استقلال تهران- فولاد خوزستان؛

دوئل استقلالی‌ها برای اولین جام

۱۴۰۰/۰۵/۱۶ - ۲۳:۰۱:۰۲
کد خبر: ۱۲۱۶۹۸۱
دوئل استقلالی‌ها برای اولین جام
فینال جام حذفی امشب بین دو سرمربی استقلالی برگزار می‌شود.

به گزارش برنا؛ استقلال امشب در فینال جام حذفی به میدان می رود. آبی پوشان که سالی پر از فراز و نشیب را سپری کردند توانستند بعد از سوم شدن در لیگ، به فینال جام حذفی برسند. استقلال در ماه های اخیر توانسته نتایج رضایت بخشی به همراه فرهاد مجیدی کسب کند. آبی ها اگرچه رقابت برای قهرمانی در لیگ را به پرسپولیس باختند اما با شکست دادن این تیم در مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی مثل سال گذشته از رسیدن قرمزها به فینال جلوگیری کردند تا هم انتقام شکست در دربی برگشت را بگیرند هم راه خودشان را برای قهرمان شدن در جام حذفی هموار کنند.

حالا استقلال مثل سال قبل با مجیدی در آستانه کسب یک جام قرار دارد. سال گذشته دعواهای مدیریتی در استقلال و بالا گرفتن اختلاف فرهاد مجیدی و مدیرعامل وقت احمد سعادتمند باعث شد آبی ها در آستانه فینال تمرکزشان را از دست بدهند و با شکست مقابل تراکتور دست شان از رسیدن به جام کوتاه بماند. این بار ولی شرایط برای استقلالی ها فرق دارد. فرهاد اگرچه در ماه های گذشته انتقاداتی از مدیریت باشگاه داشته ولی به نظر می رسد این روزها صلح بین او و باشگاه برقرار است. کاملا مشخص است که فرهاد نسبت به سال گذشته باتجربه تر شده و بهتر می تواند مسایل مربوط به تیمش را مدیریت کند.

استقلال برای رسیدن به قهرمانی و شکستن طلسم قهرمان نشدن، انگیزه زیادی دارد اما شرایط برای آبی ها دشوار است. فشردگی فصل فوتبالی و خستگی بازیکنان باعث شده آنها شادابی هفته های گذشته را نداشته باشند. ضمن اینکه استقلال غایبان مهمی دارد که شاید تاثیرگذارترین آنها مجیدی است. مجیدی در بازی با گل گهر به دلیل دریافت کارت زرد فینال را از دست داد. با توجه به اینکه مجیدی از جمله مربیان فعال در لب خط است و در حال حاضر هم دستیاری به جز صالح مصطفوی ندارد، به نظر می رسد در غیاب او کار برای آبی پوشان دشوار شود.

به جز مجیدی، دو بازیکن مهم دیگر استقلال هم به دلیل محرومیت در فینال غایب هستند. محمد دانشگر و سیدحسین حسینی هم به دلیل دریافت کارت زرد در دیدار با گل گهر، فینال را از دست دادند و دیاباته هم به دلیل مصدومیت قطعا در بازی فینال غایب خواهد بود. شاید پر کردن جای خالی حسینی برای مجیدی که خودش هم باید از سکوها در این بازی تیمش را هدایت کند به دلیل حضور رشید مظاهری چندان دردسرساز نشود اما محرومیت دانشگر می‌تواند برای این تیم گران تمام شود.

در آن سوی میدان فولادی قرار دارد که برای رسیدن به سهمیه آسیایی حتما باید قهرمان جام شود. فولاد که با با پیروزی مقابل ماشین سازی، قشقایی شیراز، سپاهان (در ضربات پنالتی) و ملوان، حریف استقلال در فینال شد با مربیگری جواد نکونام به دنبال اولین قهرمانی در جام حذفی است. جدا از رقابت حساس و جذاب برای قهرمانی، آنچه این تقابل را جذاب تر می کند، دوئل فرهاد مجیدی و جواد نکونام است. فرهاد در لیگ امسال آمار فوق‌العاده‌ای جلوی مربیان استقلالی شاغل در لیگ داشت و به جز منصوریان بقیه مربیان از جمله نکونام، رحمتی، قلعه‌نویی (2 بار) فیروز کریمی و فراز کمالوند را شکست داده و امیدوار است برای دومین بار نکونام را شکست دهد.

نکته جالب این است که مجیدی در سومین بازگشت به استقلال در نخستین دیدار مقابل فولاد قرار گرفت و در آن دیدار توانست نکونام را شکست دهد. وجه مشترک این فینال برای هر دو سرمربی این است که نکونام هم مثل مجیدی به دنبال اولین جامش در مقام سرمربی است و باید دید در نهایت فرهاد به وعده اش به استقلالی ها عمل می کند یا نکونام نخستین جام دوران مربیگری اش را بالای سر می برد. 4

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز