در آستانه آغاز المپیک توکیو؛

تاوان سخت یک غفلت/ اشتباهی که آرزوی دیرینه را بر باد داد!

۱۴۰۰/۰۴/۱۰ - ۰۵:۲۴:۳۳
کد خبر: ۱۲۰۰۲۶۱
تاوان سخت یک غفلت/ اشتباهی که آرزوی دیرینه را بر باد داد!
مثبت اعلام شدن تست دوپینگ ورزشکار مطرح بار دیگر ثابت کرد مدیران فدراسیون‌ها نظارت دقیقی بر ورزشکاران خود که یکی از وظیفه اصلی آنهاست ندارند.

به گزارش برنا؛ خبر کوتاه بود، بهمن عسگری نماینده 74+ کاراته به دلیل مثبت اعلام شدن تست دوپینگ حضور در المپیک توکیو را از دست داد. به همین سادگی! بهمن عسگری یکی از چهار نماینده کاراته ایران بود که مسئولین ورزش کشور با توجه به عملکرد خیره کننده او در مسابقات مختلف بین المللی در سالهای اخیر از او به عنوان یکی از شانس های نخست کسب مدال طلا در توکیو یاد می کردند اما یک اتفاق که هنوز هم کمتر کسی آن را باور می کند باعث شد ملی پوش با تجربه ای چون عسگری حضور در چنین رویداد مهمی را از دست بدهد.

البته این اولین باری نیست که ورزشکاران دست به دوپینگ می زنند و یا ناخواسته گرفتار این ماجرا می شوند. در گذشته هم ملی پوشانی بودند که به دلیل مثبت شدن تست دوپینگ شان برای مدتی و یا حتی مادام العمر ازحضور در رقابت های ورزشی محروم شدند اما مثبت اعلام شدن تست دوپینگ این ورزشکار مطرح بار دیگر ثابت کرد مدیران فدراسیون های ورزشی نظارت دقیقی بر ورزشکاران خود که یکی از وظیفه اصلی آنهاست ندارند. موضوعی که قطعا اگر چاره ای برای آن اندیشیده نشود بازهم شاهد تکرار آن خواهیم بود. اتفاقی که تکرارش قطعا تبعات سنگینی را می تواند برای ورزش حتی در سطح جهانی به دنبال داشته باشد.

کاراته رشته ای است که بالاخره پس از سالها تلاش و پیگیری، در جریان برگزاری صد و بیست و نهمین اجلاس کمیته بین المللی المپیک حضورش در بازیهای تابستانی المپیک قطعی شد تا با این اتفاق آرزوی دیرینه میلیون‌ها کاراته کا در جهان به حقیقت بپیوندد. نکته قابل توجه در این خصوص علاوه بر کاراته کاها در جهان و حتی ژاپن که خود میزبان سی و دومین دوره بازیهای المپیک است، برای ورزش ایران هم خبر خوشحال کننده ای بود. کاراته چند سالی است در ایران به عنوان یکی از مدال آورترین رشته در مسابقات مختلف جهانی و قاره ای از آن یاد می شود و بی شک هم با نگاه به کارنامه ورزشکاران شاغل در این رشته می توان به توانایی کاراته کاهای ایران و درخشش آنها در میادین بین المللی پی برد.

کاراته ایران در سالهای اخیر موفق شده عنوان قهرمانی جهان را از آن خود کند اتفاقی که در ادوار گذشته به ندرت در سایر رشته های ورزشی رخ داده است. حالا این رشته پرقدرت قرار است با توجه به محرومیت 12 ماهه عسگری نماینده ای که سالها کوشید تا به المپیک برسد ولی یک اشتباه سبب شد تا آرزوی نه تنها این ملی پوش بلکه خانواده بزرگ کاراته و البته هزینه های که برای رسیدن به این سهمیه شده بود را به دست باد بسپاریم، با سه نماینده خود (سجاد گنج زاده، حمیده عباسعلی و سارا بهمنیار) گام در مهمترین آوردگاه ورزشی جهان بگذارد.

به هر جهت بیشتر از هر زمان دیگری نزدیک به المپیک هستیم و فدراسیون کاراته که نگاه ها را برای مدال آوری در کنار چند رشته دیگر به سمت خود دارد اخیرا حواشی زیادی را پشت سر گذاشته اما با این حال انتظار می رود مسئولین حاضر در این فدراسیون با درک وضعیت حساس ورزش شرایط را برای حضور هرچه موفق تر کاراته در توکیو فراهم آورند. 3/5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز