فوتبال ملی الهام بخش وحدت ملی شده است؛

عزیزی خادم: رای CAS را قطعا می‎‌پذیریم اما امضا کنندگان قرارداد ویلموتس باید پاسخ دهند

۱۴۰۰/۰۴/۱۰ - ۰۸:۲۴:۳۳
کد خبر: ۱۲۰۰۵۶۵
عزیزی خادم: رای CAS را قطعا می‎‌پذیریم اما امضا کنندگان قرارداد ویلموتس باید پاسخ دهند
رئیس فدراسیون فوتبال معتقد است که با راهیابی تیم ملی ایران به مرحله نهایی انتخابی جام جهانی فشار روی این فدراسیون کمتر شده است.

به گزارش برنا، شهاب‌ الدین عزیزی خادم، رئیس فدراسیون فوتبال در ابتدا گفت: فشار روی ما خیلی کم شد. این پیروزی بزرگ را به ملت بزرگ ایران و جامعه فوتبال تبریک می‌گویم. آنچه که در منامه اتفاق افتاد، چیزی جز لطف خدا نبود و توسلی بود که به عزت‌مندان و آبرومندان عالم داشتیم. زحمات کادر فنی تیم ملی، کادر مدیریتی، رسانه‌ها و همدلی که ایجاد شد و آنچه اتفاق افتاد، به لطف خدا باز می گردد.

وی در ادامه افزود: میزبانی را از ما گرفته بودند و فدراسیون در حداقل‌های نیاز مالی مانده بود و در دور رفت با نتایج ویران‌کننده ای روبه‌رو شد. با ویرانی روبه‌رو بودیم و دو حریف سرسخت به نام عراق و بحرین داشتیم. بحرین را در کشور خودش هیچ وقت نبرده بودیم و مقابل عراق که حتی با کی‌روش هم نتیجه نگرفته بودیم. ما در جام ملت‌ها با عراق مساوی کردیم و با ویلموتس هم شکست خوردیم. همه چیز پیچیده بود، وضعیت فدراسیون از یک طرف و نتایج دور رفت هم از سوی دیگر. دوره گذار فدراسیون فوتبال هم در حال انجام بود. اگر به برزیل هم می‌گفتند باید هر چهار بازی را ببرید، واقعاً دچار استرس زیادی می‌شد. صعود ما واقعاً لطف و معجزه خدایی بود.

رئیس فدراسیون فوتبال خاطرنشان کرد: بنده به‌عنوان متصدی فوتبال ملی و عضو کوچکی از این جامعه باید بگویم اینکه فدراسیون فوتبال با آن وضعیت، با آن امکانات و شرایط قرار داشت و استرس حذف در مرحله پیش مقدماتی را داشتیم که جام جهانی در قطر را از دست می‌دادیم، وضعیت را سخت کرده بود. بازیکنان تیم ملی سنگ تمام گذاشتند و کادر مدیریتی هم خوب بود.

عزیزی خادم ادامه داد: وقتی 20 ماه حقوق پرسنل پرداخت نشده، همه از شما بری هستند و دوری می‌کنند. وقتی چهره فدراسیون مخدوش شد، مدیریت همه اینها کار بسیار سختی بود. از لجستیک و تدارکات تا اردوی کیش که باید برنامه‌ریزی می‌شد. در این بین همه کمک کردند و شاید کمترین کمک را بنده حقیر انجام دادم. سازمان منطقه آزاد کیش، وزارت ورزش و جوانان، دولت و رسانه ملی همه کمک کردند. برای فوتبالی که ما معتقدیم فراجناحی و ملی است، نباید نگاه سیاسی داشت و این پیروزی جای تبریک دارد. فدراسیونی که ما گرفتیم، کمتر کسی حاضر بود به آن کمک کند. ما اکنون قرعه‌کشی را در پیش داریم و از گذشته درس بگیریم و پیش برویم. تیم ملی و فوتبال ملی، الهام‌بخش ایران عزیز است و امیدوارم بتوانیم با این همکاری که با هم داشتیم، بتوانیم چهره و اعتباری که یک بخش آن برگشت، دوباره به جامعه برگردانیم. شما در فوتبال بی‌اعتبار نمی‌توانید در راستای تجاری شدن قدم بردارید و جلو بروید.

وی درمورد اینکه منظورش از اینکه کسی کمک نمی‌کرد چیست، گفت: همان روزی که برای انتخابات ثبت‌نام کردم، خیلی از دوستان من گفتند در راهی قدم بر می‌داری که بسیار سخت است و حتی در اولیه‌ها و حداقل‌ها مانده بودیم. در جلسه اول هیئت رئیسه خزانه‌دار را صدا زدم و گفتم چقدر پول در حساب دارید که گفت یک حساب 20 میلیون و یک حساب هم یک میلیون تومان. حالا حساب کنید با این وضعیت شما باید تیم ملی را آماده کنید، کادر فنی و پرسنل حقوق نگرفتند و تیم هم در آستانه حذف قرار دارد. ساختمان هم در آستانه توقیف قرار دارد و آن شرایط رقم خورده است. 10 ها میلیون بدهی هم انباشته شده بود. البته این بدان معنا نیست که ما شرایط را نپذیرفته باشیم اما وارد فدراسیونی شدیم که آیین‌نامه مالی هم نداشت و همه اینها کلاف سردرگم شده بود. برای تجاری شدن، حداقل اعتبار را ندارید و برای برنامه‌ریزی تیم ملی هم پول ندارید. این لطف مقربین درگاه الهی است و لطف خدا شامل حال ما شد. در این بازی‌ها به نظرم بحرین را 3 بر صفر نبردیم، بلکه سه تا چهار گل هم نزدیم و به عراق هم دو سه گل نزدیم. نمی‌خواهم به کسی چیزی بگویم و بقیه هم زحمت کشیدند، اما از وضعیت گذشته امروز در شرایط مطلوبی قرار گرفته ایم. برای هر مرحله برنامه خود را داریم و با برنامه پیش می رویم.

رئیس فدراسیون در ادامه بیان کرد:: وقتی شما در یک سیستم مالی قرار می‌گیرید، مزایده، مناقصه و یک جدول مالی می‌خواهید که باید برنامه‌ریزی کنید. یک قراردادی دارید که شاید سه معارض داشته باشد. تیم همکار ما که در هیئت رئیسه هم تصویب شده، تیمی است که تصمیم‌سازی را در دستور کار دارد و برنامه ریزی می کند. مشکلات ما یک کلاف سردرگم است. شاید تا به حال 15، 20 میلیارد از بدهی را پرداخت کردیم. همین الان 100 هزار دلار با" دن گاسپار " توافق شده و پرداخت نکرده بودند که باید پرداخت کنیم. با دراگان اسکوچیچ 70 هزار دلار توافق شده، اما پرداخت نشده بود. وحید هاشمیان آمد و از من خواست اگر وضع فدراسیون خراب است، فعلاً به او پول ندهیم و به سایر نفرات پرداخت شود، با اینکه 20 ماه حقوق نگرفته بود. این خودش یک درس است و من از ایشان تشکر می کنم.

عزیزی خادم درباره قرارداد ویلموتس گفت: قرارداد ویلموتس مسئله‌ای بود که من نمونه آن را در هیچ کجا ندیدم. در قرارداد ویلموتس ظلمی که رخ داده شده بود، تا بحال ندیده بود. تیم حقوقی ما این پرونده را برررسی کرد، وکیلی اسپانیایی گرفتیم که به ایران آمد و با وکلای ایرانی خودمان جلسه داشت و روی دفاعیات وکلای ویلموتس کار کردند و دادگاه حکمیت ورزش هم قرار است اواخر تیر یا اوایل مرداد ماه رأی خود را صادر کند که امیدوارم به سود ما باشد، در غیر این صورت باید منتظر شرایط جدیدی باشیم. وکلای ما راضی بودند و باید از آقای رفیعی و وثوق احمدی هم تشکر کنم. به زعم خودم هر انتفاقی که بی افتد رفتار فدراسیون مسولیت پذیری است. فدراسیون نه توان و اراده این را دارد که کسی خبطی کند و نه اینکه چنین چیزی را پرداخت کند. ما برای ابتدایی ترین کار حقوقی که بخواهیم انجام دهیم، چکش کاری میکنم و برنامه ریزی داریم. به هر دلیل این اتفاق رخ نداده و درد سر بزرگی برایمان درست شده است.

وی درمورد اینکه منظورش از اینکه کسی کمک نمی‌کرد چیست، گفت: همان روزی که برای انتخابات ثبت‌نام کردم، خیلی از دوستان من گفتند در راهی قدم بر می‌داری که بسیار سخت است و حتی در اولیه‌ها و حداقل‌ها مانده بودیم. در جلسه اول هیئت رئیسه خزانه‌دار را صدا زدم و گفتم چقدر پول در حساب دارید که گفت یک حساب 20 میلیون و یک حساب هم یک میلیون تومان. حالا حساب کنید با این وضعیت شما باید تیم ملی را آماده کنید، کادر فنی و پرسنل حقوق نگرفتند و تیم هم در آستانه حذف قرار دارد. ساختمان هم در آستانه توقیف قرار دارد و آن شرایط رقم خورده است. 10 ها میلیون بدهی هم انباشته شده بود. البته این بدان معنا نیست که ما شرایط را نپذیرفته باشیم، اما وارد فدراسیونی شدیم که آیین‌نامه مالی هم نداشت و همه اینها کلاف سردرگم شده بود. برای تجاری شدن، حداقل اعتبار را ندارید و برای برنامه‌ریزی تیم ملی هم پول ندارید. این لطف مقربین درگاه الهی است و لطف خدا شامل حال ما شد. ما در این بازی‌ها به نظرم بحرین را 3 بر صفر نبردیم، بلکه سه تا چهار گل هم نزدیم و به عراق هم دو سه گل نزدیم. نمی‌خواهم به کسی چیزی بگویم و بقیه هم زحمت کشیدند، اما از وضعیت گذشته امروز در شرایط مطلوبی قرار گرفته ایم. برای هر مرحله برنامه خود را داریم و با برنامه پیش می رویم.

رئیس فدراسیون در ادامه بیان کرد: وقتی شما در یک سیستم مالی قرار می‌گیرید، مزایده، مناقصه و یک جدول مالی می‌خواهید که باید برنامه‌ریزی کنید. یک قراردادی دارید که شاید سه معارض داشته باشد. تیم همکار ما که در هیئت رئیسه هم تصویب شده، تیمی است که تصمیم‌سازی را در دستور کار دارد و برنامه ریزی می کند. مشکلات ما یک کلاف سردرگم است. شاید تا به حال 15، 20 میلیارد از بدهی را پرداخت کردیم. همین الان 100 هزار دلار با" دن گاسپار " توافق شده و پرداخت نکرده بودند که باید پرداخت کنیم. با دراگان اسکوچیچ 70 هزار دلار توافق شده، اما پرداخت نشده بود. وحید هاشمیان آمد و از من خواست اگر وضع فدراسیون خراب است، فعلاً به او پول ندهیم و به سایر نفرات پرداخت شود، با اینکه 20 ماه حقوق نگرفته بود. این خودش یک درس است و من از ایشان تشکر می کنم.

عزیزی خادم درباره قرارداد ویلموتس گفت: قرارداد ویلموتس مسئله‌ای بود که من نمونه آن را در هیچ کجا ندیدم. در قرارداد ویلموتس ظلمی که رخ داده شده بود، تا بحال ندیده بود. تیم حقوقی ما این پرونده را برررسی کرد، وکیلی اسپانیایی گرفتیم که به ایران آمد و با وکلای ایرانی خودمان جلسه داشت و روی دفاعیات وکلای ویلموتس کار کردند و دادگاه حکمیت ورزش هم قرار است اواخر تیر یا اوایل مرداد ماه رأی خود را صادر کند که امیدوارم به سود ما باشد، در غیر این صورت باید منتظر شرایط جدیدی باشیم. وکلای ما راضی بودند و باید از آقای رفیعی و وثوق احمدی هم تشکر کنم. به زعم خودم هر انتفاقی که بی افتد رفتار فدراسیون مسولیت پذیری است. فدراسیون نه توان و اراده این را دارد که کسی خبطی کند و نه اینکه چنین چیزی را پرداخت کند. ما برای ابتدایی ترین کار حقوقی که بخواهیم انجام دهیم، چکش کاری میکنم و برنامه ریزی داریم. به هر دلیل این اتفاق رخ نداده و درد سر بزرگی برایمان درست شده ما باید مقابل مردم مسئولیت‌پذیر باشیم. فدراسیون نه توان دارد و نه اراده که کسی اشتباه کند و فدراسیون آن را بپذیرد.

وی ادامه داد: ماجرای ویلموتس شرایط ما را پیچیده کرده و در داخل هم مشکلاتی داریم. مسئله ساختمان فدراسیون فوتبال و ماجرای شستا را هم داریم. اگر بدترین اتفاق رخ بدهد، ما باید 6.5 میلیون یورو به ویلموتس بدهیم به اضافه 2.5 میلیون یوروی دیگر و دوستانی که این کار را کردند، باید پاسخگو باشند. کسانی که زیر بار این قرارداد رفتند، باید به تعهد خود هم عمل کنند. من به ‌عنوان رئیس فدراسیون فوتبال نه این اعتقاد و نه این اراده و باور را دارم که زیر بار این مبلغ برویم.

عزیزی خادم ادامه داد: کسانی که تعهد دادند باید عمل کنند و ارکان قضایی در کشور پیگیر هستند و مدعی‌العموم پیگیر این موضوع است. پرونده در جریان است و آنچه که ما می‌دانیم، هیئت رئیسه هم خیلی در جریان نبود، اما مرجع رسیدگی قانون است و قوه قضایی هم مستقل عمل خواهد کرد، اما فدراسیون فوتبال زیر بار این تعهد نخواهد رفت و ما فقط متعهد به مردم هستیم.  نه چنین پولی داریم که بدهیم و نه اراده‌ای برای پرداخت آن داریم. ما متعهد به تعهدات خودمان هستیم و اکنون هم می‌گوییم، مسئولیت کاری که می‌کنیم را می‌پذیریم.

رئیس فدراسیون درخصوص فعالیت بانوان و تیم های ملی فوتبال بانوان گفت: فوتبال بانوان ما چهار سال تعطیل شده بود اما اکنون دوباره راه افتاده است. تیم ملی فوتبال نوجوانان بانوان در تاجیسکتان به سر می برد. تیم جوانان نیز در این کشور بوده است. در واقع بانوان نیمی از جمعیت این کشور هستند و فدراسیون فوتبال التزام به تعهد دارد و مردم در آینده درباره این فدراسیون قضاوت خواهند کرد. اخیراً با تمام کمیته‌ها و دپارتمان‌ها جلسه داشتیم که برای اولین بار در فوتبال ملی رخ داده است که در این پیش رویم.

رئیس فدراسیون فوتبال درباره وضعیت ساختمان فدراسیون فوتبال و شستا، در ادامه بیان کرد: آنجا هم ظلمی به ما شده است. ما وقتی آمدیم درگیر تیم ملی بودیم و اینکه اردو فراهم کنیم. تیم ملی اکنون دوباره صاحب هویت و برنامه‌ریزی شده است. تیم ملی با هواپیمای اختصاصی به کشوری می‌رود که روابط دیپلماتیک با کشورمان ندارد. هنگ‌کنگ با اقتصاد 15 دنیا با سه پرواز به بحرین آمد یا عراق که با آن همه بشکه نفت و فورش آن، ببینید چگونه به بحرین آمده است.

رئیس فدراسیون درباره موضوع حقوقی شستا گفت: شستا حدود 29 میلیارد تومان پول دریافت کرده است. مسیر درست یا غلط که طی شده به فدراسیون فوتبال مربوط نمی‌شود. مردم باید بدانند شستا 6 دانگ ساختمان فدراسیون را به نام خود کرده و همینطور 3 دانگ از ساختمان پرسپولیس را. ساختمان استقلال و پرسپولیس به نام فدراسیون فوتبال است که در مجمع فدراسیون فوتبال خواستیم به نام خود باشگاه‌ها شود که موافقت نشد. اینجا اجحافی شده است که ششدانگ ساختمان فدراسیون و سه دانگ ساختمان باشگاه پرسپولیس به نام شستا شد. از آقای رئیسی به‌عنوان رئیس قوه قضائیه می‌خواهم این پرونده را بررسی کند. آنها 29 میلیارد پول گرفتند. بدهی دو میلیون یورو بوده که شستا دو برابر این پول را گرفته است، چون رفع تعهد ارزی را با این مجوز گرفتند. به طور مثال اگر شما صادرات دارید، می‌توانید ارز را وارد نکنید و معادل ریالی آن را به ارز نیمایی تبدیل کنید. وقتی رفع تعهد ارزی گرفتند با پرداخت دو میلیون یورو، یعنی امتیاز گرفته‌اند. الان ببینید که در این ماجرا فدراسیون فوتبال، وزارت رفاه، وزارت ورزش، مجمع فدراسیون فوتبال، مردم و همه درگیر هستند. اگر رفع تعهد ارزی را گرفتند باید آپشنی قائل می‌شدند، اما ششدانگ ساختمان فدراسیون فوتبال و سه دانگ باشگاه پرسپولیس را هم گرفتند. بدهی فدراسیون فوتبال مشخص است. تیم حقوقی ما در هفته آینده وارد خواهد شد. خواه نا خواه ممکن است وارد دعوایی شویم که فدراسیون فوتبال و باشگاه پرسپولیس هم به آن ورود خواهند کرد. ما امیدواریم که حق‌مان را بگیریم و همه چیز روشن و شفاف است.

وی تصریح کرد: وقتی چهره فوتبال خراب می شود باعث دوری مدیران برای کمک به فوتبال می شود. باید این اعتبار را بازگردانیم تا فوتبال را تجاری کنیم. زمانی فدراسیون صفر را تحویل می گیرید و زمانی زیر صفر. الان درگیری های زیادی وجود دارد و اعتماد عمومی خدشه دار شده است. باید ساختار های مالی و شفافیت و برنامه ریزی حقوقی برنامه ریزی شود که نیازمند زمان است.

عزیزی خادم افزود: برای داوران در حال گرفتن اسپانسر هستیم که شرایط داوران را بهتر کنیم. اگر بخواهیم اسپانسر بگیریم، باید کار کارشناسی شود و قیمتی کارشناسی استخراج شود که همین مسئله خودش زمان‌بر است. با رئیس امور مالیاتی جلسه داشتیم که صدها میلیارد بدهی مالیاتی در فوتبال وجود دارد. در همین بحث مالیاتی، باید ماه‌ها کار کرد. حالا شما ببینید که اولویت تیم ملی است، تیم امید، تیم بانوان یا تیم ملی فوتسال. بدهی‌ها هم روی میز است و این مشکلات را داشتیم، اما مردم در آینده قضاوت می‌کنند.با وجود همه این مشکلات اما تیم ملی، تیم بانوان، فوتسال و... همه پشت سر هم باید ساماندهی شوند.  باز هم تاکید می کنم فدراسیون به هیچ وجه زیر بار تعهدات قبلی نخواهد رفت.

وی درباره تمدید قرارداد با اسکوچیچ گفت: هم با خود اسکوچیچ و هم با مدیر برنامه وی صحبت کردم. اسکوچیچ با فدراسیون فوتبال قرارداد داشت اما این قراردادی است که باید بتوانیم با هم کار و برنامه‌ریزی کنیم. فدراسیون فوتبال جمعی است و ما باید رأی جمعی داشته باشیم. فدراسیون هیات رییسه دارد که بالاترین مرجع تصمیم گیری است و با دوستان در هیئت رئیسه صحبت کردیم و به توافق رسیدیم که بخشی معرفتی بود و بخشی فنی و عقلانی. برای پاداش‌ها نیز صحبت کردیم و صحبتی درباره کادر فنی داشتیم که بتوانیم تیم را حتی از نظر آنالیزور و بدنساز هم تقویت کنیم. آقای هاشمیان را داریم و آقای باقری که از پرسپولیس آمد و دوست داریم کنار ما بماند. ما پا به عرصه سخت‌تری خواهیم گذشت و باید بتوانیم متشکل‌تر، برنامه‌ریزی شده‌تر و بهتر ظاهر شویم. باید امکانات بهتر شود، دستیار و آنالیزور اضافه شود که البته باید متدهایی را در این خصوص در نظر بگیرند. البته برای مرحله دوم توافق مالی جدیدی داشتیم  باید از کریم باقری تشکر مجددی داشته باشم. همچنین هاشمیان بسیار به ما کمک کرد و می خواهیم در کنار ما بماند. باید برنامه ریزی شده تر و قدرتمندانه تر پا به عرصه بگذاریم. باید دستیار آنالیزور و ... اضافه کنند تا امکانات بیشتری در اختیار تیم ملی قرار بگیرد. می توانستیم سه ماه قرارداد ایشان را بدهیم و قرارداد را به اتمام برسانیم اما با هیات رییسه بررسی کردیم و تصمیم به ادامه قرارداد گرفتیم.

وی با اشاره به حمایت دولت از تیم ملی گفت: دکتر نوبخت قول دادند کمک کنند و هفته بعد برنامه‌ای را به ایشان ارائه می کنیم تا کمک بسیار خوبی تا انتهای مرحله بعدی انجام شود. همانطور که در مرحله قبل این کار شد. همینطور دولت بعدی که امیدواریم ما را تنها نگذارند. خود ما در فدراسیون هم برنامه خوبی داریم که به درآمد زایی منجر شود. ما به خاطر انباشت مشکلات گذشته دچار این مشکلات هستیم.  فوتبال سمت ثبات می رود وهفته آینده به کرمان می رویم و آکادمی احداث می شود در کیش و شهر کرد نیز همین اقدام را انجام می دهیم. تیم ملی فقط 20 ستاره ندارد. ما ستاره‌های زیادی داریم که باید به آنها توجه کنیم و ما برای 10 الی 15 سال آینده فوتبال ملی کار می کنیم. با یکی از افراد کاملا شناخته شده مذاکره کردیم تا پشتوانه تیم امید و بزرگسالان با استعدادیابی برای 10 یا 15 سال آینده ایجاد شود.

رئیس فدراسیون افزود: من و اسکوچیچ به اندازه کافی در بحرین باهم صحبت کردیم. حتی در هواپیما و در سالن اجلاس سران و پس از آن هم مهلت استراحت و لذت بردن از صعود بود. اما نگاه ما معرفتی و عقلانی بود که با هیات رییسه تصمیم گیری را انجام دادیم. علاقه مندیم با کریم باقری تا پایان جام جهانی ادامه همکاری داشته باشیم و همینطور با وحید هاشمیان. اسکوچیچ نیز پس از دیدار با خانواده‌اش باز خواهد گشت و برنامه ها را پی می گیریم. امکانات مالی و لجستیکی لازم را باید فراهم کنیم چراکه شهریور وارد کوران مسابقات می شویم.

وی در پاسخ به سوالی درباره زمان ورود سیستم کمک داور ویدیویی به فوتبال ایران گفت: درباره VAR به طور شفاف می گویم از اولویت های ما است اما جزو شعارهای انتخاباتی نبوده است. یک شرکت بریتانیایی این پروژه جهانی را در دست دارد که شامل موانع و تحریم ها است. یک تیم اقتصادی و حقوقی با بهاروند تشکیل شده است تا این تیم کارها را پیش ببریم. باشگاه ها خودشان حاضر به پرداخت هزینه هستند و وزارت ورزش هم تایید کرده است برای ورزشگاه آزادی حدود 7 الی 8 میلیارد هزینه می برد. برنامه ریزی انجام شده است و امکان مالی آن وجود دارد و باشگاه ها پذیرفتند که خودشان تقبل کنند. حداقل پنج ماه نیز برای آموزش استفاده نیاز است. اکثر داوران هم قبول دارند که در بهترین حالت برای نیم فصل دوم فصل بعدی مسابقات بتوانیم این کار را انجام بدهیم.

عزیزی خادم اظهار داشت: باز هم تاکید می کنم که ما رای ویلموتس را می پذیریم اما زیر بار پرداخت آن نمی رویم. ما نه توان و نه اراده پرداخت تعهدات قبلی ایجاد شده برای فدراسیون را نداریم. امیدوارم با وجود همه مشکلات سرافرازانه مرحله پایانی را هم پشت سر بگذاریم.

وی در پاسخ به نحوه انتخاب مسئولان کمیته ها گفت: پیش از این بسیاری از اعضای کمیته ها از مسئولان هیات ها بودند. در فدراسیون فعلی بسیاری در کمپین نامزدهای دیگری بودند اما الان باهم مشغول به کار هستیم و نگاه ما سازمانی است. از تنگ نظری متنفرم و نگاه صرفا کاری وجود دارد. نفرات تعیین شده برای کمیته ها عضو مجمع هستند و از بیرون از فوتبال که نیامدند. بخش اعظمی از فوتبال در استان ها است. فدراسیون توصیه پذیر نیست و مشورت پذیر است. اکثر اعضای هیات رییسه فیفا و ای اف سی مسئول کمیته ها هستند و ما هم همین کار را باید انجام دهیم. نوع انتخاب ها در فدراسیون فوتبال همکاری گرایانه است. عده قلیلی هستند که به دنبال خط انداختن روی چهره فوتبال هستند که راه به جایی نمی برند و ما در مسیر روشنی حرکت می کنیم. برخی را نمی شود از خواب بیدار کرد و این عده بقایشان به ایجاد بحران است. همه موظف به کمک هستیم و باید از رسانه ها و پیشکسوتان تشکر کنیم. ما از کادر فنی بیش از قبل حمایت خواهیم کرد و همه امکانات را بسیج خواهیم کرد. امیدوارم مسئولان از فوتبال که به مردم تعلق دارد حمایت کنند و در نهایت راهی مسابقات جام جهانی قطر شویم.

نظر شما