بررسی خط حمله‌ای که همیشه بوی گل می‌داد؛

از بازگشت رویایی عیسی تا فرش قرمز برای ترابی/ توپخانه پرسپولیس در مسیر قهرمانی

۱۴۰۰/۰۵/۱۴ - ۲۳:۰۱:۰۲
کد خبر: ۱۲۱۶۲۹۳
از بازگشت رویایی عیسی تا فرش قرمز برای ترابی/ توپخانه پرسپولیس در مسیر قهرمانی
پرسپولیس در فصلی موفق به تکرار عنوان 4 فصل اخیرش شد که در خط حمله اتفاقات زیادی را پشت سر گذاشت و وضعیت غیرقابل پیش بینی را در شروع و پایان فصل داشت.

به گزارش برنا؛ پرسپولیس لیگ بیستم در خط حمله آبستن اتفاقات و رفت و آمدهای زیادی بود. در ادامه بررسی خط به خط ترکیب این تیم به خط آتش سرخ ها رسیدیم، منطقه ای که یکی از نقاط حساس برای هر تیمی محسوب می شود و پرسپولیس نیز از این قاعده مستثنی نبود.

ورودی ها و خروجی ها!

پرسپولیس لیگ بیستم را در شرایطی آغاز کرد که پس از جدایی علی علیپور و مهدی ترابی  از این تیم، کادرفنی پرسپولیس بااضافه کردن چهره ای مانند  عیسی آل کثیر امید زیادی به درخشش این مهاجم گلزن داشت و از حق هم نگذریم عیسی در بدو حضورش در پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا گل های مهمی را برای پرسپولیس به ثمر رساند و تا قبل از نیمه نهایی یکی از مهاجمان تاثیرگذار پرسپولیس محسوب می شد ولی محرومیت شوک آور او که با شیطنت عوامل خارجی و تحریکاتی از داخل ایران رقم خورد، پرسپولیسی ها را در غافلگیری عجیبی گرفتار کرد تا پرسپولیس با مهدی عبدی به عنوان تنها مهاجم تخصصی در نیم فصل اول کار سختی را در پیش بگیرد. در این نیم فصل بازیکنی مانند آرمان رمضانی که کادرفنی روی او حساب ویژه ای باز کرده بود، مربیان پرسپولیس را ناامید کرد تا در نیم فصل اول، نفراتی مثل سیدجلال و احمد نوراللهی جور غیبت مهاجم را در این تیم بکشند. این در حالی بود که رمضانی در نیم فصل از پرسپولیس جدا شد و به تیم رقیب سنتی سرخ ها پیوست.

توپخانه آتش روشن شد!

در حالی که در نیم فصل اول مهاجمان پرسپولیس کم فروغ تر از حد انتظار ظاهر شدند، با اضافه شدن مهدی ترابی و شهریار مغانلو  از یک سو و پایان کابوس 6 ماهه عیسی و  همین طور پایان دوران افت موقت مهدی عبدی موتور توپخانه ارتش سرخ روشن شد و این روند در نهایت پایان ویژه ای را برای شاگردان یحیی گل محمدی رقم زد.

 آقای گل شماره 16!

اگرچه جوان پرسپولیسی ها در نیم فصل اول کمی از دوران اوج خود دور بود اما رفته رفته اعتمادبه نفس گذشته به او بازگشت تا در نهایت مهدی عبدی زننده یکی از دو گل قهرمانی پرسپولیس در بازی پایانی فصل سرخ ها لقب بگیرد.

افت ناگهانی عبدی باعث شد او در برهه ای از فصل فرصت های زیادی را برای حضور در ترکیب پرسپولیس به دست نیاورد و در مجموع او با 1089 دقیقه بازی در لیگ بیستم به کار خود پایان دهد. شماره 16 سرخ ها در این فصل، 9 گل زد تا به عنوان آقای گل پرسپولیسی ها معرفی شود . او در این زمان یک پاس گل هم در کارنامه داشت.

عیسی و بازگشت رویایی!

حضور عیسی آل کثیر در پرسپولیس با برنامه ویژه ای رخ داد و سرخ ها به نوعی او را جانشین عل علیپور می دانستند اما محرومیت کابوس وار و ناحقی که برای او در نظر گرفته شده روزهای طلایی را از او در پرسپولیس گرفت ولی او ناامید نشد و بازگشت رویایی را به ترکیب پرسپولیس داشت. گل های حساس او برابر سپاهان و استقلال تاثیر زیادی در صدرنشینی و در نهایت قهرمانی پرسپولیس شد. عیسی با توجه به محرومیتی که پشت سرگذاشت در نهایت با 457 دقیقه بازی و 3 گل حساس توانست فصل خوبی را در لیگ برتر با پرسپولیس پشت سر گذاشته و در نهایت اولین تجربه قهرمانی در لیگ برتر را در کارنامه خود به ثبت برساند.

فرش قرمز برای ترابی!

جدایی دور از انتظار مهدی ترابی و تجربه ناموفق او در لیگ قطر در حالی رقم خورد که خیلی ها بازگشت این ستاره به پرسپولیس را تصمیم درستی نمی دانستند و معتقد بودند او در بدترین شرایط ممکن تصمیم به جدایی از جمع سرخ پوشان گرفت و پهن کردن فرش قرمز برای شماره 9 سابق پرسپولیس تصمیم منطقی نیست اما کادرفنی سرخ ها با اطلاع از شرایط فنی این بازیکن، بهترین و منطقی ترین تصمیم ممکن را در این خصوص گرفتند تا ترابی بازگشت دوباره ای را به پرسپولیس تجربه کند. این اتفاق در حالی رخ داد که ترابی پاسخ خوبی به اعتماد کادرفنی داد و نیم فصل درخشانی را در جمع پرسپولیسی ها پشت سرگذاشت و با درخشش در ساختار تهاجمی پرسپولیس موثرترین بازیکن تیم گل محمدی لقب گرفت.ترابی در نیم فصل دوم موفق شد 1097 دقیقه را در ترکیب پرسپولیس به میدان برود. او در این زمان موفق شد با 4 گل و 3 پاس گل اتفاقات خوبی را برای تیم گل محمدی رقم بزند.

شهریاری در اقلیم سرخ!

در نیم فصل دوم شهریار مغانلو در حالی به ترکیب پرسپولیس اضافه شد که در بدو حضورش در جمع سرخ پوشان نشان داد انتخاب خوبی برای این تیم بود. شهریار از اولین دیداری که برای پرسپولیس به میدان رفت باانگیزه و تعصب بالایی برای تیم گل محمدی تلاش کرد که ماحصل این تلاش، 4 گل و 2 پاس گل بود که در زمان 1009 دقیقه در لیگ برتر با پیراهن قرمز برای او به ثبت رسید تا خیلی زود جایگاه ویژه ای را بین هواداران پرسپولیس به دست آورد.

مهدی خانی، مهاجمی که فرصت زیادی نداشت!

مهاجم جوانی که با رویاهای زیادی برای حضور در پرسپولیس از کرواسی به ایران آمد، اما در نهایت در زمان کمی که فرصت بازی به او رسید موفق نشد روزهای خوبی را در ترکیب پرسپولیس رقم بزند و در انتظار روزهای بهتر در این تیم است. صحبت از مهدی مهدی خانی است، مهاجمی که فقط 104 دقیقه در لیگ بیستم در ترکیب پرسپولیس حضور پیدا کرد و بدون گل و پاس گل به کار خود در این فصل پایان داد.

خدایی و تجربه اندوزی در جمع بزرگان!

امیر خدایی از تیم های پایه به لیست تیم بزرگسالان پرسپولیس اضافه شد تنها در جام حذفی دقایقی را در ترکیب سرخ ها به میدان رفت و در لیگ برتر فرصت بازی به دست نیاورد. جوانی که به طور حتم آینده از آن اوست و می تواند در فصول بعدی حرف های زیادی برای گفتن داشته باشد. 5

نظر شما