پایان ماموریت داور بین‌المللی ایران در بلژیک؛

قریب: داوران ایرانی به تجربه بین‌المللی بیشتری نیاز دارند

۱۴۰۰/۰۴/۲۸ - ۱۱:۴۹:۳۲
کد خبر: ۱۲۰۸۹۶۰
قریب: داوران ایرانی به تجربه بین‌المللی بیشتری نیاز دارند
فدراسیون جهانی والیبال در حالی علیرضا قریب داور بین‌المللی ایران را برای قضاوت در رقابت‌های جهانی جوانان دختر (18 تا 27 تیرماه) به میزبانی مشترک هلند و بلژیک انتخاب کرد که نماینده شایسته ایران با 8 قضاوت در جریان این رقابت‌ها در کشور بلژیک، عملکرد قابل قبولی داشت.

به گزارش برنا، با اعلام فدراسیون جهانی والیبال، علیرضا قریب داور بین‌المللی ایران برای قضاوت در رقابت‌های جهانی جوانان دختر (18 تا 27 تیرماه) به میزبانی مشترک هلند و بلژیک انتخاب شد.

این رقابت‌ها در حالی شب گذشته به پایان رسید که نماینده ایران در بازی ایتالیا- بلاروس، لهستان- دومنیکن و بلژیک- رواندا به عنوان داور اول، در بازی ایتالیا- مصر و مصر- بلژیک به عنوان داور دوم قضاوت کرد و در سه بازی هم به عنوان داور ذخیره حضور داشت.

قریب با اشاره به شیوه قضاوتش در رقابت‌های جهانی جوانان دختر گفت: کارنامه داوری من در این دوره از رقابت‌ها، با 8 قضاوت شامل 3 داوری اول، 2 داوری دوم و 3 داوری ذخیره بسته شد و خدا را شکر قضاوت‌های خوبی داشتم اما معتقدم داوارن بین‌المللی ایران باید تجربه بیشتری در زمینه حضور و قضاوت در مسابقات بین‌المللی در رده‌های مختلف سنی داشته باشند تا بتوانند وجهه شایسته‌تری از توانایی داوران ایرانی در عرصه‌های بین‌المللی را به نمایش بگذارند.

از لحاظ دانش و قضاوت، داوران ایرانی هیچ‌‌چیز از داوران خارجی کم ندارند. تنها مشکلی که داوران ایرانی دارند، نداشتن تجربه کافی قضاوت در رقابت‌های بین‌المللی است.

او با اشاره به تمجید رئیس کمیته داوران اروپا از عملکردش در رقابت‌های بلژیک گفت: طی صحبتی که با رئیس کمیته داوران اروپا داشتم، از عملکرد من تقدیر و تمجید کرد. او معتقد بود تشخیص‌های خوبی دارم ولی برای پیشرفت بیشتر، باید استایل بدنی بین‌المللی را به عملکردم اضافه کنم. او همچنین تاکید کرد باید ارتباط قوی‌تری با داوران اروپایی برقرار کنم.

در مجموع رئیس کمیته داوران اروپا از عملکردم راضی بود و با این اوصاف امیدوارم سال آینده بتوانم رتبه B1 دنیا را کسب کنم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز