بازی‌های المپیک توکیو؛

برد ارزشمند بهمنیار مقابل قهرمان جهان

۱۴۰۰/۰۵/۱۴ - ۱۱:۵۸:۵۷
کد خبر: ۱۲۱۶۱۳۹
برد ارزشمند بهمنیار مقابل قهرمان جهان
بانوی کاراته‌کای وزن منفی 57 کیلوگرم کشورمان در اولین مبارزه خود به پیروزی رسید.

به گزارش برنا، در اولین روز از مسابقات کاراته بازی‌های المپیک توکیو، سارا بهمنیار نماینده سبک وزن بانوان کشورمان روی تاتامی رفت و در نخستین گام مقابل سراب اوزچلیک از ترکیه با نتیجه ۵ بر ۴ به پیروزی رسید. سارا بهمنیار درحالی این مبارزه را با پیروزی پشت سر گذاشت که حریفش نفر اول رنکینگ وزن منهای ۵۵ کیلو است.   

کاراته‌کای کشور در گروه یک با حریفانی از کشورهای ترکیه، چین تایپه و بلغارستان همگروه است. کاراته‌کای روس که در گروه اول قرار داشت المپیک توکیو را به دلیل کرونا از دست داد. در گروه دوم مسابقات اوکراین، ژاپن، اتریش، مصر و قزاقستان قرار دارند. مسابقات کاراته بازی‌های المپیک در دو گروه برگزار می‌شود و از هر گروه دو کاراته‌کا به مرحله بعد صعود می‌کند.

سارا بهمنیار در دور دوم مسابقات که دقایقی دیگر برگزار می‌شود مقابل ون تزو یان ۲۷ ساله از چین تایپه خواهد رفت، تزو یان با ۷۱۱۰ امتیاز نفر دوم رنکینگ وزن منفی ۵۵ کیلوگرم است و دارای دو برنز جهان و سه طلا و یک نقره آسیا است.

نماینده وزن منفی ۵۵ کیلوگرم بانوان کشورمان در دور سوم مقابل ایوت گورانوا ۲۱ ساله از بلغارستان خواهد رفت، گورانوا با ۲۹۷۰ امیتاز رتبه ۲۷ رنکینگ را دارد و از طریق مسابقات گزینشی پاریس موفق به کسب سهمیه المپیک شد. وی یک برنز جهان و یک برنز اروپا را در کارنامه خود دارد.

نظر شما