بررسی شرایط پرسپولیس در ۵ دوره لیگ برتر؛

گلات سرخ‌ها چگونه رقم خورد؟

۱۴۰۰/۰۵/۱۷ - ۲۳:۰۱:۰۲
کد خبر: ۱۲۱۷۳۳۲
گلات سرخ‌ها چگونه رقم خورد؟
تیم فوتبال پرسپولیس در حالی در فصل اخیر موفق شد برای پنجمین‌بار جام قهرمانی در لیگ برتر را بالای سر ببرد که نتایج جالب این تیم در لیگ بیستم منجر به ثبت این افتخار برای سرخ‌ها شد.

به گزارش برنا؛ تیم فوتبال پرسپولیس تهران در لیگ برتر بیستم در شرایطی جام قهرمانی را بالای سر برد و گلات قهرمانی اش را جشن گرفت که رسیدن به این عنوان برای پرسپولیسی ها از اهمیت بالایی برخوردار بود و در نهایت با آمار و نتایج جالبی این عنوان را به دست آوردند.

مرور  نتایج و آماری که پرسپولیس با ثبت آنها موفق به گلات شد، جالب توجه است:

پیروزی تلخ در روز آخر

پرسپولیس در حالی به 5 قهرمانی متوالی دست پیدا کرد که استارت این موفقیت ویژه با برانکو ایوانکوویچ زده شد. البته اگر پرسپولیس کمی خوش شانس بود در لیگ پانزدهم هم می توانست در روز آخر با پیروزی برابر راه آهن قهرمانی دراماتیکی را رقم بزد اما تفاضل گل بلای جای پرسپولیسی ها شد تا برد آخر سرخ ها شرایط عجیبی را رقم زده و پایان تلخی برای شاگردان برانکو رقم بخورد و به نایب قهرمانی بسنده کنند.

آمار جذاب پیروزی‌ها

پرسپولیس از شروع لیگ شانزدهم تا پایان لیگ بیستم، 150 بازی را در لیگ برتر پشت سر گذاشت. در این 150 دیدار، سرخ پوشان 95 پیروزی را به نام خود به ثبت رساندند تا به طور متوسط برای هر فصل 19 برد برای پرسپولیسی ها به ثبت برسد.

26 درصد تساوی!

سرخ های پایتخت در این 5 فصل آمار ویژه ای را کسب تساوی به نام خود به ثبت رساندند. پرسپولیسی ها از 150 بازی، در 40 دیدار برابر رقبای خود به تساوی رضایت دادند تا بدین ترتیب حدود 26 درصد از بازی های این 5 فصل سرخ ها با تساوی به پایان رسیده باشد.

عامل مهم در قهرمانی‌های پرسپولیس

یکی از عوامل موفقیت های پرسپولیس در این 5 فصل کسب حداقل شکست در این 150 دیدار مهم بود. سرخ ها در شرایطی 5 قهرمانی متوالی را داشتند که در این بازی ها تنها 15 شکست در کارنامه پرسپولیسی ها به ثبت رسید تا کمتر از 10 درصد بازی های این تیم در این مدت با شکست ارتش سرخ به پایان رسیده باشد.

 پرسپولیس، ارتشی که بوی گل می‌دهد!

پرسپولیسی ها در حالی در این 5 دوره از لیگ برتر 5 قهرمانی جذاب را در کارنامه خود به ثبت رساندند که در 150 بازی اش 223 گل را برابر حریفان به ثمر رسانده است. با احتساب 13500 دقیقه حضور در این بازی ها، بازیکنان این تیم هر 60 دقیقه یک بار موفق به گلزنی شده باشند.

دژی مستحکم به نام دفاع پرسپولیس

در طول این 150 دیدار، پرسپولیسی ها در شرایطی روبروی حریفان خود به میدان رفتند که 79 گل خورده در کارنامه آنها به ثبت رسید. با این آمار هر 170 دقیقه یک بار دروازه این تیم برای حریفان فتح شده که این آمار گویای این است که در این سال ها پرسپولیس با دژی مستحکم روبروی حریفان قرار گرفته و با ساختار دفاعی فوق العاده ای که در اختیار داشته موفق شده موفقیت های متوالی را کسب کند.

امتیازات ویژه برای پرسپولیسی‌ها

150 دیدار پرسپولیس در 5 فصل اخیر سرخ پوشان موفق شدند از مجموع 450 امتیاز ممکن از این بازی ها 325 امتیاز را کسب کنند که آمار جالب توجهی محسوب می شود و با کسب این امتیازات ارزشمند بود که تیم فوتبال پرسپولیس در نهایت توانست 5 قهرمانی متوالی اش در لیگ در 5 دوره اخیر را جشن بگیرد. 4

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز