گزارش روز؛

اردن پل صعود ایران/ حضور بانوان هندبالیست در جام جهانی دور از تصور نیست

۱۴۰۰/۰۶/۱۲ - ۰۴:۳۳:۲۴
کد خبر: ۱۲۲۸۱۸۵
اردن پل صعود ایران/ حضور بانوان هندبالیست در جام جهانی دور از تصور نیست
رقابت‌های هندبال قهرمانی زنان آسیا از 24 شهریور تا 3 مهر به میزبانی اردن برگزار می‌شود.

به گزارش برنا؛ رقابت‌های هندبال قهرمانی زنان آسیا از 24 شهریور تا 3 مهر به میزبانی اردن برگزار می‌شود. در همین راستا چندی پیش کنفدراسیون آسیا برنامه مسابقات را اعلام کرد که بر اساس این برنامه ایران در اولین بازی خود 24 شهریور به مصاف کویت خواهد رفت.

هجدهمین دوره مسابقات قهرمانی آسیا با حضور 12 تیم در دو گروه 6 تیمی برگزار می شود که کنفدراسیون هندبال آسیا پیش از این اعلام کرده بود در صورت حضور 12 تیم در رقابت‌ها سهمیه حضور در رقابت‌های جهانی به 6 تیم افزایش می‌یابد.

ملی پوشان تیم ملی هندبال بانوان ایران در مسابقات قهرمانی آسیا طبق قرعه کشی انجام شده در گروه B قرار گرفتند و با تیم اردن میزبان همگروه شدند، ژاپن، کویت، فلسطین و سوریه دیگر رقبای هندبالیست های ایران در این دوره از بازی ها به شمار می روند.

20075_998ac01d-943e-4891-b383-53d66eb193dc

رقابت های قهرمانی آسیا 6 سهمیه جهانی را در پی دارد، مسابقاتی که می‌تواند هندبالیست‌های ایران را به جام جهانی برساند. از بین تیم های همگروه ایران، ژاپن قدرت یک آسیا به شمار می‌رود اما با این حال ایران می‌تواند با کسب پیروزی مقابل دیگر رقبا به جام جهانی برسد.

پروانه کوهیان، مربی هندبال درباره حضور تیم ملی زنان ایران در رقابت‌های قهرمانی آسیا در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا اظهار کرد: اردوهای تیم ملی چند وقتی است که آغاز شده و تیم تمرینات خوبی را زیر نظر کادر فنی سپری می‌کند. گویا قرار است چند بازی دوستانه هم با تیم ملی قطر داشته باشد که اتفاق بسیار مثبت و اثرگذاری است. قرعه کشی مسابقات انجام شد و گروه ایران هم مناسب است.

او ادامه داد: در پایان این مسابقات قرار است 6 سهمیه جهانی توزیع شود که فکر می‌کنم اگر هندبالیست های کشورمان بتوانند نتیجه دور قبل را که عنوان ششمی را به دست آوردند این بار هم تکرار کنند بتوانیم به این مهم برسیم. البته با شرایطی که از تیم هم در این مدت دیدم این امر خیلی دور از ذهن به نظر نمی رسد. برای تیم آرزوی موفقیت دارم و امیدوارم بازیکنان بتوانند با دست پر از مسابقات برگردند.

کوهیان گفت: فقط یک گلایه دارم چرا بعد از این همه سال که همیشه بیش از 5 بازیکن از تیم های اصفهانی به تیم ملی دعوت می شدند حالا فقط یک نفر دعوت شده است. این بازیکنان باید حمایت شوند و حیف است که استعدادها را کنار بگذاریم. ما در نبود حمایت امسال به لیگ دسته یک سقوط کردیم در حالی که حق تیم ذوب آهن این نبود.

1588

خدیجه قانع، سرمربی تیم ملی هندبال زنان هم درباره حضور ایران در تورنمنت قطر پیش از اعزام به مسابقات قهرمانی آسیا اظهار کرد: طبیعی است که هر تیمی قبل از شرکت در رویداد مهمی بازی تدارکاتی و تمرینات آماده سازی مهمی را انجام بدهد. در همین راستا خوشبختانه اردوی مشترک با قطر مطرح شد که حالا قرار است 15 شهریور با پایان آخرین مرحله اردو در ایران راهی قطر شویم و از آنجا راهی اردن محل برگزاری مسابقات خواهیم شد.

او افزود: حضور تیم ملی هندبال در این رویداد حساس تقریبا می توان گفت ناگهانی رخ داد و بنابراین ما نتوانستیم تمرینات زیادی را پشت سر بگذاریم. تا به امروز 6 مرحله از اردوها سپری شده و در حال حاضر هم اردوی هفتم را استارت زدیم. شرایط تیم خوب است و امیدوارم بتوانیم نتایج مطلوبی را هم رقم بزنیم.

قانع با اشاره به شانس کسب سهمیه جهانی گفت: ما در گروه B با تیم هایی چون ژاپن، هند، اردن و ... هم گروه هستیم. تیم ژاپن که نیاز به معرفی ندارد، اردن هم که به هر جهت میزبان است و قطعا از این امتیاز استفاده خواهد کرد، تیم هند هم تقریبا هم سطح ماست و قطعا تلاش می کند که متفاوت ظاهر شود. پیش از این قرار بر این بود که اگر 12 تیم شرکت کنند 6 سهمیه جهانی توزیع شود اما با توجه به اتفاقاتی که در افغانستان رخ داد یک تیم کمتر شده و اتفاقا افغانستان در گروه ما قرار دارد و با این شرایط قطعا 6 سهمیه در آسیا توزیع نخواهد شد. 5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز