کشور فرصت رقابت در این رویداد پیدا می کنند و یکی از این تیم ها ایران است یا در کشتی در هر وزن ٦٠ تا ٧٠ نخبه در دنیا وجود دارند اما در نهایت ١٦ کشتی گیر برتر سهمیه مَی گیرند ، در کاراته قهرمانان ما رویدادهای بسیار زیادی را برای کسب سهمیه سپری کردند و اخیراً هم دو بانوی دیگر توانستند سهمیه ورودی را بدست آورند .

وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: خوشبختانه با تلاش شبانه روزی مجموعه ورزش کشور تعداد ٦٦ سهمیه کسب شده که در طی ١٦ دوره ای که کاروان ورزشی ایران در المپیک شرکت کرده بی نظیر است و در مقایسه با المپیک ریو سه سهمیه بیشتر بدست آمده است .

دکتر سلطانی فر با بیان اینکه مسیر رسیدن به بازی های المپیک از بازی های کشورهای اسلامی آغاز شد و ارزیابی های ورزشکاران در بازی های باکو ادامه یافت تا اینکه به بازی های آسیایی ٢٠١٨ جاکارتا رسید ، اظهار داشت : در بازی های آسیایی جاکارتا بیشترین تعداد مدال را کسب کردند که یک رکورد محسوب می شود و در قالب این برنامه ریزی و ارزیابی ، بازی های المپیک جوانان هم قرار داشت که ما توانستیم که از رتبه ٢٤ دوره قبل به رتبه هفت دست یابیم و از سوی دیگر برای حضور در بازی های پارالمپیک توکیو هم روند بسیار خوبی را قهرمانان ما سپری کردند .

وزیر ورزش و جوانان تصریح کرد : برای کاروان ورزشی ایران بهترین تدارکات را داشتیم و بهترین امکانات را مهیا کردیم و ورزشکاران کشورمان با بیشترین سهمیه به سمت نتایجی می روند که در شان ملت ایران است.

دکتر سلطاتی فر در ادامه بحث بازی های المپیک تعداد مدال های طلای کاروان ورزشی ایران در تاریخ این رویداد را مورد توجه قرار داد و گفت : تا کنون کشورمان به ١٩ مدال طلا رسیده است که ١٠ مدال از کشتی ،٧ مدال وزنه برداری و ٢ مدال طلا را هم تکواندو بدست آورده که نکته قابل توجه کسب ١٥ مدال طلا در هشت دوره حضور ایران مربوط به بعد از انقلاب اسلامی است و تنها ٤ مدال طلا قبل از انقلاب رقم خورده است .

وزیر ورزش و جوانان در ادامه گفت : همه مدال های ایران در سه رشته کشتی ، وزنه برداری و تکواندو و تک مدال دو ومیدانی بدست آمده است اما درالمپیک پیش رو در کاراته ، شمشیربازی و والیبال هم امید های زیادی به کسب موفقیت داریم.

دکتر سلطانی فر در بخش دیگری از سخنانش ، حضور ایران در جام جهانی فوتبال را مهم برشمرد و تصریح کرد : دوره قبل جام جهانی فوتبال ، مطمئن ترین، سریعترین و مقتدرترین صعود را داشتیم و حتی در جام جهانی هم با آنکه در گروه مرگ با قهرمانان آفریقا، اروپا و جام جهانی همگروه شدیم نه تنها زنگ تفریح نشدیم بلکه با ٤ امتیاز پرافتخارترین دوره حضور در جام جهانی را نسبت به ادوار گذشته سپری کردیم.

وزیر ورزش و جوانان اظهار امیدواری کرد کاروان ایران در المپیک توکیو در رشته‌های جدید مثل والیبال، شمشیربازی و کاراته صاحب مدال شود.

او گفت: المپیک مهمترین آوردگاه ورزشی جهان است که زبده‌ترین ورزشکاران هر ۴ سال دور هم جمع می‌شوند. فرق المپیک با رویدادهای دیگر این است که در مسابقات بین‌المللی مسیر ورود راحت است اما المپیک تفاوت بزرگ دارد و اینکه چون آوردگاه نخبگان دنیاست همواره ۲-۳ سال قبل از رویداد مسابقات کسب سهمیه برگزار می‌شود‌.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز