جلال چراغپور در گفت‌وگو با خبرگزاری برنا:

پیاده کردن اسکوچیچ از قطار تیم ملی اشتباه بود/ وزن کادر فنی باید بالاتر برود

۱۴۰۰/۰۴/۱۵ - ۲۳:۳۰:۴۰
کد خبر: ۱۲۰۳۰۹۲
پیاده کردن اسکوچیچ از قطار تیم ملی اشتباه بود/ وزن کادر فنی باید بالاتر برود
کارشناس فوتبال گفت: برای بازی‌هایی که در پیش داریم پیاده کردن اسکوچیچ از قطار تیم ملی کار اشتباهی بود که خوشبختانه فدراسیون فوتبال مرتکب این اشتباه نشد.

جلال چراغپور در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا درباره ماندن دراگان اسکوچیچ در تیم ملی فوتبال اظهار داشت: به طور قطع در فرصت باقیمانده تا مرحله بعدی مسابقات مقدماتی جام جهانی هیچ سرمربی جدیدی نمی توانست قطار تیم ملی را به سرمنزل مقصود برساند. زمان زیادی تا مرحله بعدی مقدماتی جام جهانی باقی نمانده و به همین دلیل تنها و تنها خود مربی که در این مدت کنار تیم ملی حضور داشته می تواند برای ما مثمرثمر باشد.  برای بازی هایی که در پیش داریم پیاده کردن اسکوچیچ از قطار تیم ملی کار اشتباهی بود که خوشبختانه فدراسیون فوتبال مرتکب این اشتباه نشد.

او افزود: با این حال مسئله بسیار مهمی در میان است که باید به آن توجه شود. اسکوچیچ فاکتورهای لازم برای سرمربیگری تیم ملی ایران را دارد اما شرط کافی را ندارد. کاریزما، شخصیت و کسب نتایج قابل قبول در مرحله قبلی همین فاکتورهای لازم هستند ولی باید به این نکته توجه داشته باشیم که فقط این فاکتورها کافی نیستند. شرط کافی بزرگ بودن یک مربی و تغذیه تیم ملی از هویت اوست. افرادی مثل کارلوس کی روش که در کارنامه مربیگری اش حضور در تیم هایی مثل منچستریونایتد، تیم ملی پرتغال و رئال مادرید را دارد یعنی از شرط کافی هم برای سرمربیگری تیم ملی فوتبال ایران برخوردار است.

کارشناس فوتبال عنوان کرد: در واقع سرمربی تیم ملی فوتبالی مثل ایران هویتش را باید از سرمربی تغذیه کند. تیم ملی ما بخاطر حضور سرمربی مانند کی روش شخصیت مبارزه با اسپانیا و پرتغال را داشت و کی روش از همه شرط های لازم و کافی برای سرمربیگری در ایران برخوردار بود اما اسکوچیچ فقط شرط کافی را دارد نه شرط لازم را و نمی توان گفت این موضوع نقطه ضعف نیست. در زمان مربیگری کی روش در ایران تیم های رقیب همواره تحت تاثیر شخصیت سرمربی قرار داشتند. و ما از کاریزمای عمیق و شخصیت بالای او بهره بردیم.  

چراغپور با بیان اینکه اسکوچیچ برای موفقیت به یک کادر فنی با وزن بالا نیاز دارد، گفت: کادر فنی که پشت سر کی روش بود تقریبا در اندازه هایی بود که گاهی به سرمربی تیم ملی تذکر فنی بدهد، در واقع کادر فنی باید هم وزن و حتی سنگین تر از سرمربی باشد تا بتواند در لحظات بحرانی به کمک سرمربی بیاید. الان که اسکوچیچ در تیم ملی ماندگار شده ما به حضور چنین فردی در تیم ملی نیاز داریم چون لحظات سختی در انتظار تیم ملی ایران خواهد بود و با این کادر فنی ما عملا کم وزن بودن نیمکت را احساس می کنیم.  

کارشناس فوتبال عنوان کرد: فدراسیون یا هیات رئیسه باید تمهیداتی را در نظر بگیرند تا وزن نیمکت تیم ملی فوتبال ایران برای بازی های حساس پیش رو بالاتر برود تا اعضای کادر فنی بتوانند در مواقع حساس به کمک تیم بیایند. ما رقابت های دشواری در مقدماتی جام جهانی داریم و از آنجایی که تیم های عربی همواره با هم هماهنگ هستند احتمال اینکه بقیه برای این تیم ها برای صعود فقط یک تیم عربی بازی کنند وجود دارد و به همین دلیل کار ما بسیار دشوار است و تیم ملی باید از یک پل بسیار نازک و خطرناک به سلامت عبور کند. 4

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز