احمد جمشیدیان در گفت‌وگو با خبرگزاری برنا:

مشخص شد استقلال تنها حریف سرسخت پرسپولیس است/ انگیزه بالای آبی‌‌پوشان دلیل بردشان بود/ سرنوشت سپاهان دست خودش نیست

۱۴۰۰/۰۴/۲۶ - ۲۳:۱۰:۲۰
کد خبر: ۱۲۰۸۰۹۲
مشخص شد استقلال تنها حریف سرسخت پرسپولیس است/ انگیزه بالای آبی‌‌پوشان دلیل بردشان بود/ سرنوشت سپاهان دست خودش نیست
پیشکسوت باشگاه استقلال تهران گفت: تیم استقلال در دربی نسبت به پرسپولیس با انگیزه‌تر بود چون قهرمانی لیگ را از دست داده و چشم امیدش به قهرمانی جام حذفی است.

احمد جمشیدیان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا درباره دربی 96 اظهار داشت: بعد از مدتها دربی خوبی ندیدیم و بازی بسیار کسل کننده بود و دو تیم توقعات را برآورده نکردند. فرهاد مجیدی با توجه به اینکه استقلال قهرمانی لیگ را از دست داده می دانست این دربی مهم ترین بازی فصل برای او و استقلال است. به همین دلیل با احتیاط وارد بازی شد اما دلیل اینکه پرسپولیس محتاط بود را نمی دانم. شاید پرسپولیس به این دلیل که قهرمانی لیگ را در مشت دارد می خواست بی گدار به آب نزند و حتی روی بازیکنان مصدوم ریسک نکرد و آنهایی را هم که در جریان بازی با مصدومیت مواجه شدند تعویض کرد. در مجموع دو تیم محتاط بودند و شاید اگر قبل از بازی گفته می شد بروید و پنالتی بزنید هر دو استقبال می کردند. ضربات پنالتی هم شانسی است و در نهایت تیمی که تمرکز و شانس بیشتری داشته باشد می تواند در این ضربات موفق باشد. روند بازی در 120 دقیقه طوری بود که جنگ اصلی در میانه میدان وجود داشت و نمی شود گفت کدام تیم بیشتر سوار بر بازی بود اما استقلال موقعیت بهتری برای گلزنی داشت.

او ادامه داد: استقلال در دربی نسبت به پرسپولیس با انگیزه تر بود چون همانطور که گفتم قهرمانی لیگ را از دست داده و چشم امیدش به قهرمانی جام حذفی است. حالا هم با توجه به حذف سپاهان به نظر می رسد که راه استقلال برای قهرمانی در این جام هموارتر شده است. البته انگیزه بالای استقلالی ها در دربی منجر به افزایش کیفیت آنها نشده بود بلکه شاگردان مجیدی فقط انگیزه بردن داشتند و فشار زیادی در نود دقیقه به پرسپولیس وارد نکردند و وقتی هم که بازی به پنالتی کشیده شد برای استقلالی ها حکم مرگ و زندگی را داشت و همین باعث شد که آنها با انگیزه بالاتری به استقبال ضربات پنالتی بروند. استقلال در جام حذفی پنجره بازی روبروی خود می بیند خصوصا فرهاد مجیدی که دوست دارد حالا با توجه به قطعی شدن کسب سهمیه در لیگ در جام حذفی قهرمان شود و کارنامه موفق خود را در فصل جاری با یک قهرمانی کامل کند.

هافبک اسبق استقلال افزود: شکست در دربی قبل و شرایط باشگاه انگیزه بازیکنان این تیم را برای پیروزی در دربی 96 بالاتر برده بود ولی به نظر من هیچ انگیزه ای برای تیم های فوتبال بالاتر از قهرمانی و کسب یک جام نیست. البته نمی خواهم ارزش برد استقلال در جام حذفی را لوث کنم اما چون مسیر پرسپولیس برای قهرمانی در لیگ هموار است طبیعی بود که استقلال تلاش بیشتری برای برد در دربی جام حذفی به خرج دهد. با این حال هم در دو دربی لیگ و هم در این بازی مشخص شد که تنها حریف سرسخت پرسپولیس در زمین بازی استقلال است. در وقت های اضافه دربی حذفی هم اگر موقعیتی برای دو تیم ایجاد شد به این دلیل بود که بازیکنان خسته بودند و اشتباهات فردی زیاد بود.

جمشیدیان درباره اینکه شانس قهرمانی پرسپولیس در لیگ بیشتر است یا سپاهان گفت: روی کاغذ بازی های سپاهان سخت تر است و شانس پرسپولیس بیشتر اما سرنوشت طلایی پوشان برای قهرمانی دست خودشان نیست. آنها علاوه بر پیروزی در هر 3 بازی پیش رو باید منتظر لغزش پرسپولیس باشند که البته به نظر می رسد 6 امتیاز 2 بازی با ماشین سازی و تراکتور را باید متعلق به پرسپولیس بدانیم ضمن اینکه سپاهان در همین هفته دیدار بسیار دشواری با پدیده خراسان دارد. پدیده ای که با توجه به قطعی شدن سهمیه استقلال و احتمال قهرمانی این تیم در جام حذفی امید زیادی دارد تا از طریق لیگ سهمیه آسیایی بگیرد. به نظر من محرم نویدکیا خیلی دوست داشت در دو بازی اخیرش با فولاد طی 10 روز گذشته یکی را حتما ببرد چون هم برد در لیگ و هم در جام حذفی می توانست سپاهان را در یکی از دو جام بطور قطعی مدعی کند ولی در نهایت شاگردان نویدکیا جام حذفی را بطور کامل از دست دادند و شانس شان در لیگ هم برای قهرمانی کم شد. بهرحال باید منتظر ماند و دید که در 3 هفته آینده لیگ چه اتفاقاتی رخ خواهد داد.

جمشیدیان در پاسخ به این سوال که آیا تا به اینجای کار به مجیدی نمره قبولی می‌دهد یا نه؟ گفت: در این باره دو بحث وجود دارد یکی اینکه باید ببینیم وقتی فرهاد مجیدی در اواسط فصل به استقلال برگشت هدف گذاری باشگاه چه بود و مدیرعامل و اعضای هیات مدیره از او چه خواستند؟ البته وقتی باشگاه به تعهدات خود در مقابل تیم عمل نکرده نمی تواند مجیدی را بازخواست کند اما به عنوان یک کارشناس و هوادار عملکرد مجیدی را مثبت می دانم. کسب سهمیه در لیگ، صعود از گروه مرگ در آسیا و رسیدن به جمع 4 تیم پایانی در جام حذفی اتفاقات خوبی هستند که مجیدی آنها را با استقلال رقم زده است. به جز یحیی که به دلیل قرار گرفتن در مسیر قهرمانی با پرسپولیس کارنامه مثبتی داشته در لیگ امسال عملکرد محرم نویدکیا و فرهاد مجیدی را نیز قابل قبول می دانم. 5

نظر شما