علی آقامیرزایی:

تلاش می‌کنم در جمع ۸ نفر برتر المپیک باشم

۱۴۰۰/۰۴/۲۰ - ۱۳:۳۱:۳۲
کد خبر: ۱۲۰۵۱۶۳
تلاش می‌کنم در جمع ۸ نفر برتر المپیک باشم
علی آقامیرزایی گفت: با وجود آمادگی مناسب، رقابت در المپیک توکیو بسیار سخت است اما تلاش می‌کنم در جمع برترین‌های رشته خود قرار گیرم.

به گزارش برنا، علی آقامیرزایی، قایقران المپیکی کشورمان در گفت و گو با روابط عمومی کمیته ملی المپیک اظهار کرد: پس از پشت سر گذاشتن مسابقات آسیایی و کسب سهمیه  المپیک، در حال حاضر در هفتمین هفته تمرینات پرفشارم هستم، خدا را شکر در شرایط بدنی، رکوردی و تایمی خوب و قابل قبولی از دیدگاه مربیان قرار دارم و امیدوارم که در المپیک بتوانم نتیجه خوبی بدست بیاورم.

وی افزود: بدلیل شیوع ویروس کرونا از فروردین ۹۹ اردوها تعطیل شد و همه ملی پوشان در منازلشان تمرین می کردند، من نیز اکثر  تمریناتم  از قبیل بدنسازی و کار با دستگاه های شبیه ساز قایقرانی را در منزل پیگیری کردم و با توجه به شرایطی که از لحاظ منابع آبی در بندرانزلی موجود است تمرینات پاروزنی را بصورت انفرادی و جدا از باشگاه و هیئت قایقرانی در تالاب انزلی و بر اساس برنامه ای که آقای اقلیمی مربی برایم ارسال می کرد، انجام می دادم.

آقامیرزایی ادامه داد: از سال ۲۰۱۹ هیچ مسابقه ای شرکت نکرده بودم و هیچ آنالیز و شناختی از حریفانم نداشتم اما خداروشکر با تمرینات فشرده و تلاش فراوان توانستم در  مسابقات کسب سهمیه المپیک حضور پیدا کنم و مقام اول را از  آن خود کنم، از این بابت خدا را شاکرم.

قایقران المپیکی درباره شناخت حریفان اظهار کرد: از آنجاییکه اکثر کسانیکه در المپیک حضوردارند اروپایی هستند و تنها رقیب آسیایی ام چینی است و من نیز از سال ۲۰۱۷ در تک نفره هزارمتر هیچ مسابقه ای در کنار رقبای اروپایی نداشتم و بعد از چند سال آن هم در میدان بزرگ المپیک قرار است کنار حریفان اروپایی پارو بزنم کار بسیار سختی پیش رو دارم.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه شرایط مسابقه برای اروپایی ها بیشتر فراهم بود، محک بهتری خوردند و  در جریان تایم هایی که به ثبت رساندند، هستیم و تایم هایشان را آنالیز کردیم؛ به هرحال روز مسابقه شرایط متفاوت است و بحث رقابت در المپیک است و تمام قایقرانانی که در این رویداد بزرگ حضور دارند از لحاظ تایمی اختلاف چندانی با هم ندارند وامیدوارم بتوانم رکورد و نتیجه خوبی بدست بیاورم.

آقامیرزایی درباره حمایت کمیته ملی المپیک پس از کسب سهمیه المپیک گفت: کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش تمام تلاششان را برای فراهم کردن بهترین امکانات کرده اند، البته متاسفانه باتوجه به فرصت کمی که تا المپیک داریم امکان اردو در خارج از ایران فراهم نشد و در دریاچه آزادی تمرین میکنیم ؛ بدون شک اردوهای برون مرزی در کسب آمادگی بیشتر،  بسیار موثر بود اما من دیگر ذهنم را درگیر این  مسائل نمی کنم و فقط تمرکزم بر این است که با تمام قدرت تمریناتم را ادامه دهم و به آمادگی صد در صد برسم.

قایقرانی اعزامی به المپیک توکیو گفت: از آنجاییکه شعار کاروان "همه برای ایران" است من بعنوان عضو کوچکی از این کاروان دوست دارم با نتیجه خیلی خوب به هدفم که حضور در فینال A مسابقات یا ۸ تیم برتر است، برسم و ثابت کنم با همه مشکلات و محدودیت هایی که نسبت به سایر تیم ها داشتیم محدودیت مانع رسیدن به نتیجه مطلوب ما نخواهد بود.

وی افزود: اگر بخواهم واقع بینانه نتایج را پیش بینی کنم، امکان کسب مدال در المپیک نیست و بهترین حالت حضور بین ۸ تیم برتر است، مگر اینکه برای سال های آتی توجه به قایقرانی بیشتر شود چراکه بچه های ایران بارها با رکوردهایی که در مسابقات جهانی زده اند، توانایی شان را ثابت کرده اند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز