مهدی علی‌نژاد:

کرونا آسیب جدی به ورزش‌های آبی زد

۱۴۰۰/۰۴/۲۷ - ۱۱:۵۷:۵۲
کد خبر: ۱۲۰۸۳۸۷
کرونا آسیب جدی به ورزش‌های آبی زد
معاون ورزش قهرمانی از نامه نگاری با ادارات کل برای اولویت دادن به هیات‌های استانی برای واگذاری اماکن ورزشی و استخرها خبر داد.

به گزارش برنا، مهدی علی نژاد با اشاره به این موضوع گفت: دستگاه های نظارتی به شدت به این موضوع حساس هستند. به هر حال وزارت در کنار هیات ها است ولی به دلیل موانع قانونی در موارد این چنین کار راحت پیش نمی رود و باید اصلاح قانونی صورت بگیرد. تا زمانی که هیات ها، اماکن ورزشی استاندارد نداشته باشند عملا ورود به حوزه ترتیب قهرمان با دشواری های همراه است.

وی همچنین به تعطیلی استخرها به دلیل پاندمی کرونا اشاره کرد و گفت: در شرایطی که بحث درآمدزایی فدراسیون با تعطیلی استخرها دچار مشکل شده، حرکت به سوی جذب اسپانسر و حامیان مالی را جهت پیشبرد برنامه ها راهگشا است. وزارت ورزش با افزایش اعتبار فدراسیون شنا تلاش کردند تا عملا این بخش درگیر مسائل مالی نشود.

معاون وزیر ورزش تاکید کرد: کرونا آسیب جدی به ورزش های آبی زد چرا که حدود یکسال اکثر استخرهای کشور تعطیل بودند. استخرهای روباز در دسته بندی گروه یک قرار گرفتند تا بتوانند با شرایط ویژه ای باز باشند.ما پیگیری های برای استخردارها و باشگاه دارها انجام دادیم تا قریب به ۲۵۰ میلیارد ریال وام تعلق بگیرد. امکانی که وجود داشت این بود که به صورت حداقلی آسیب ها را جبران کند.

وی افزود: ورزش شنا و شیرجه و واترپلو پتانسیل خوبی دارد. در واترپلو کارهای خوبی انجام شده است. سوم بازی های آسیایی هستیم ولی در شنا و شیرجه نیاز به فعالیت گلخانه ای و سرمایه گذاری روی استعدادها داریم. مطمئنم بعد از کسب موفقیت در رشته های شنا شاهد جذب سرمایه بیشتر در این بخش خواهیم بود. بعد از یک دوره پنج ساله شاهد ورود دانش و اقبال عمومی هستیم. رضوانی توانمند و قهرمانان ارزنده است که این مسئولیت را بر عهده گرفته است اگر چنین فردی نتواند به اهداف خود برسد احتمالا سایر افراد هم توفیق نخواهند داشت. قطعا انتظارات از ایشان زیاد است. شنا یک ورزش عمومی در ایران است و ظرفیت های بالقوه زیادی دارد که به بهره گیری از پتانسیل بین بخشی می توان کارهای زیادی انجام داد.

رئیس فدراسیون شنا شیرجه و واترپلو اظهار داشت: زمینه تعامل بیشتر در مدیران دستگاه های صنعتی وجود دارد زیرا شنا در بین آحاد جامعه علاقه مندان زیادی دارد و با ایجاد منابع در این خصوص می توان کار گلخانه ای را پیش برد. امیدوارم با سرعت یافتن واکسیناسیون عمومی در کشور شاهد قطع کرونا باشیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز