افشین بیابانگرد در گفت‌وگو با خبرگزاری برنا:

فرنگی‌کاران ایران شایسته کسب مدال‌ المپیک هستند/ برای دوره بعد بازی‌ها باید از خیابان کشتی‌گیر جمع کنیم!

۱۴۰۰/۰۴/۲۲ - ۰۷:۲۴:۳۳
کد خبر: ۱۲۰۴۷۵۴
فرنگی‌کاران ایران شایسته کسب مدال‌ المپیک هستند/ برای دوره بعد بازی‌ها باید از خیابان کشتی‌گیر جمع کنیم!
پیشکسوت کشتی فرنگی کشور گفت: فرنگی‌کاران ما شایسته کسب مدال‌های خوشرنگ در المپیک هستند.

افشین بیابانگرد، ملی‌پوش سابق کشتی فرنگی، درباره پیش‌بینی خود از نتیجه احتمالی فرنگی‌کاران در المپیک توکیو در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا اظهار کرد: از دید من هر 5 کشتی گیر المپیکی ما بهترین وزن خودشان هستند حالا فارغ از اینکه چگونه برای حضور در این میدان مهم انتخاب شدند. المپیک جای بهترین هاست اینطور نیست که فقط ایران بخواهد کشتی گیران خوب خود را اعزام کند، بنابراین کسی در این میدان بزرگ و مهم موفق می شود که تلاش زیادی داشته باشد و با هدف وارد مسابقات شود. بحث کرونا و محدودیت های تمرینی برای همه بود و امیدوارم که فرنگی کاران ما در این فرصتی که داشتند بتوانند آمادگی لازم را کسب کرده باشند.

او اضافه کرد: هر 5 نماینده ما در این دوره شانس کسب مدال دارند اما بحث مدال طلا کاملا با سایر رنگ ها فرق دارد. نقره و برنز تا حدی زیادی برای المپیکی های ما دست یافتنی هستند اما رسیدن به مدال طلا همیشه دشوار بوده است. با این حال فرنگی کاران ما به ویژه محمد علی گرایی این شایستگی را دارند که به این مهم دست یابند. برای هر 5 کشتی گیرمان آرزوی موفقیت دارم.

بیابانگرد با اشاره به پاداش پرداخت شده به ملی‌پوشان قبل از المپیک توسط محمد بنا گفت: پرداخت پاداش به المپین ها قبل از اعزام یک روش معمول است. این اقدامات 100درصد از نظر روحی برای تیم موثر است. هرچند که این مبلغ ها در قیاس با رقم هایی که در رشته ای مانند فوتبال، والیبال و ... رد و بدل می شود بسیار ناچیز است اما به شدت به کشتی گیران کمک می کند.  نوروزی اخیر قول پاداش داده و بنا هم قبل از اعزام مبلغی را پرداخت کرده است. این کارها خوب است و اثرگذار ولی این گونه کارها برای پیشرفت این رشته و موفقیت ورزشکاران در مسابقات وظیفه فدراسیون و مسئولین ورزش است.

او خاطرنشان کرد: امیدوارم پس از المپیک مسئولین کشتی انتخابی ها و مسابقات داخلی را جدی بگیرند. با این شرایط برای المپیک بعدی باید از خیابان کشتی گیر جمع کنیم. اگر یکبار در المپیک نتیجه نگیریم هیچ اتفاقی رخ نمی‌دهد. مگر دوره قبل نتیجه نگرفتیم مشکلی پیش آمد؟ باید آینده نگر باشیم تا در المپیک و مسابقات مهم بعدی با مشکل مواجه نشویم. 3/5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز