رضا ترابیان در گفت‌وگو با خبرگزاری برنا:

کار سختی در انتظار پرسپولیس است/ نورالهی و عبدی فوق العاده بودند

۱۴۰۰/۰۵/۱۹ - ۲۳:۳۰:۴۰
کد خبر: ۱۲۱۸۴۸۹
کار سختی در انتظار پرسپولیس است/ نورالهی و عبدی فوق العاده بودند
مهاجم سال های دور پرسپولیس گفت: شهریار در مدت زمان کوتاهی که در این تیم حضور پیدا کرد، کیفیت فنی خوبی را از خود به نمایش گذاشت و خیلی زود در سیستم و ساختار پرسپولیس جا افتاد و تاثیرات خوب و موثری را در این تیم داشت.

رضا ترابیان در گفت و گو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا با اشاره به قهرمانی و موفقیت این فصل پرسپولیس در لیگ برتر اظهار داشت: پرسپولیس در شرایطی توانست قهرمانی در لیگ بیستم را به دست بیاورد که این تیم از هفته ها قبل از پایان فصل نشان داده بود و از نظر فنی و توان فوتبالی شایستگی لازم را برای قهرمانی دارد. روش بازی پرسپولیس طول این فصل با کمترین نوسان ممکن انجام شد و با توجه به توان فنی و هوش و درایت کادر فنی این تیم توانست برای پنجمین فصل متوالی به قهرمانی رسیده و این رکورد خوب را برای خود به ثبت برساند.

او تاکید کرد: یکی از عواملی که نقش تعیین کننده ای در موفقیت این فصل پرسپولیس داشت، این بود که مربیان این تیم از نیمکت خود و نیروهایی که در اختیار داشتند، به نحو احسن استفاده می کرد. در حالی که مردان نیمکت نشین پرسپولیس از کیفیت لازم برای حضور در این تیم برخوردار بودند، کادر فنی این تیم به تناوب از این نیروهایش استفاده کرد، نفراتی که در اکثر بازی های پرسپولیس نقش تعیین کننده ای را از خود به نمایش گذاشتند. 

پیشکسوت پرسپولیس با تاکید بر ساختار خوب این تیم در لیگ بیستم تصریح کرد: ساختار پرسپولیس به گونه ای طراحی و هدایت شده بود که تحت هیچ شرایطی دستخوش بحران نشد و انسجام خود را از دست نداد. اصالت و ثبات تاکتیکی و شخصیتی که این تیم از آن بهره می برد، به پرسپولیس کمک زیادی کرد تا نتایج لازم را کسب کند. نمونه بارز این موضوع را در بازی تراکتور که بازی حساسی برای پرسپولیس بود، دیدیم. این تیم در حالی که رقیب اصلی اش در بازی همزمان به گل رسیده بود، در اوایل بازی در نیمه دوم با گل زودهنگام حریف روبرو شد اما خبری از بازی احساسی و مستقیم از سوی پرسپولیسی ها نشد و در نهایت تعویض های بابرنامه و نیروهای کمکی که از روی نیمکت به ترکیب این تیم اضافه شدند به یحیی و تیمش کمک کرد تا بازی مهمی را با برد به پایان رسانده و در شرایط حساسی به کورس با سپاهان در مسیر قهرمانی ادامه دهد.

مهاجم سال های گذشته پرسپولیس در خصوص بهترین های این تیم در فصلی که گذشت به خبرنگار برنا گفت: در این فصل  همه بازیکنان پرسپولیس عملکرد فوق العاده ای را از خود به نمایش گذاشتند و جزو بهترین های لیگ بیستم بودند. در این میان به نظر من عملکرد نفراتی مثل احمد نوراللهی و مهدی عبدی در بین سرخ پوشان فوق العاده بود. احمد در این فصل به ویژه در نیم فصل دوم دوندگی بسیار زیادی را داشت و این دوندگی ها باعث شد حتی به عنوان یک هافبک بیشتر از مهاجمان فرصت گلزنی را به دست آورده و ضمن به ثمر رساندن گل های حیاتی و مهم برای پرسپولیس در پایان فصل عنوان آقای گلی این تیم را به خود اختصاص دهد. در مورد مهدی عبدی هم باید بگویم او نیز پس از یک دوره افت در نیم فصل اول، در نیم فصل دوم فوق العاده ظاهر شد و نشان داد یک مهاجم خوب و گلزن است و می تواند تا سالیان سال با بهترین کیفیت و بازدهی فنی و فوتبالی، در پرسپولیس حضور داشته باشد.

ترابیان در مورد شرایط پیش آمده برای شهریار مغانلو و احتمال جدایی او از جمع پرسپولیسی ها برای فصل آتی خاطرنشان کرد: شهریار در مدت زمان کوتاهی که در این تیم حضور پیدا کرد، کیفیت فنی خوبی را از خود به نمایش گذاشت و خیلی زود در سیستم و ساختار پرسپولیس جا افتاد و تاثیرات خوب و موثری را در این تیم داشت. با این تفاسیر امیدوارم شرایطی فراهم بیاید که این بازیکن برای فصل بعد هم در پرسپولیس بماند اما اگر به هر دلیلی این اتفاق صورت نپذیرفت خیلی زود بازیکن بم مهاجم سرزن و شش دانگ به فاز تهاجمی پرسپولیس اضافه شود تا خلا او پر شود.

پیشکسوت پرسپولیس در خصوص خرید جدید سرخ ها در نقل و انتقالات تابستانی گفت: حضور یک مدافع جدید به عنوان جانشین کنعانی در پرسپولیس به شدت احساس می شد که در این مسیر انتخاب خوبی از سوی کادرفنی پرسپولیس صورت گرفته است. ابراهیمی بازیکن خوبی است از فاکتورهای لازم برای جانشینی کنعانی برخوردار است. البته شاید از نظر تجربه بازی در تیم های بزرگ او تجربه لازم را نداشته باشد اما امیدوارم ابراهیمی نیز مثل نیروهای جدید فصل های قبل پرسپولیس خیلی زود با تیم هماهنگ شده و بتواند مهره و خرید خوبی برای این تیم باشد. 

او در پایان در مورد پیش بینی اش از آینده پرسپولیس در فصل آینده تاکید کرد: من بر این باور هستم که تکرار قهرمانی برای هر تیمی سخت است و با وجود این که در 5 سال اخیر این اتفاق برای پرسپولیس رخ داده است، این تیم برای فصل آینده شرایطی سخت تر از لیگ بیستم دارد و اگر پرسپولیسی ها به دنبال ششمین قهرمانی متوالی در لیگ هستند باید ضمن حفظ ساختار و اسکلت اصلی تیم در فصل نقل و انتقالات خریدهای خوبی را برای فصل بعد داشته باشند تا با استارتی پرقدرت بتوانند رکورد استثنایی را که به دست آورده اند را در سال های بعد هم ادامه دهند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز