بررسی ترین‌های لیگ برتر بیستم؛

پرسپولیس همه رکوردها را درو کرد/ آمار ناامیدکننده برای سقوط کرده‌ها

۱۴۰۰/۰۵/۰۹ - ۲۳:۰۱:۰۲
کد خبر: ۱۲۱۳۹۱۳
پرسپولیس همه رکوردها را درو کرد/ آمار ناامیدکننده برای سقوط کرده‌ها
لیگ بیستم با تمام فزار و فرودهایش به پایان رسید.

به گزارش برنا؛ لیگ برتر در دوره بیستم در حالی به پایان رسید که آمار و اعداد و ارقام جذابی در 480 بازی برگزار شده در 30 هفته این رقابت ها به ثبت رسید تا بالاخره قطار لیگ بیستم به ایستگاه پایانی اش برسد.

در این گزارش مروری بر "ترین های" لیگ برتر در دوره بیستم داریم و آمار جذاب تیم ها را با هم مرور می کنیم:

پرسپولیس؛ همه رکوردها برای تیم یحیی!

شاگردان یحیی گل محمدی در حالی در روز پایانی این رقابت ها جام را در اتفاقی تکراری در سال های اخیر مال خود کردند که به جز یک آمار، همه رکوردها را به نام خود به ثبت رساندند. پرسپولیس در حالی با قهرمانی در این فصل گلات قهرمانی را به دست آورد که به طور مشترک با سپاهان با 19 پیروزی بیشترین برد را به خود اختصاص داده بود. این تیم با یک شکست برابر آلومینیوم اراک به رکورد یک باخت در این فصل دست پیدا کرد. پرسپولیس با 14 گل کمترین گل خورده را داشت و با 33+ بهترین تفاضل گل را به دست آورد و در نهایت با کسب بیشترین امتیاز (67 امتیاز) به کار خود در این فصل پایان داد. پرسپولیس در ثبت این فصل تنها آمار بیشترین گل زده را به دست نیاورد.

سپاهان حریف پرسپولیس نشد!

سپاهان که در کورس با پرسپولیس از قافله جاماند، در حالی همراه این تیم بیشترین پیروزی را به دست آورد که با به ثمر  رساندن 53 گل بهترین خط حمله لیگ را داشت. این در شرایطی بود که سجاد شهباززاده با به ثمر رساندن 20 گل، بهترین مهاجم ایران در لیگ بیستم شد. سروش رفیعی هافبک سپاهانی ها نیز با 9 پاس گل برترین پاسور لیگ برتر لقب گرفت.

رکورد جالب برای شاگردان نکونام

تیم جواد نکونام در حالی فصل را به پایان رساند که عنوان جالبی را به خود اختصاص داد. فولاد نکونام در این فصل با 14 تساوی بیشترین تساوی ها را در بین لیگ برتری ها کسب کرد. این آمار نشان می دهد فولادی ها نزدیک به نیمی از بازی هایش را با نتیجه تساوی به پایان رساندند.

شراکت دو تیم در آمار

گل گهر سیرجان و نساجی مازندران دو تیمی هستند که در یک آمار با هم شریک شده اند. این دو تیم در شرایطی لیگ را به پایان رساندند که با ثبت 6 تساوی بیشترین آمار تساوی در لیگ بیستم را از آن خود کرده اند.

آمار ناامیدکننده سقوط کرده‌ها

دو تیم سقوط کرده به لیگ دسته اول در حالی با لیگ برتر وداع داشته اند که آمار ناامیدکننده ای را به خود اختصاص داده اند. در این میان ماشین سازی که در هفته بیست و هفتم لیگ برتر و پس از بازی برابر فولاد سقوطش به دسته اول مسجل شد در 30 بازی اش در لیگ بیستم با 20 شکست بیشترین باخت را در کارنامه داشت. این تیم با 2 پیروزی کمترین باخت را در بین لیگ برتری ها به خود اختصاص داده و همراه سایپا با 19 گل زده ضعیف ترین خط حمله لیگ را داشتند. این تیم تبریزی با 52 گل خورده صاحب ضعیف ترین خط دفاع در لیگ بیستم هم شد. 4

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز