صادق رئیسی‌کیا در گفت‌وگو با خبرگزاری برنا:

سجادی گزینه امیدوارکننده‌ای است/ نگاه وزیر ورزش نباید نگاه تربیت بدنی محور باشد/ به اشتغال جوان‌ها در وزارت ورزش و جوانان توجه ویژه‌ای شود

۱۴۰۰/۰۵/۲۳ - ۰۷:۴۲:۲۴
کد خبر: ۱۲۱۹۴۷۵
سجادی گزینه امیدوارکننده‌ای است/ نگاه وزیر ورزش نباید نگاه تربیت بدنی محور باشد/ به اشتغال جوان‌ها در وزارت ورزش و جوانان توجه ویژه‌ای شود
مدیر ورزشی کشور گفت: سجادی هم از جهت آگاهی نسبت به صنعت ورزش و هم از جهت دارا بودن سابقه عملی مدیریتی و تحصیلات ورزشی، آیتم‌ها و مشخصات اصلی را برای حضور در این سمت برخوردار است و گزینه مناسبی محسوب می‌شود.

صادق رئیسی کیا در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا با اشاره به انتخاب حمید سجادی به عنوان وزیر انتخابی از سوی آیت الله رئیسی، رئیس جمهور ایران در دوره جدید دولت اظهار داشت: با توجه به این موضوع که آقای حمید سجادی جزو چهره های ورزشی هستند و سابقه حضور در مدیریت ورزش را در کارنامه خود دارند، گزینه امیدوار کننده ای برای قبول تصدی وزارت ورزش و جوانان محسوب می شوند. آقای سجادی هم از جهت آگاهی نسبت به صنعت ورزش و هم از جهت دارا بودن سابقه عملی مدیریتی و تحصیلات ورزشی، از آیتم ها و مشخصات اصلی برای حضور در این سمت برخوردار هستند و گزینه مناسبی برای حضور در راس وزارت ورزش و جوانان محسوب می شود. 

او در ادامه افزود: حمید سجادی از روحیه شادابی برخوردار است و همه امیدوار هستیم که در صورت تایید ایشان از سوی مجلس و گرفتن رای اعتماد به عنوان وزیر ورزش و جوانان در امر اداره کل ورزش های استان و برای مجموع های وزارت ورزش بیشتر به دنبال جذب فارغ التحصیلان ورزش باشند، به ویژه اینکه کشور ما در حال حاضر 60-70 فارغ التحصیل ورزشی دارد که تقریبا نصف این نفرات بیکار هستند و می توانند نیروی کاری خوبی برای تصدی امور در این وزارت محسوب شوند.

رئیسی‌کیا تصریح کرد: ما در حال حاضر جمعیت جوان و تحصیل کرده و بیکار داریم که امیدوارم یکی از دغدغه های آقای سجادی استفاده از نیروهای جوان در وزارتخانه باشد و این را شاهد نباشیم که رده سنی بالاتر مشغول به کار شوند و به اشتغال جوان ها در وزارت ورزش و جوانان توجه ویژه ای داشته باشند. 

این چهره شاخص در مدیریت ورزشی درخصوص اولویت بندی‌های مهم حمید سجادی در وزارت ورزش و جوانان گفت: اعتقادم بر این است که آقای سجادی وزیر توپ و تور و زمین و راکت نباشند بلکه باید وزیر صنعت ورزش باشند. صنعت ورزش یعنی یک جامعه چند صدهزار نفری در کشور که اشتغال مستقیم و غیرمستقیم شان وابسته به کل ورزش است. چه وابسته به باشگاهداری، چه به تولید مصنوعات و کالای ورزشی و چه به ارائه خدمات ورزشی، یعنی جمعیت 80 و چند میلیون نفری که سلامتی، تندرستی و نشاط شان به ورزش وابسته است و در مدیریت ورزش باید به این مسائل توجه ویژه ای صورت بگیرد. 

او تاکید کرد: ما در حال حاضر 11 تا 15 میلیون جمعیت دیابتی و چاق  داریم که اگر 60 تا 70 درصد از این نفرات ورزش کنند، دچار  این عارضه نمی شوند یا اینکه می توانند این عارضه را برطرف کنند. با این مثال هایی که به آن اشاره کردم، تاکید  دارم سجادی نباید از منظر تربیت بدنی به ورزش نگاه کند و باید از منظر صنعت و اقتصاد ورزشی به ورزش توجه کرده، سهم ورزش در هزینه های خانوار را بالا برده و همه جمعیت ایران را برای تندرستی، شادابی و برای افزایش بهره‌وری درگیر ورزش نموده چرا که هر چقدر ورزش توسعه پیدا کند و مردم درگیر ورزش شوند شادابی و نشاط بالا رفته و در نتیجه بهره وری در کشور بالا می رود. بدون شک بهره وری نیروی کار شاداب با نیروی کاری که چاقی دارد و شاداب نیست متفاوت خواهد بود.

رئیسی‌کیا ضمن اشاره به این موضوع تصریح کرد: نکته بعدی که باید مورد توجه سجادی در سمتی که قرار است برعهده اش داشته باشد این است که وزارت جزو وزارتخانه های اقتصادی است و وقتی این وزارت را به عنوان وزارت اقتصادی ببیند می تواند در مورد برنامه های دولت برای نظام سلامت و درمان به عنوان عامل موثر ورود کرده تا موضوعی به نام برنامه سلامت بدون ورزش را اجازه طرح داده نشود. ضمن اینکه جذب جوان ها و ایجاد تغییرات اساسی در بحث مدیریت ورزش و اعتماد به نیروهای جوان باید از دغدغه های وزارت با وزیر جدید باشد. او باید به تحول در صنعت ورزش فکر کند و از نگاه تربیت بدنی به این سمت و پست نگاه نکند. نگاه تربیت بدنی صرف به ورزش و نگاه سرگرمی و تفریح داشتن به ورزش نگاهی است که جان ورزش را گرفته و باید تحولات اساسی در این زمینه صورت بگیرد. 

رئیسی‌کیا درخصوص پروسه خصوصی‌سازی پرسپولیس و استقلال و برنامه وزیر جدید ورزش در دولت جدید در این ماجرا به خبرنگار برنا گفت: ورزش قهرمانی و ورزش حرفه ای جایی برای مالکیت و مدیریت دولت نیست و دولت باید سیاست گذار خوب در این حوزه باشد به نحوی که هم سوددهی را برای صنعت ورزش و باشگاه ها و عوامل مولد ورزش فراهم کند و هم زمینه تعالی و رشد فراهم کند این یعنی سیاست گذاری خوب دولت و وزارت در این زمینه. از طرف دیگر وزارت باید در این زمینه نقش نظارتی خوبی داشته باشد و درمورد خصوصی سازی باید شاهد این باشیم که پرسپولیس و استقلال در قالب صحیح و درست به شخصی ذی صلاح واگذار شده و وزارت ورزش و جوانان نقش نظارت را برعهده داشته باشد. 

او در پایان تاکید کرد: وزارت ورزش باید به این موضوع بپردازد که فدراسیون های ورزشی به چه ترتیبی باید به تعالی و رشد برسند و از کارآمدی فدراسیون ها مراقبت کند. کمیته ملی المپیک را تقویت و ضمن توجه به اقتصاد ورزشی، صنوف و تولیدات ورزشی به نتایج و خروجی های ورزشی توجه کند. در این زمینه توجه به لیگ ها خیلی مهم است، قدرت لیگ های ما در آسیا روز به روز در رقابت با لیگ های دیگر کم شده و حواس مان به این مسائل هم باشد تا ورزش ما در رقابت در عرصه بین المللی دیگر عقب نیفتد. 5/5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز