سیدمهدی سیدصالحی در گفت‌وگو با خبرگزاری برنا:

اشتباهات داوری شائبه مهندسی لیگ را ایجاد کرده است/ فدراسیون نگذارد شایعه‌ها بیشتر شود

۱۴۰۰/۰۴/۱۱ - ۲۳:۳۰:۴۰
کد خبر: ۱۲۰۰۸۵۷
اشتباهات داوری شائبه مهندسی لیگ را ایجاد کرده است/ فدراسیون نگذارد شایعه‌ها بیشتر شود
پیشکسوت تیم استقلال گفت: فدراسیون فوتبال باید هرچه زودتر VAR را وارد فوتبال کند و روی داوری‌ها هم بهتر نظارت کند تا این شائبه پیش نیاید که همه چیز به نفع فلان تیم است.

سیدمهدی سیدصالحی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا درباره تساوی تیم فوتبال استقلال در دیدار مقابل آلومینیوم اراک اظهار داشت: منصوریان با توجه به دوره ای که در استقلال حضور داشت شناخت خوبی از بازیکنان این تیم داشت چون برخی از آنها با او کار کرده بودند. هر دو تیم برای این دیدار با سیستم 2-5-3 بازی کردند و نیمه اول درگیریها در میانه میدان بود. دقایقی از بازی کنترل زمین در اختیار آلومینیوم بود و بازیکنان این تیم چشم به ضدحملات داشتند و گاهی هم استقلال مالک توپ و میدان بود. در نیمه اول دروازه بان آلومینیوم واکنش های خوبی داشت و باعث شد دو تیم با تساوی به رختکن بروند.

او ادامه داد: در نیمه دوم استقلال با توجه به تعویض های فرهاد مجیدی از حالت تدافعی خارج شد و بازیکنان این تیم توانستند موقعیت هایی ایجاد کنند. البته استقلال مثل بازی های قبل شاداب و زهردار نبود چون تجمع بازیکنان آلومینیوم زیاد بود. اینکه استقلال مقابل تیم های تدافعی خوب بازی نمی کند علت این است که مقابل تیم هایی که تدافعی بازی می‌ کنند بازیکنی که صاحب توپ است باید خط دفاع حریف را با دوندگی زیاد باز کند اما چون معمولا بازیکنان ایستا هستند خلق موقعیت کمتر ایجاد می شود و معمولا تیم ها با شوت از راه دور یا سانتر از جناحین به گل می رسند اما چون کناره ها بسته می شود معمولا سانتر از جناحین هم به درستی انجام نمی شود. تحرک و جابجایی و ایجاد فضای خالی هم در بین بازیکنان استقلال وجود‌ نداشت و به همین دلیل این تیم کمتر به موقعیت دست پیدا کرد.

سیدصالحی درباره اشتباهات داوری در لیگ‌ گفت: در چند‌ هفته اخیر داوری ها اشتباهات تاثیرگذار داشته اند. اتفاقات بازی های استقلال و سپاهان نشان می دهد فدراسیون و دپارتمان داوری باید برای داوری های 5 هفته پایانی لیگ جلساتی داشته باشند تا از داوران باتجربه و با آمادگی جسمانی بالاتر استفاده کنند. در برخی صحنه ها داوران چون دور هستند سوت اشتباه می زنند و نمی توان گفت اشتباهات داوری عمدی است یا نه اما واقعیت این است که هرچه این اشتباهات بیشتر باشد شائبه ها بیشتر می‌شود، به همین دلیل فدراسیون و دپارتمان داوری بیشتر باید روی انتخاب داوران حساسیت به خرج دهند چون هر اشتباهی می تواند در نتایج بازی ها تاثیر گذار باشد. سازمان لیگ، فدراسیون و‌ دپارتمان داوری باید اتفاقاتی را رقم بزنند که انگیزه داوران بالاتر برود و خدای نکرده اشتباهی نکنند که وجدان شان ناراحت شود.

مهاجم اسبق استقلال و‌ پرسپولیس درباره دربی جام حذفی گفت: این بازی حذفی است و حساسیت بالایی دارد چون حتما باید برنده داشته باشد. دربی هم که همیشه حساس است و اهمیت زیادی دارد. شرایط دو تیم خوب است. پرسپولیس برای قهرمانی می جنگد و استقلال در کورس سهمیه است. با تمام احترام برای مربیان، پرسپولیس و‌ سپاهان از نظر خلق موقعیت و فوتبال مالکانه از بقیه تیم ها برتر هستند و در پرسپولیس هم حضور بازیکنان باتجربه برگ برنده این تیم است. در استقلال هم فرهاد مجیدی در هفته های اخیر توانسته ساختار دفاعی را ترمیم کند و این نکته مثبت استقلال است. تفکرات دو مربی‌ است و هر تیمی تمرکز و‌ اعتماد به نفس بالاتری داشته باشد و به قول معروف دربی باز باشد می تواند از این بازی سربلند بیرون بیاید.

او درخصوص‌ شائبه مهندسی شده بودن لیگ برتر بیان کرد: الان شرایط فوتبال به گونه ای رقم خورده که شائبه و شایعه زیاد است. به همین دلیل می گویم فدراسیون و دپارتمان داوری باید نظارت بیشتری روی هفته های پایانی داشته باشند. اتفاقات رخ داده شائبه هایی را برای هواداران سایر تیم ها  ایجاد کرده است. بحث مهندسی لیگ به داوری برمی گردد و درواقع به دلیل اشتباهات داوری این بحث ها مطرح شده است. پس باید فدراسیون و‌ دپارتمان داوری به گونه ای تصمیم بگیرند که این شایعات کمتر شود و تیم ها متضرر نشوند. مثلا تیمی مثل ذوب آهن امسال خیلی از اشتباهات داوری متضرر شده و‌ اگر‌ این تیم سقوط کند آرزوهای صدها جوان اصفهانی که در پایه های این تیم هستند بر باد می رود. کسانی که امروز در راس این فوتبال هستند باید بدانند خدایی و وجدانی هست که باید مقابل آنها پاسخگو باشند پس اتفاقاتی را رقم نزنند که آینده خیلی ها در این فوتبال تباه شود. فدراسیون باید هرچه زودتر VAR را وارد فوتبال کند و روی داوری ها هم بهتر نظارت کند تا این شائبه پیش نیاید که همه چیز به نفع برخی تیم هاست. 4

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز