بازی‌های المپیک توکیو؛

ماموریت دشوار تکواندو در توکیو/ موفقیت در المپیک دور از دسترس نیست

۱۴۰۰/۰۴/۱۹ - ۲۳:۰۱:۰۲
کد خبر: ۱۲۰۴۷۱۳
ماموریت دشوار تکواندو در توکیو/ موفقیت در المپیک دور از دسترس نیست
تیم ملی تکواندو کشورمان امیدوار است در المپیک توکیو نتایج خوبی را بگیرد.

به گزارش برنا؛ کمتر از دو هفته دیگر سی و دومین دوره بازیهای المپیک با یک سال تاخیر به دلیل شیوع ویروس کرونا به میزبانی توکیو برگزار خواهد شد. تیم ملی تکواندو کشورمان نیز این روزها در تمرینی مشترک با تیم ملی اردن خود را  جهت حضور هرچه بهتر در مهمترین رقابت ورزشی جهان آماده می کند. بر اساس سهمیه های به دست آمده تکواندو ایران با سه ورزشکار در بازیهای المپیک توکیو حاضر خواهد شد. میرهاشم حسینی، آرمین هادی پور در بخش مردان و ناهید کیانی که موفق شد از طریق مسابقات قاره‌ای صاحب سهمیه شود سه نماینده شاخص تکواندو ایران در توکیو خواهند بود.

رشته تکواندو به صورت رسمی از سال 2000 و همزمان با المپیک سیدنی وارد بازیهای المپیک شد. در پنج دوره برگزاری این رقابتها تا به امروز تکواندو ایران موفق به کسب دو مدال طلا، یک نقره و سه برنز شده است تا پس از کشتی و وزنه برداری در جایگاه سوم از لحاظ رشته های مدال آور ایران در بازیهای المپیک مورد توجه قرار بگیرد. تکواندو ایران همچنین دو عنوان قهرمانی جهان، 6 نایب قهرمانی و 2 سومی در رقابت های قهرمانی جهان را در کارنامه دارد. هادی ساعی با کسب دو مدال طلا در سالهای 2004 و 2008 و یک مدال برنز در المپیک 2000 سیدنی پر افتخارترین ورزشکار المپیکی ایران است. محمد باقری معتمد، یوسف اکبری، کیمیا علیزاده نیز جزو ورزشکارانی هستند که در ادوار گذشته المپیک تیم ملی ایران را صاحب مدال کردند.

637615128570491317women-olympic (2)

رقابتهای تکواندو در بازیهای المپیک توکیو از روز 2 مردادماه سال جاری به مدت 4 روز در سالن "ماکوهاری مسه" برگزار می‌شود. ناهید کیانی هوگوپوش وزن 57- کیلوگرم و تنها نماینده زن تکواندو ایران در بازی‌های المپیک توکیو است که در روز دوم (یکشنبه - 3 مردادماه) رقابت‌های تکواندو به شیاپ‌چانگ می‌رود. کیانی که از طریق مسابقات کسب سهمیه در قاره آسیا سومین سهمیه تکواندوی ایران را به خود اختصاص داده بود شرایط مناسبی در رنک جهانی ندارد. کیانی در  آخرین رنکینگ المپیکی ها قرار دارد و با این اوصاف باید یک بازی بیشتر در قیاس با سایر رقبایش انجام دهد. نکته جالب توجه در رنک کیانی مسابقه حساس او در بازی نخست مقابل کیمیا علیزاده تنها مدال اور زن ایران در رقابت های المپیک است که این دوره در غالب تیم پناه جویان در توکیو بازی خواهد کرد. ناهید کیانی پیش از این مدال برنز بازیهای آسیایی جاکارتا و طلای بازیهای کشورهای اسلامی را در کارنامه خود دارد و حالا با توجه به شرایط دشوار از لحاظ رنک و انجام یک بازی جذاب ولی در عین حال بسیار حساس باید دید چه نتیجه را در مهمترین آوردگاه ورزشی رقم خواهد زد.

637611759757089539olympic 2020(78)

آرمین هادی پور، نماینده وزن 58- کیلوگرم و میرهاشم حسینی در وزن 68- کیلوگرم دو چهره جوان تکواندوی مردان ایران در المپیک 2020 توکیو خواهند بود. هادی پور، یکی از امیدهای مسلم ایران در المپیک در فاصله پنج مانده به آغاز بازیها در توکیو، دچار مصدومیت شدیدی شد مصدومیتی که هر چند در این فاصله با پشت سر گذاشتن دوران درمان روند بهتری دارد اما بازهم ممکن است شرایط دشواری را برای او در المپیک رقم بزند. نماینده وزن 58- کیلوگرم تکواندو کشورمان سال گذشته در حین تمرینات دچار پارگی رباط صلیبی شد اما به علت زمان اندک تا المپیک و از دست دادن این رقابت ها نتوانست جراحی کند. او اخیرا با همین مصدومیت موفق شد مدال برنز رقابت های قهرمانی آسیا را که به میزبانی بیروت برگزار شد را از آن خود کند.

میرهاشم حسینی، دیگر تکواندوکار ایرانی حاضر در توکیو که پیش از این روند سختی را به دلیل کارشکنی های سفارت انگلیس در رقابتهای قهرمانی جهان برای گرفتن سهمیه المپیک پشت سر گذاشت، همواره در رویدادهای مهم ورزشی با عبور از رقبای نامدار خود بارها شایستگی خود را برای قرار گرفتن روی سکوی المپیک نشان داده است. نماینده وزن 68- کیلوگرم ایران هرچند در المپیک توکیو با سخت ترین قرعه مواجه شده است اما او با کسب مدال طلا در مسابقات جهانی سال 2017، طلای بازیهای آسیایی جاکارتا و ...  بارها برای تکواندو ایران افتخار آفرینی کرده است. حالا باید منتظر ماند و دید آیا میرهاشم با این شرایط دشوار می تواند ماموریت خود را در مدال آوری برای کاروان ایران به خوبی به سرانجام برساند یا خیر. 5/5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز