مسابقات قهرمانی جهان کشتی ناشنوایان- ترکیه؛

فرنگی کاران جوان ناشنوا نایب قهرمان جهان شدند

۱۴۰۰/۰۴/۱۲ - ۲۰:۰۵:۵۷
کد خبر: ۱۲۰۱۵۷۲
فرنگی کاران جوان ناشنوا نایب قهرمان جهان شدند
تیم ملی کشتی فرنگی جوانان ناشنوای کشورمان با کسب ۱مدال طلا ، ۱ مدال نقره و ۲ مدال برنز ، به عنوان نایب قهرمانی مسابقات قهرمانی جهان کشتی ناشنوایان در ترکیه دست یافت.

به گزارش برنا، مسابقات قهرمانی جهان کشتی ناشنوایان، در بخش فرنگی و رده سنی جوانان از صبح امروز - شنبه ۱۲ تیرماه در ۶ وزن آغاز شد و نمایندگان کشورمان موفق به کسب 4 مدال طلا ، نقره و برنز شدند و پس از تیم روسیه بر سکوی دوم مسابقات ایستادند و تیم میزبان سوم شد.

امیرمحمد قلی نیا در وزن 87 کیلوگرم مدال طلا ، مجتبی مالک آبادی در وزن 63 کیلوگرم مدال نقره و مصطفی یحیایی در وزن 60 کیلوگرم و علی وطن پرست در وزن 55 کیلوگرم مدال برنز این مسابقات را برای کشورمان به دست آوردند.

وزن ۵۵ کیلوگرم علی وطن پرست در دور اول مقابل کشتی گیر قزاقستان باخت ولی در دور دوم مقابل ورزشکار اوکراین با نتیجه ۸ بر صفر به برتری رسید و در مسابقه ماقبل فینال به روسیه باخت ، وطن پرست مقابل حریف قزاقستان بازی را واگذار کرد و سوم مشترک شد و مدال برنز را به دست آورد.

وزن ۶۰ کیلوگرم : مصطفی یحیایی در اولین بازی مقابل حریف بلاروس خود با نتیجه ۱۲ بر ۴ به برتری رسید،یحیایی در دور دوم با نتیجه ۱۵ بر ۷ حریف قرقیزستانی را از پیش رو برداشت ، یحیایی در دور سوم مقابل ترکیه باخت و در دور چهارم با برتری ۷ بر ۳ مقابل حریف قزاقستانی به مدال برنز رسید.

وزن ۶۳ کیلوگرم : مجتبی مالک آبادی در دور اول مقابل کشتی گیر روسیه شکست خورد ولی در دور دوم با نتیجه ۸ بر صفر از سد کشتی گیر اوکراینی گذشت، در دور سوم با نتیجه ۸ بر صفر مقابل قرقیزستان به برتری رسید، مالک آبادی در دور چهارم مقابل کشتی گیر ترکیه به پیروزی رسید و با برد حریف روسی ، مالک آبادی به مدال نقره رسید‌.

وزن 67 کیلوگرم : شهاب رحیمی در دور اول با ضربه فنی به آذربایجان باخت و مقابل حریف روسی نتیجه را واگذار کرد و از دور مسابقات حذف شد.

وزن ۷۲ کیلوگرم عرفان عبدغیور در دور اول با ضربه فنی بازی را به حریف آذربایجانی واگذار کرد و در دور بعدی نیز با شکست برابر حریف خود از دور مسابقات کنار رفت.

وزن ۸۷ کیلوگرم : امیرمحمد قلی نیا در دور اول با ضربه فنی مقابل کشتی گیر قزاقستان پیروز شد و در دور دوم با نتیجه ۱۲ بر ۵ مقابل روسیه به برتری رسید ، قلی نیا با ضربه فنی مقابل ورزشکار ترکیه به برتری رسید و مدال طلا را از آن کاروان جوانان ایران کرد.

این رقابت‌ها فردا - یکشنبه ۱۳ تیرماه در رده بزرگسالان ادامه دارد.

 

نظر شما