بازی‌های المپیک توکیو؛

صداقت پشت خط آتش در توکیو

۱۴۰۰/۰۵/۰۳ - ۰۸:۲۳:۱۲
کد خبر: ۱۲۱۱۰۵۶
صداقت پشت خط آتش در توکیو
نماینده تیرانداز ایران امروز در ادامه رقابت‌ها در المپیک توکیو در ماده 10 متر تپانچه بادی در خط آتش قرار گرفت.

به گزارش برنا، مهیار صداقت، دومین نماینده تیرانداز ایران امروز در مرحله مقدماتی در ماده ۱۰ متر تفنگ بادی همراه ۴۶ تیرانداز در خط آتش ایستاد.  صداقت که نخستین حضور خود را در المپیک تجربه می کند در خط ۱۶ تیر خود را شلیک می کند.  صداقت در صورت صعود به فینال، ساعت ۱۵:۳۰ به وقت محلی در پشت خط آتش قرار می گیرد  صداقت در هر ۳ ماده تفنگ بادی، خفیف و میکس مسابقه می دهد.

هانیه رستمیان هم صبح امروز در ماده ۱۰ مترتفنگ بادی در خط پنج شلیک خود را آغاز کرد که در نهایت با کسب جایگاه دهمی از راهیابی به فینال باز ماند.  روز گذشته ‌‌نخستین دور از رقابت های تیراندازی در حالی آغاز شد که جواد فروغی در تپانچه بادی ۱۰ متر با کسب نشان طلا نخستین مدال کاروان ایران در توکیو و نخستین مدال تیراندازی در ادوار تاریخ المپیک را تصاحب کرد

فاطمه کرم‌زاده و آرمینا صادقیان در ماده تفنگ بادی زنان به ترتیب در رده‌های بیست و سوم و سی ام ایستادند و از رسیدن به فینال بازماندند.

اما ادامه رقابت های تیراندازی در روزهای آینده:

سه شنبه ۵ مردادماه/ مقدماتی و فینال میکس تپانچه ۱۰ متر و مقدماتی و فینال میکس تفنگ بادی ۱۰ متر
پنجشنبه ۷ مردادماه/ مقدماتی تپانچه ۲۵ متر زنان مرحله دقت
جمعه ۸ مردادماه/ مقدماتی مرحله سرعت و فینال تپانچه ۲۵ متر زنان
شنبه ۹ مردادماه/ مقدماتی و فینال ۳ وضعیت زنان
دوشنبه ۱۱ مردادماه/ مقدماتی و فینال تفنگ ۳ وضعیت مردان

تیراندازی در این دوره با ۶ سهمیه چهار زن و ۲ مرد به این المپیک راه یافتند که نجمه خدمتی دومین حضور خود در این آوردگاه جهانی تجربه کرد.  کاروان ایران تاکنون یک مدال طلا در تیراندازی کسب کرده است.

ایران در المپیک ریو ۲۰۱۶ با کسب سه طلا و یک نقره و چهار برنز در وزنه‌برداری، تکواندو، کشتی در جایگاه بیست و پنجم ایستاد.

این بازی‌ها به دلیل شیوع کرونا با یک سال تاخیر اول مردادماه ۱۴۰۰ - ۲۳ جولای ۲۰۲۱ در ۳۳ رشته و ۳۹۹ ماده به میزبانی ژاپن آغاز شد. ژاپن پیش از این میزبان المپیک ۱۹۶۴ بوده است.

ایران در سی و دومین دوره بازی‌ها المپیک ۶۸ سهمیه (۱۱ زن و ۵۷ مرد) در ۱۶ رشته ورزشی کسب کرده که در نهایت با ۶۶ ورزشکار ( ۱۰ زن و ۵۶ مرد) راهی توکیو شد.

نظر شما
پرونده ویژه