مدیرکل دفتر بین الملل وزارت ورزش و جوانان :

توسعه ورزش بانوان ایران بی نظیر بوده است/ در زمینه دیپلماسی ورزشی باید به کمک همه دستگاه های سیاست گذار، اجرایی و تبلیغاتی، کار بیشتری انجام دهیم

۱۴۰۰/۰۴/۱۹ - ۱۷:۲۴:۰۷
کد خبر: ۱۲۰۴۷۷۶
توسعه ورزش بانوان ایران بی نظیر بوده است/ در زمینه دیپلماسی ورزشی باید به کمک همه دستگاه های سیاست گذار، اجرایی و تبلیغاتی، کار بیشتری انجام دهیم
فرشید طهماسبی گفت: در زمینه توسعه ورزش بانوان در ایران بعد از انقلاب اسلامی بی نظیر کار شده است

به گزارش برنا؛ فرشید طهماسبی در نشست هم اندیشی و هم افزایی نهادها و دستگاه های اجرایی برای توسعه ورزش گفت: در بحث دیپلماسی ورزشی تلاش های فراوانی در تمامی حوزه ها صورت گرفته است اما باتوجه به پتانسیل موجود برای توسعه دیپلماسی ورزشی باید فعالیت های بیشتر و اثرگذارتری داشته باشیم.

مدیر کل دفتر بین الملل وزارت ورزش و جوانان با اشاره به ظرفیت های بالای ورزش بانوان تصریح کرد: در زمینه توسعه ورزش بانوان در ایران بعد از انقلاب اسلامی کم نظیر نه، بلکه بی نظیر کار شده است که باید در این راستا تبلیغات بیشتری صورت بگیرد.

او  ادامه داد: وقتی تعداد رشته های فعال ورزش بانوان در آمریکا و ایران را بررسی می کنیم متوجه می شویم که تا چه میزان فعالیت ورزش بانوان در ایران گسترش یافته تا جایی که نه تنها در کشورمان محدودیت وجود ندارد بلکه در بسیاری از رشته ها در بانوان از جمله رشته های تیراندازی، رزمی و کبدی قهرمان آسیا و جهان هستیم، این در حالی است که ما در برخی از رشته های رزمی که از کشورهای دیگر به ایران وارد شده، پیشگام هستیم و تقریبا بانوان هیچ محدودیتی برای حضور در ورزش های همگانی و قهرمانی در عرصه بین الملل ندارند .

فرشید طهماسبی گفت: وقتی تصویر یک خانم در حال بازی چوگان به نمایش در می آید، نمادی از چند مفهوم تمدنی، اسلامی و دینی به منصه ظهور می رسد و باید بپذیریم توسعه ورزش بانوان در سطح بسیار خوبی اتفاق افتاده است.

مدیرکل دفتر بین الملل وزارت ورزش و جوانان با اشاره به فرازهایی از سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص دیپلماسی گفت: رهبر فرزانه انقلاب سه اصل عزت، حکمت و مصلحت را در دیپلماسی مورد تاکید قرار داد که باید این اصول مهم بیش از پیش اجرایی شوند.

 او  تاکید کرد: باید توجه کنیم که سیاست خارجی و دیپلماسی یک تفاوت اساسی با یکدیگر دارند، به طوری که سیاست خارجی دربرگیرنده اهداف هر کشور است و دیپلماسی، ابزاری برای رسیدن به آن اهداف است.

او  برگزاری دوره های آموزش زبان انگلیسی و دیپلماسی ورزشی برای روسای فدراسیون ها را از اقدامات خوب و در حال اجرای وزارت ورزش و جوانان دانست و ابراز امیدواری کرد که با بهره گیری از ظرفیت های موجود در زمینه توسعه دیپلماسی ورزشی، اتفاقات خوبی برای پیشرفت ورزش کشور رخ دهد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز