محسن کاوه:

نتیجه کار درخشان جوانان در جهانی روسیه را در المپیک ۲۰۲۴ خواهیم دید

۱۴۰۰/۰۵/۲۸ - ۱۰:۰۱:۴۹
کد خبر: ۱۲۲۱۸۶۸
نتیجه کار درخشان جوانان در جهانی روسیه را در المپیک ۲۰۲۴ خواهیم دید
محسن کاوه سرمربی تیم ملی کشتی آزاد جوانان، معتقد است که قهرمانی جوانان در جهانی روسیه، این نوید را می دهد که می توانیم روی این بچه ها برای درخشش در المپیک آینده حساب باز کنیم.

به گزارش برنا؛ محسن کاوه سرمربی تیم ملی کشتی آزاد جوانان، پس از قهرمانی این تیم در مسابقات جهانی روسیه گفت: مسابقات خوبی را تجربه کردیم و از قبل هم پیش بینی ما این بود که بچه ها در این رقابت ها درخشش خوبی داشته باشند.

کاوه افزود: بیشترین هدف ما هم موضوع پشتوانه سازی برای تیم ملی بزرگسالان بود، از قبل هم مشخص بود که طبق چرخه انتخابی، چند نفر از بچه های تیم جوانان می توانند در ترکیب تیم بزرگسالان به جهانی نروژ اعزام شوند.

مدیر تیم های ملی کشتی آزاد تاکید کرد: الان فکر می کنم با مدال هایی که بچه ها کسب کردند، حضورشان را در جهانی نروژ تثبیت کردند و خودشان را خوب نشان دادند و قدر این میدان را برای میدان های بزرگتر دانستند.

او با بیان اینکه استارت آمادگی این تیم را در آبان سال 99 و با دعوت از یکسری از جوانان به اردوی بزرگسالان زدیم گفت: سرمایه گذاری فدراسیون کشتی روی جوانان است و وقتی این کشتی گیران در جام بین المللی اوکراین حضور پیدا کردند و برخی با شکست روبرو شدند، یکسری انتقادهایی شد، اما باور داشتیم که باید روی جوانان سرمایه گذاری کنیم و دیدیم که کشتی گیران در میدان دوم و بزرگتر جام یاشاردوغو تقریبا خودشان را ثابت و باور کردند و در جهانی روسیه نیز کار به نحو شایسته ای تمام کردند. و باید بار دیگر تأکید کنم که فدراسیون به جد از ابتدا دنبال میدان دادن به جوانان بوده و در رقابت های جهانی نروژ این هدف را خواهید دید و برنامه ی ما در این مورد بعد از آن هم ادامه دارد.

کاوه اظهار داشت: فارغ از اینکه بگوئیم که در بخش تیمی قهرمان شدیم، بچه ها ثابت کردند که کشتی گیران خوبی هستند و البته این نتیجه و این عملکرد باید در آینده حتما بهتر شود.

او در بررسی عملکرد تیم جوانان خاطر نشان کرد: هر مسابقه ای فراز و نشیب دارد و الان که مسابقات تمام شده باید بگویم غیر از بچه هایی که مدال گرفتند، به نظر من قلی زادگان هم می توانست مدال بگیرد، حاجیلوئیان هم اگر خودباروی بیشتری داشت، می توانست جزو این بچه ها باشد و حتی عبادی علاوه بر قرعه سختی که داشت، از ناحیه پا دچار آسیب دیدگی شده بود و نتوانست مثل این بچه ها خوب تمرین کند و مقداری از نظر آمادگی در سطح پایین تری بود اما اگر او شرایط ایده آل را داشت، می توانست جزو مدال آوران تیم باشد.

کاوه افزود: باید به سبحان یاری اشاره کنم که در جهانی روسیه اولین میدان بین المللی را تجربه می کرد و حتی در داخل کشور هم در تورنمنت و رقابت بین المللی کشتی نگرفته بود و در روسیه اولین تجربه را به عنوان اولین ملی پوش تجربه کرد و با توجه به سن کمش چنین میادینی را نرفته بود، وگرنه توانایی های بیشتری داشت. به هر حال به هدفمان که تزریق این جوانان به تیم بزرگسالان بود، رسیدیم.

مدیر تیم های ملی کشتی آزاد با بیان اینکه با توجه به درخشش این بچه ها، آینده درخشانی در انتظار کشتی آزاد کشورمان است، گفت: مطمئنا برای ساختن آینده و بهتر بودن نتایج مان در مسابقات پیش رو، باید حتما به این جوانان رجوع کنیم، این جوانان هستند که می توانند تیم بزرگسالان ما را تقویت کنند، فکر می کنم این بچه ها این پتانسیل را دارند.

کاوه اظهار داشت: از این به بعد هم خودشان و هم ما به عنوان متولی بخش فنی در فدراسیون، باید تلاش کنیم با برنامه ریزی که صورت می گیرد، این تیم را حفظ کنیم.

مدیر تیم های ملی کشتی آزاد با اشاره به این موفقیت تاکید کرد: اگر کاری که برای آینده و پشتوانه سازی انجام می دهیم به خوبی و طبق برنامه جلو برود، می توانیم در المپیک نتیجه آن را ببینیم.

او خاطرنشان کرد: البته بچه ها باید روح بزرگی داشته باشند و خیلی زود فکر نکنند که با یک مدال کارشان تمام شده، اما با روحیه ای که در چند نفر از بچه ها دیدم، می توانند آینده کشتی ما را تضمین کنند.

نظر شما