بررسی خط به خط خالق گلات در پایان لیگ بیستم؛

درخشش هشت‌پا به دستکش طلایی ختم شد/ حاشیه برای مرد بی‌حاشیه!

۱۴۰۰/۰۵/۱۲ - ۰۴:۰۷:۰۹
کد خبر: ۱۲۱۴۹۰۳
درخشش هشت‌پا به دستکش طلایی ختم شد/ حاشیه برای مرد بی‌حاشیه!
پرسپولیس در حالی در لیگ بیستم هم جام را بالای سر برد و گلات قهرمانی را در روز پایانی جشن گرفت که مجموعه این تیم در مستطیل سبز از درون دروازه تا نوک حمله عملکرد کم نوسان و کم اشتباهی را پشت سر گذاشتند.

به گزارش برنا؛ بررسی شرایط پرسپولیسی ها در لیگ بیستم را از خط دروازه آغاز می کنیم، جایی که حامد لک به عنوان یک دروازه بان شش دانگ و امتحان پس داده در لیگ قهرمانان آسیا، اولین تجربه لیگ برتری اش را با پرسپولیس را از لیگ بیستم استارت زد.

آزمون مهم برای لک

اگرچه در بدو حضور حامد لک در پرسپولیس انتقاداتی برای این انتخاب به سرمربی پرسپولیس وارد شد اما لک نشان داد حامدی متفاوت از سال های قبل بود. او در بدو حضور در جمع سرخ پوشان، در آزمونی مهم در لیگ قهرمانان در حالی انتخاب اول گل محمدی لقب گرفت که پرسپولیس با او تا فینال هم پیش رفت و اگر شانس با حامد یار بود با مهار کامل پنالتی در فینال کذایی برابر اولسان درخشش خود را در قفس توری سرخ ها رویارویی می کرد اما این اتفاق رخ نداد تا لک برای آزمون دیگری در لیگ برتر متمرکز شود.

استارت با سه دروازه‌بان

حامد لک، بوژیدار رادوشوویچ و امیرمحمد یوسفی دروازه بان هایی بودند که پرسپولیس فصل اخیر را با آنها شروع کرد و در نهایت با این گلرها به کار خود پایان داد. این در حالی بود که همان طور که قابل پیش بینی بود، با توجه به درخشش لک در آسیا، گل محمدی از او به عنوان گلر شماره یک استفاده کرد، دروازه بانی که به خوبی جواب این اعتماد را داد و توانست آمار جذابی را تا پایان فصل از خود به ثبت برساند.

درخشش هشت‌پا به دستکش طلایی ختم شد!

در 30 بازی پرسپولیس در لیگ بیستم، حامد لک در 29 دیدار حراست از دروازه پرسپولیس را برعهده داشت با ثبت 17 کلین شیت، رکورددار گلرهای ایران در لیگ امسال لقب گرفت. این در حالی است که لک در 12 بازی دیگر این فصل در مجموع 14 بار مغلوب مهاجمان حریف شد. از این 14 گل در دیدارهای پرسپولیس برابر فولاد و ماشین سازی دروازه او از روی نقطه پنالتی باز شد و 12 بار در جریان بازی او در تقابل با مهاجمان حریف موفق نبود اما  هشت پای پرسپولیسی در مجموع با آمار جذابی که از خود به جای گذاشت موفق شد دروازه‌بان اول این فصل لیگ برتر شده و دستکش طلایی را تصاحب کند.

حاشیه  برای مرد بی‌حاشیه!

بوژیدار رادوشوویچ گلری که در 5 قهرمانی متوالی در جمع سرخ‌ها حضور داشت در این فصل نیز با شرایطی کاملا خاص به کار خود در در پرسپولیس پایان داد. مرد بی حاشیه پرسپولیس که در فصل جاری تنها بازیکن خارجی سرخ ها محسوب می شد، در این فصل تنها در غیاب حامد لک در یک بازی توانست درون دروازه سرخ ها قرار بگیرد. رادو در دیدار پرسپولیس برابر مس رفنسجان در دور رفت در شرایطی که حامد لک به دلیل 4 کارته شدن قادر به همراهی پرسپولیس نبود توانست حراست از دروازه سرخ پوشان را برعهده گرفته و یک کلین شیت را در تنها دیدار خود در لیگ بیستم را به نام خود به ثبت رساند. رادو در اواخر فصل در چالشی عجیب با مدیران روبرو شد و این چالش تا آستانه فسخ قرارداد او با پرسپولیس نیز ادامه پیدا کرد اما در نهایت با ورود یحیی به ماجرای او و مشکلات مالی، پس از حدود 50 روز دوری از پرسپولیس و تمرینات تیم بازگشت دوباره ای را به اردوی سرخ ها داشت و با سایر پرسپولیسی ها در جشن گلات قهرمانی حضور پیدا کرد.

یوسفی در مسیر پیشرفت

امیرمحمد یوسفی که در نقش دروازه بان جوان تجربیات ویژه ای را در این فصل در جمع پرسپولیسی ها داشت امیدوار است در ادامه مسیر در کنار مردان اصلی قفس توری فرصت طلایی را برای رسیدن به اوج داشته باشد.

نقش موثر فنایی برای گلرها

گلرهای پرسپولیس در این فصل در حالی  عملکرد پرفروغی را پشت سر گذاشتند که نقش کادر فنی به خصوص داود فنایی به عنوان مربی اختصاصی دروازه بان ها کاملا محسوس بود. فنایی که در فصل های قبل سابقه ویژه ای در تیم هایی مثل ذوب آهن، پدیده، پیکان و.... را در کارنامه اش داشت، توانست در پرسپولیس هم اتفاقات خوبی را برای گلرهای تیم به ویژه لک رقم بزند و نقش غیرقابل انکاری را در موفقیت های آنها ایفا کند. 5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز