نوید مظفری در گفت‌وگو با خبرگزاری برنا:

نمی‌توان به VAR فکر کرد/ شرایط فعلی زمانی برای تجربه اندوزی داوران نیست

۱۴۰۰/۰۴/۲۰ - ۰۵:۲۴:۳۳
کد خبر: ۱۲۰۴۷۱۱
کارشناس داوری فوتبال ایران گفت: به نظر من نباید در این شرایط اصلا به VAR فکر کرد.

نوید مظفری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا درخصوص هجمه‌های اعتراضاتی که تیم‌های لیگ برتری به قضاوت داوران در این فصل دارند، اظهار داشت: اعتراض مربیان و بازیکنان تیم ها به داوری بازی هایشان تا حدی نرمال و طبیعی است ولی به نظر من در جایی که این اعتراض ها از حدش خارج شود، نشان‌ دهنده این است که داوری ها ضعیف شده و این موضوع فضا را برای اعتراض ها فراهم می کند.

کارشناس داوری در ادامه گفت: اینکه تیم‌ها بخواهند ناکامی های خود را به طور کامل به قضاوت داوران ربط دهند، منطقی نیست. به عنوان مثال تیمی که در حال سقوط است شاید در چند دیدار با مشکلات داوری روبرو شده باشد اما در مجموع باید این گونه تیم ها عملکرد فنی خود را طول فصل مورد بررسی قرار دهند نه اینکه این موضوع را به طور کامل به داوری ها و اشتباهات آن ربط دهند. با این وجود متاسفانه اشتباهات داوری در این فصل از لیگ برتر به گونه ای است که نمی‌توان از ضعف داوری ها چشم پوشی کرد.

این داور قدیمی فوتبال ایران درخصوص مشکلات دیگر داوران فوتبال تصریح کرد: یکی دیگر از مشکلات داوری ما آمادگی جسمی پایین داوران ما در سطح لیگ برتر است. متاسفانه اکثر داوران ما با مشکل اضافه وزن و پایین بودن آمادگی جسمانی روبرو هستند و این موضوع در کارآیی آنها تاثیر منفی می گذارد. شما اگر آمادگی جسمانی داوران ما را با داورانی که در یورو قضاوت می کنند، مقایسه کنیم، متوجه می شوید که داوران ایران از این نظر مشکل زیادی دارند.

مظفری افزود: موضوع دیگری که در داوری در فوتبال ایران تاثیر منفی داشته، تعداد بالای داوران است که ضربه بزرگی به داوری ما می زند. وقتی تعداد داوران این قدر زیاد است، طبیعتا یک داور باید چند هفته از قضاوت دور باشد و این موضوع، اتفاق خوبی برای داوران نیست.

او درخصوص استفاده سیستم داور ویدیویی برای فوتبال ایران به خبرنگار برنا گفت: به نظر من نباید در این شرایط اصلا به VAR فکر کرد. اگر ما از همین امروز به دنبال استفاده از این سیستم باشیم و زیرساخت هایمان هم فراهم شود، حداقل یک سال زمان نیاز داریم. به عنوان مثال کلاس های آموزشی و توجیهی برای داوران، بین 6 تا 9 ما زمان نیاز دارد و به اعتقاد من در این شرایط نمی توانیم اصلا به VAR فکر کنیم. 

داور سابق فوتبال ایران با اشاره به حساسیت بالای قضاوت داوران در لیگ برتر تاکید کرد: توصیه من به داوران و کمیته داوران در هفته های پایانی لیگ این است که فورا تعداد داوران حاضر در لیگ را کم کرده و برای بازی های باقی مانده کلاس های توجیهی برای روح و روان آنها برگزار کنند تا این تعداد محدود داوران با اعتماد به نفس کامل برای هفته های پایانی آماده قضاوت شوند. الان موقعیت استثنایی برای فوتبال است و زمان مناسبی برای تجربه اندوزی برای داوران نیست. همه بازی های باقی مانده از اهمیت بالایی برخوردار است و داوران باید بهترین قضاوت ها را داشته باشند. 4

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز