برگزاری چهل و سومین کمیسیون فرهنگی تربیت بدنی و ورزش کشور؛

احمدی: مسئولیت‌های فرهنگی در قانون وزارت ورزش و جوانان پررنگ دیده شده است

۱۴۰۰/۰۴/۲۸ - ۱۳:۳۹:۵۳
کد خبر: ۱۲۰۹۰۶۹
احمدی: مسئولیت‌های فرهنگی در قانون وزارت ورزش و جوانان پررنگ دیده شده است
چهل و سومین کمیسیون فرهنگی تربیت بدنی و ورزش کشور به ریاست سید عبدالحمید احمدی معاون امور فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان برگزار شد.

به گزارش برنا، سید عبدالحمید احمدی در چهل و سومین کمیسیون فرهنگی تربیت بدنی و ورزش کشور با اشاره به در پیش بودن سی و دومین دوره بازی های المپیک گفت: بازی های المپیک بزرگرین اوردگاه ورزش جهان محسوب می شود و تنها رویدادی است که برای حضور و رقابت در ان ،ورزشکاران باید مسیر سخت کسب سهمیه را طی کنند بنابراین حضور در چنین رویدادی عظیمی به نوبه خود یک موفقیت بزرگ است.

معاون امور فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان ادامه داد: کشور ما با وجود تنگناها و مشکلات سخت اقتصادی و تحریم ها توانست بیشترین سهمیه را با تعداد 68 نفر کسب کند که دو نفر از ورزشکاران بدلیل مشکلاتی که داشتند نتوانستند به مسابقات اعزام شوند اما انچه مسلم است کسب این تعداد سهمیه افتخار بسیار بزرگی است که در شرایط نابرابر کسب کردیم.

احمدی گفت: حضور در بازی های المپیک برای کاروان ورزشی ایران افتخاری بزرگ است چرا که بطور مثال از بین تعداد زیاد تیم های ملی والیبال و بسکتبال ،تیم های ایران در بین 12 تیم برار قرار دارند یا در شمشیربازی، ایران در بین 8 تیم برتر دنیاست و در همه رشته ها، بهترین ها و نخبه ترین ها سهمیه گرفته اند که حضور تک تک ورزشکاران ایران هم با افتخار و اقتدار همراه بوده است.

وی کسب یازده سهمیه برای ورزش بانوان را هم یک رکورد دانست و اظهار داشت: ورزش بانوان ایران در عرصه قهرمانی رشد بسیار خوبی پیدا کرده است و به امید خدا امیدوارم کاروان ورزشی ایران با سربلندی این رقابتها را سپری کند و بارها شاهد افتخارآفرینی و اهتزاز پرچم مقدس کشورمان در بازی های المپیک باشیم تا دل مردم کشورمان شاد شود.

سید عبدالحمید احمدی با بیان اینکه ،برنامه های ویژه فرهنگی برای بازی های المپیک در نظر داشتیم ،اظهار داشت: شیوع ویروس کرونا بسیاری از برنامه های فرهنگی کاروان ورزشی ایران را تحت تاثیر قرار داد اما در طول بازی های المپیک هم با رعایت الزامات بهداشتی برخی از برنامه ها با حضور مدیران ورزش کشورمان برگزار خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: اکنون با تصویب قانون وظایف،اختیارات و مسئولیت های وزارت ورزش و جوانان ،مسئولیت های فرهنگی وزارتخانه بسیار پررنگ دیده شده است و در قالب کمیسیون فرهنگی تربیت بدنی و ورزش کشور هم کارهای خوبی انجام شد که در روند توسعه فرهنگی ورزش کشور موثر خواهد بود .

سید عبدالحمید احمدی ،تصویب نظامنامه فرهنگی ورزش کشور در شورای عالی انقلاب فرهنگی و سند ترویج فرهنگ ورزش همگانی در شورای فرهنگ عمومی کشور را اقدام مناسبی برای توسعه فرعنگی ورزش و حرکت در راستای ارتقا سطح سلامتی مردم دانست و اضافه کرد: در بخش ورزش روستایی هم با احداث 2500 زمین چمن مصنوعی و افتتاح بیش از 7 هزار خانه ورزش روستایی اتفاقات بسیار خوبی رخ داد.

معاون وزیر ورزش و جوانان گفت: در حوزه اقدامات خیرخواهانه ،جامعه ورزش کشور در حوادثی چون زلزله ،سیل و کرونا مشارکت گسترده و موثر داشت و در این زمینه مسیر بسیارافتخار امیزی را جامعه ورزش در مشارکت اجتماعی با همکاری و محوریت فدراسیون ها طی کرد.

وی از مشارکت خیران در عرصه ورزش و همچنین احداث موزه ملی ورزش ،المپیک و پارالمپیک و همچنین اجرای پروژه تاریخ شفاهی ورزش کشور از دیگر اقدامات خوب ورزش کشور در عرصه فرهنگی نام برد.

در چهل و سومین کمیسیون فرهنگی تربیت بدنی و ورزش کشور،برنامه ارتقا وضعیت هواداران فوتبال و طرح تربیت مربی فرهنگ پهلوانی و اخلاق ورزشی بحث و بررسی صورت گرفت.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز