تیمور غیاثی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری برنا:

دوومیدانی‌‌کاران عملکرد قابل دفاعی نداشتند/ تفتیان همین که رکورد آخر خود را تکرار کند، کار بزرگی کرده است

۱۴۰۰/۰۵/۰۸ - ۲۳:۱۰:۲۰
کد خبر: ۱۲۱۳۴۷۹
دوومیدانی‌‌کاران عملکرد قابل دفاعی نداشتند/ تفتیان همین که رکورد آخر خود را تکرار کند، کار بزرگی کرده است
کارشناس دوومیدانی کشور گفت: دوومیدانی‌کاران در المپیک توکیو عملکرد قابل دفاعی نداشتند.

به گزارش برنا؛ در هفتمین روز بازی های المپیک توکیو، احسان حدادی ملی‌پوش پرتاب دیسک از ساعت 5:15 در گروه A که 16 نفر حضور داشتند، رقابتش را انجام داد. وی در پرتاب اول رکورد 58.48 متر و در پرتاب دوم رکورد 58.98 متر را به ثبت رساند. حدادی در تلاش سوم خود خطا کرد تا در نهایت رکورد 58.98 برایش به ثبت برسد. حدادی بدین ترتیب در رده چهاردهم این گروه قرار گرفت و شانس حضور در فینال را از دست داد. پرتاب دیسک در دو گروه 16 نفری انجام می‌شود و 12 نفر از کسانی که بالاتر از 66 متر پرتاب کنند و یا بهترین رکورد را داشته باشند (در مجموع هر دو گروه)، گام به مرحه فینال می‌گذارند. حدادی در مجموع نیز در بین 26 پرتابگر در رده 26 قرار گرفت.

فرزانه فصیحی دونده 100 متر کشورمان نیز از ساعت 4:37  در گروه 2 با حریفانی از عربستان، نپال، کویت، گوام، چین تایپه، موناکو، مالزی و لائوس رقابت کرد و با رکورد 11.76 ثانیه در رده نخست ایستاد و از مرحله مقدماتی راهی دور اول مسابقات شد. فصیحی با صعود به دور اول، از ساعت 8:01 رقابتش را در گروه 3 انجام داد و با رکورد 11.79 ثانیه در بین 8 دونده در رده آخر ایستاد و از صعود به نیمه نهایی بازماند. فصیحی در پایان رقابت درو اول در همه گروه‌ها، در بین 54 شرکت کننده در رده 50 قرار گرفت.

تیمور غیاثی، پیشکسوت دوومیدانی، درباره عملکرد نمایندگان دوومیدانی کشورمان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا اظهار کرد: متاسفانه روز خوبی برای دوومیدانی ایران در بازی های المپیک رقم نخورد. فرزانه فصیحی ابتدا در مرحله مقدماتی زیر گروهی موفق شدند خیلی راحت بالا بیایند ولی در ادامه نتوانستند عملکرد قابل قبولی را داشته باشند البته این نتیجه قابل پیش‌بینی هم بود. احسان حدادی هم که متاسفانه انتظارات را برآورده نکرد، البته یکسری مصدومیت‌ها داشت و اخیرا هم چند جراحی را پشت سر گذاشته بود‌ و همه این نتایج نیاز به بررسی و جلسات پرسش و پاسخ نیاز دارد. حدادی تنها امید ما بود که نتوانست دوومیدانی را این بار صاحب مدال کند.

او با اشاره به شرایط حسن تفتیان نیز گفت: وضعیت سومین نماینده ما خیلی بهتر از دو نماینده دیگرمان نیست. سال ها هم وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون کمک شایانی برای آماده سازی این ورزش کردند اما اگر عملکرد اخیر او را بررسی کنیم می‌بینیم که هیچ پیشرفتی نداشتند. به نظرم همین که تفتیان بتواند آخرین رکورد خود را در المپیک را هم تکرار کند، کار بزرگی کرده است. 3

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز