مروری بر دیدارهای هفته پایانی لیگ دسته اول؛

اشک‌ها و لبخندها/ جشن صعود یا اندوه ناکامی؟!

۱۴۰۰/۰۴/۲۸ - ۰۰:۰۳:۰۵
کد خبر: ۱۲۰۸۵۹۰
اشک‌ها و لبخندها/ جشن صعود یا اندوه ناکامی؟!
هفته پایانی رقابت‌های لیگ دسته اول امشب در حالی به صورت همزمان در شهرهای مختلف ایران برگزار می‌شود که اوج حساسیت و رقابت را برای بالای جدولی‌ها شاهد هستیم.

به گزارش برنا؛ هفته سی ام لیگ دسته اول فوتبال در حالی امشب برگزار می شود که حساسیت و جذابیت این بازی ها به اوج رسیده و تلاش برای لیگ برتری شدن در آخرین هفته برای تیم های بالای جدولی انگیزه مهمی است که هرچه در توان دارند در بازی آخر خود در مستطیل سبز بگذارند.

این رقابت ها در حالی پیگیری می شود که در انتهای جدول انگیزه خاصی برای پایین جدولی ها وجود ندارد و تیم های چوکای تالش، نود ارومیه و گل ریحان با کسب کمترین امتیازات پیش از این با لیگ دسته اول خداحافظی کرده و راهی لیگ دسته دوم شدند تا جای خود را به تیم های دسته دومی دهند.

هرقدر در پایین جدول قرار نیست در روز پایانی اتفاق خاصی را شاهد باشیم جنگ مدعیان بالای جدول برای صعود دیدنی و تماشایی دنبال می شود و تیم های فجرسپاسی شیراز، هوادار و بادران تهران به ترتیب مدعیان صعود به لیگ برتر محسوب می شوند که از این 3 تیم، دو تیم در پایان بازی های این هفته جشن صعود می گیرند و یک تیم هم اشک ناکامی می ریزد.

بازگشت رویایی فجرسپاسی 

تیم ریشه دار و بازیکن ساز فجرسپاسی که در سال های گذشته چهره های سرشناسی را به فوتبال ایران معرفی کرد، در یک قدمی صعود به لیگ برتر قرار دارد. این تیم که حدود 8 سال پیش وداع تلخی با لیگ برتر داشت در هفته پایانی باید به مصاف گل ریحانی برود که سقوطش به دسته پایین تر مسجل شده و نتیجه این دیدار تاثیری در سرنوشت شان ندارد. شاگردان کلانتری در آستانه دیدار با گل ریحان با 57 امتیاز و تفاضل گل 17 از شانس زیادی برای قهرمانی در لیگ دسته اول و صعود به لیگ برتر برخوردار است.

هوادار جشن صعود می‌گیرد؟

شاگردان رضا عنایتی در تیم هوادار دیگر تیمی هستند که می توانند امشب جشن صعود برپا کنند. این تیم در حالی با 57 امتیاز در تعقیب فجر است که تفاضل 15+ را به ثبت رسانده است. این تیم در بازی پایانی فصل خود باید در دیداری خانگی روبروی شهرداری آستارا قرار بگیرد.

 کار سخت شاگردان روانخواه در انزلی!

شاگردان امیدرضا روانخواه در تیم بادران هم امتیاز با فجر و هوادار در تلاش هستند یکی از دو تیم صعود کننده به لیگ برتر لقب بگیرند که البته روی کاغذ شرایط سخت تری را در مقایسه با دو رقیب خود دارند.

این تیم هم مثل رقبایش 57 امتیازی است و با تفاضل گل 12+ رتبه سوم جدول را به خود اختصاص داده است اما موضوعی که شاید کار این تیم برای لیگ برتری شدن را نسبت به رقبایش سخت تر می کند، این است که بادرانی ها باید در بازی پایانی خود در دیداری خارج از خانه روبروی تیم ملوان به میدان بروند، دیداری که می تواند برای بادران بازی پردردسری باشد. 4

برنامه کامل بازی های این هفته از لیگ دسته اول به شرح زیر است: 

قشقایی شیراز - پارس جنوبی جم
ملوان بندر انزلی - بادران تهران
آرمان گهر - چوکا تالش
رایکا بابل - خوشه طلایی ساوه
خیبر خرم‌آباد - نود ارومیه
استقلال خوزستان - مس کرمان
هوادار تهران- شهرداری آستارا
شاهین شهرداری‌ بوشهر - استقلال ملاثانی
گل ریحان البرز - فجرسپاسی شیراز
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز